Juha-Matti Lavonen

Finncomm

25 viestiä aiheessa

Kesällä on tarkoitus mennä goldenin konella helsinkiin ja ensikertalaisena, kun lentokoneeseen menen niin, voisiko joku hieman kertoa jos on goldenilla mennyt niin millaista siellä lennolla on??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen lukemattomia kertoja ollut Goldenin kyydissä, palvelu on hyvää ja toimivaa.

Kokemusta on tullut Saab 340 ja 2000 -vekottimista. Minusta tuntuu että vaikka 2000 on isompi kone, niin sisätilat ovat hieman pienemmät kuin 340:ssä.

Suosittelen. Pesee Finskin 6-0.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse olen lukemattomia kertoja ollut Goldenin kyydissä, palvelu on hyvää ja toimivaa.

Kokemusta on tullut Saab 340 ja 2000 -vekottimista. Minusta tuntuu että vaikka 2000 on isompi kone, niin sisätilat ovat hieman pienemmät kuin 340:ssä.

Suosittelen. Pesee Finskin 6-0.

kiitos tiedosta... meluisia ovat kuulemma sisältä??!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kiitos tiedosta... meluisia ovat kuulemma sisältä??!!

 

Ei mitenkään äärettömän häiritsevää. Keskustelu vieruskaverin kanssa onnistuu hyvin ilman huutamista. Väittäisin että esim. Cessna 172:ssa on kovempi melu :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsimatkatavaratilat ovat pienet, eli kaikki suuremmat pakaasit suosiolla koneen portaiden viereen, josta ne noukitaan takaruumaan, ja Hesassa tuodaan siihen koneen vierelle. (eikö näin?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käsimatkatavarat ovat pienet, eli kaikki suuremmat pakaasit suosiolla koneen portaiden viereen, josta ne noukitaan takaruumaan, ja Hesassa tuodaan siihen koneen vierelle. (eikö näin?)

 

Joo, eipähän tarvitse itse survoa penkin alle taikka biniin. Palvelu++

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoisin noin näppituntumalta ja korvakuulolta että Saab 2000 on hiljaisempi kone sisältä kuin esim. ATR72.

 

Menetkö siis ekaa kertaa Golden Airin kyytiin vai koneeseen ylipäätään? Enempi ainakin lienee lentämisen tuntua noissa pienemmissä vs. että istuisit jumbossa 4m lähimmästä ikkunasta :)

 

Nautinnollista lentomatkaa!

 

Joo ekaa kertaa lentokoneeseen menen ja lennollekin aivan ensimmäistä kertaa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoisin noin näppituntumalta ja korvakuulolta että Saab 2000 on hiljaisempi kone sisältä kuin esim. ATR72.

 

 

Eikös Goldenin Saabeihin asennettu muutama

vuosi sitten miljoonia maksanut jonkinlainen

vastamelujärjestelmä joka alentaa meteliä?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös Goldenin Saabeihin asennettu muutama

vuosi sitten miljoonia maksanut jonkinlainen

vastamelujärjestelmä joka alentaa meteliä?

 

 

Kaksitonnisessa on vastamelusysteemi vakiona, 340 ei. Goldenin jälkiasennuksista en tiedä, tuskin ainakaan kaikissa yksilöissä, koska melu on ollut entinen, kun kyydissä olen ollut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Saab 340 pitäisi kieltää lailla. Yksimoottoritilassa ja kovissa painoissa karmea lennettävä", sanovat jotkut sillä ammatikseen lentävät.

 

Toisaalta ihan ok syöttöliikennekone. Oli kerran meillä vuokralla kun mentiin Latviaan tai Liettuaan. Silloin sitä operoi Finnair Oyj.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Saab 340 pitäisi kieltää lailla. Yksimoottoritilassa ja kovissa painoissa karmea lennettävä", sanovat jotkut sillä ammatikseen lentävät.

 

Toisaalta ihan ok syöttöliikennekone. Oli kerran meillä vuokralla kun mentiin Latviaan tai Liettuaan. Silloin sitä operoi Finnair Oyj.

 

Sanoisin paremminkin vaativa 8). Kaiken toimiessa nautinnollinen lennettävä, joka pystyy joustavaan operointiin - toki aina saisi olla lisää tehoa ;) (5513 h ja 6798 laskua ko.tyypillä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menin ensimmäsitä kertaa Goldenin Saabilla Joensuuhun pari vuotta sitten. Naureskelin itsekseni kun menin koneeseen kun siellä kolmen istuttavalla takanahkapenkillä istui joku sälli sellaiset raksalla käytettävät kuulosuojaimet päässä.

Ihmettelin että mikähän tuolla kaverilla on hätänä.

Noh, kun koneet survaistiin käyntiin niin ymmärsin yskän :D

 

Viimeiseen asti vältettävä kone, mielummin vaikka ATR kun tämä Goldenin Saab ysikutonen. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarviipa munkin kiittää tiedoista, koska alkaa näyttää siltä että pääsen/joudun lentämään 340:llä Tampereelta Hesaan parin viikon päästä. Korvatulpat siis syytä työntää taskunpohjalle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarviipa munkin kiittää tiedoista, koska alkaa näyttää siltä että pääsen/joudun lentämään 340:llä Tampereelta Hesaan parin viikon päästä. Korvatulpat siis syytä työntää taskunpohjalle...

 

Ei sen meteli niin paha ole... Propin volinaa vaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sanoisin paremminkin vaativa 8). Kaiken toimiessa nautinnollinen lennettävä, joka pystyy joustavaan operointiin - toki aina saisi olla lisää tehoa ;) (5513 h ja 6798 laskua ko.tyypillä)

 

No, Sinä jos kuka osaat vastata näihin ominaisuuskysymyksiin.

 

Siitäkin lienemme yhtä mieltä, että siivet kannattaa pesettää jäätävillä keleillä tai kun siivissä on hyhmää... Muistan jonkun anti-deicing-tapauksen jossain Helsinki-Seinäjoki (saattoi olla myös muu kohde) -akselilla... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En halua pelotella, mutta kaivoin esiin yhden Saab 340-onnettomuuden, jossa puolet sähköistä oli pimeänä mutta silti jääräpäinen kippari päätti lähteä lennolle yöllä surullisin seurauksin.

 

En ikinä usko, että suomalainen kippari syyllistyisi vastaavaan älyttömyyteen.

 

Teknisiä termejä toimimattomista laitteista: Autopilotti oli pimeänä, toinen EFIS oli pimeänä, molemman puolen Flight Directorit olivat pimeänä, toinen RMI oli pimeänä...toisen moottorin anti-ice bleed-venttiili oli auki, joten moottoreiden lämpötilat eivät synkanneet, yaw damper ei ollut toiminnassa...

 

Silti lähdettiin matkaan, ja lyhyeksi jääneen lennon aikana kippari pyysi katsomaan suuntaa magneettikompassista, jne.

 

Täysin tajuton tapaus:

 

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19980318-0

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tuolta kyseiseltä yhtiöltä tippunut Do-228:n ihan iloiseen tahtiin :-\::)

 

Milloin Goldenilla on ollut Do-228:ja? Vai viittaatko tuohon edellisen sivun onnettomuus-Saabin yhtiöön?

 

MikkO

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siltä näyttäisi Aviation Safety Networkin mukaan. 7 Dornieria on siltä yhtiöltä mennyt romuksi, vaikkakaan kaikissa ei kuoluut ihmisiä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milloin Goldenilla on ollut Do-228:ja? Vai viittaatko tuohon edellisen sivun onnettomuus-Saabin yhtiöön?

 

MikkO

Siis en TOD. viitannut Golden Air:n vaan Formosa Airlines:n jolta on tippunut koneita. Anteeksi, että annoin väärän käsityksen :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kesällä on tarkoitus mennä goldenin konella helsinkiin ja ensikertalaisena, kun lentokoneeseen menen niin, voisiko joku hieman kertoa jos on goldenilla mennyt niin millaista siellä lennolla on??

 

Ehdottomasti takapenkille - tai jos maisemista välittää, niin toiseksi takimmaisen ikkunan kohdalta näkee hyvin ulos. Takana on meinaan pomput ja peräsimen sivuluisut parhaiten tuntemassa, jos sattuu vähän epätasainen keli.

 

Nimim. 47 reissua viimeiseen vuoteen

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi itselle tulossa lento heinä-elokuussa Helsinkiin.

Ja siihen liittyen kysyisin, että kumman mieluiten valitsisitte Finncommin ATR:n vai Golden Airin Saabin?

Golden Airilla olen jo lentänyt ennenkin ja se tuntui ihan mukavalta lennolta, joten voisi sillä lentää taas kerran.

Finncommin ATR:llä matkustaneet voisivat laittaa tänne kokemuksiaan koneesta.

Laittakaa mielipiteitä ja perusteluja kumman kyydissä on mukavampaa.  :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa ATR olla hiljaisempi ainakin. Jos haluat matkustaa niin ATR. Jos haluat lentää, niin Saab. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään