Timo Lehto

Haluaako joku maalata minulle md-80:sen

7 viestiä aiheessa

Ei se maalaaminen ole vaikeaa varsinkin jos tekee oman paintin yhtiölleen. Mutta jos alkaa jäljentämään vaikka jonkun lentoyhtön konetta niin sitten asia onkin hiukan mutkaisempi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se maalaaminen ole vaikeaa varsinkin jos tekee oman paintin yhtiölleen. Mutta jos alkaa jäljentämään vaikka jonkun lentoyhtön konetta niin sitten asia onkin hiukan mutkaisempi.

Minä taas olen päinvastaista mieltä. Jonkin tietyn koneen painttia tehdessä säästyy suunnittelun vaiva. Hyvännäköinen maalauskaavio vaatii suunnittelua. Valmiin maalauksen siirtäminen FS-koneeseen on vain kopiointia ja ja jälkien silottamista/siivousta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen yrittänyt maalata. Ainakun teen johonkin koneeseen paintin se muuttuu vaaleanharmaaksi koko kone..

Kun olet kuvankäsittelyohjelmassa maalannut sitä konetta, sinun tulee sen jälkeen muuttaa DXTBMP:llä se bmp:n formaatti simun hyväksymään muotoon. Eli joko DXT3:ksi, tai 32bit extendediksi. Ja jos aiot käyttää DXT3-formaattia, käytä sitä vasta ihan viimeiseksi, kun olet saanut bitmapin tehtyä lopullisesti valmiiksi, etkä aio tehdä siihen enää muutoksia. Siihen asti käytä 32bittistä muotoa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja kannattaa ottaa DXTBmp:ssä rasti pois siitä mipmap laatikossa olevasta kohdasta "Include when saving". Ei ole tietenkään pakko, mutta mipmapit saattavat aiheuttaa suttuisia tekstuureita.

Olen samalla kannalla kuin Mikko. Nuo oikeiden lentoyhtiöiden paintit ovat kaikista helpoimpia tehdä. Eihän ne sisällä oikeastaan mitään muuta logon ja yksivärisen peräsimen normaalista, muuten kaikki on valkoista.

Itselläni kyllä menee maalauksesta huolimatta aina kauan aikaa (väh. 3 päivää) kun mikään ei voi olla suunnilleen vaan pitää olla juuri niin kuin oikeastikin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään