Guest fly_boy

Copterline saapuu vihdoin

67 viestiä aiheessa

Ennakko varoitus!!

enpä löytänyt mistään Copterlinen tekstuureja simuun, joten päätin tehdä ne itse.

lopputuloksesta en ole varma, mutta kirjoitin tänne nyt jo, sillä otan vastaan asiaan kuuluvia neuvoja ja ohjeita kokeneemmilta.

Projektin on määrä valmistua viimeistään ensi viikolla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitapa muutama kuvakaappaus tekstuureista niin ohjeidenkin antaminen helpottuu huomattavasti...

ny on semmonen paskamaanen jotta mun ohjelma millä pystyn muuttamaan oikeaan kokoon (täällä on se kuvan max. koko) tilttaa, jotten saa otettua shotteja ainakaan nyt heti.. ;(  vai saakos gimpillä?? jos saa kertokaahan, en osaa käyttää sitä..

EDIT. tietääkö joku sivua josta sais mm. copterlinen logon. niiden sivuilla ei oo oikeen ku sellanen pieni teksti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ny on semmonen paskamaanen jotta mun ohjelma millä pystyn muuttamaan oikeaan kokoon (täällä on se kuvan max. koko) tilttaa, jotten saa otettua shotteja ainakaan nyt heti.. ;(

No milläs sä mainasit sitten muka sen paintin tehdä, jos sun kuvankäsittelyohjelma ei toimi?

vai saakos gimpillä?? jos saa kertokaahan, en osaa käyttää sitä..

Saa. Luulisin ilman kokemusta, että ihan samanlainen se on käyttää, kuin muutkin. Ja jos ei muuten luonnistu, niin sen mukana tulee kyllä helppi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No milläs sä mainasit sitten muka sen paintin tehdä, jos sun kuvankäsittelyohjelma ei toimi?

en tee omalla koneella, toisella koneella on ohjelma mistä en ole löytänyt toimintoa jolla pienentää

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hovercontrollista latasin..,, tämä olisi muuten nyt valmis, mutta joku vois neuvoa miten saa potkurin sellaiseksi hienoksi,,, (millaisia ne nyt yleensä ovat) mulla jäi sellaseks pyöreeks palloks... :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hovercontrollista latasin..,, tämä olisi muuten nyt valmis, mutta joku vois neuvoa miten saa potkurin sellaiseksi hienoksi,,, (millaisia ne nyt yleensä ovat) mulla jäi sellaseks pyöreeks palloks... :-[

Lataa uudelleen ja kopioi potkurin alkuperäinen texture siihen koneeseen. Tuleeko niitä kuvia piakkoin? :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hovercontrollista latasin

Ikävä sanoa, mutta se Hovercontrolissa oleva melko uusikin S76 on ihan surkea. Tuli kokeiltua tuota ja lähti saman tien.

Ovet eivät auenneet, VC:stä ei ollut tietoakaan eikä ulkomallikaan ollut mitenkään ihmeellinen.

En toki väitä varsinkaan näkemättä kuvia, että Anttonin paintissa olisi mitään vikaa, mutta valitettavasti tuossa kopterimallissa on.

Nemethin veljekset ovat väsäämässä parasta aikaa S76:tta ja siitä heidät tuntien pitäisi tulla hyvä, vaikkakin tosin maksullinen.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ikävä sanoa, mutta se Hovercontrolissa oleva melko uusikin S76 on ihan surkea. Tuli kokeiltua tuota ja lähti saman tien.

Ovet eivät auenneet, VC:stä ei ollut tietoakaan eikä ulkomallikaan ollut mitenkään ihmeellinen.

Nämä ovatkin ne kaikkein oleellisimmat ominaisuudet simukoneessa... :P

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nämä ovatkin ne kaikkein oleellisimmat ominaisuudet simukoneessa... :P

Olikohan tuo nyt sarkasmia vai ei?  ??? :)

No eihän VC nyt tietenkään esimerkiksi huonoa lentomallia paranna, mutta ainakin minusta helikopteria on vaikea lentää ja varsinkin laskeutua ilman VC:tä. En mahda sille mitään, että jos simukoneessa ei ole aukeavia ovia, malli tuntuu olevan viime vuosituhannelta.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikohan tuo nyt sarkasmia vai ei?  ??? :)

Osittain :)

VC on aika oleellinen jos sen kanssa tykkää lentää, ja varsin kopterilla totta.

Mutta en mä ainakaan mitään ovia jaksa alkaa säätää, simu on lentämistä varten.. Sitäpaitsi ne ovet saa täysin auki ilmassakin ilman että se edes vaikuttaa lento-ominaisuuksiin mitenkään. Tietty jokainen tyylillään, eikä siinä mitään. Mutta jos lentomallinnus on huono, hieno ulkomalli on vähän yhtä tyhjän kanssa, semmoista konetta ei kauan jaksa lentää.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan tuo VC tärkeä hekoissa tavallaan. Auttaa pirusti kuvakulman kanssa säätämisessä, mutta miinuksetkin tuossa on. Minulla ei ainakaan tule hekolla laskeutumisesta mitään, jos yritän laskeutua käyttäen VC:tä. Miksi näin? Suurimmassa osassa koneita käytetään default mittareita, jotka päivittyvät VC:ssä ainakin minulla liian hitaasti, vaikka simu pyöriikin todella hyvin.

Tämän takia käytän epärealistisinta tapaa, joka ainakin tarjoaa hyvän näkyvyyden. 2D paneeli siis päälle ja sitten painetaan kerran nappia W.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suurimmassa osassa koneita käytetään default mittareita, jotka päivittyvät VC:ssä ainakin minulla liian hitaasti, vaikka simu pyöriikin todella hyvin.

Tuo on höpöpuhetta. Default-mittarit ovat paljon kevyempiä, kuin suurin osa addon-kamasta. Eli tuolla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, miten ne pyörii VC:ssä. Sen sijaan se, miten mittarit on VC:seen pistetty (riippuu modelintekotavasta), on oikeastaan ainoa seikka, joka vaikuttaa niiden sujuvuuteen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai se sitten vain on niin, että noita modeleita tehdään "huonosti". Yleisellä tasolla toimivat minun mielestäni hekoissa ala-arvoisesti. Toki muutamia poikkeuksiakin on.

Varmaan huonoiten toimiva mittari mihin olen simukoneissa törmännyt löytyy muuten loistavasti toimivasta Nemethin Mi-17 paketista. Kaikki muut gauget (Nemethin tekemät) toimivat aivan loistavasti, koska muutama on jopa 3d-mallia, mutta sitten siellä on default VOR, jonka käyttö on sanoisinko toivotonta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kohta on pitkä aika..  ;)

niin on, sain sen korjattua, mutta sittenpä iski virus..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jep. uusia olen tekemässä, ja teen niistä kerralla niin hyvät ettei tarvitse päivitellä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites homma etenee?  :laugh:

huonosti.. etsiskelen parempaa kuvankäsittelyohjelmaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

huonosti.. etsiskelen parempaa kuvankäsittelyohjelmaa..

Kaupasta niitä saa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään