Guest finnpilot86

ilmailulaitoksen kartat

17 viestiä aiheessa

Tervehdys kaikille. Ajattelin tässä pitkästä aikaa lennellä hieman vfrrää. Mutta kun en saa auki mitään ilmailulaitoksen karttoja. Eli sivu näyttää tältä:

[ attachment removed ]

Eli ilmeisesti tuossa Kartta/Chart kohdalla pitäisi olla jokin linkki? Olen tähänasti pärjännyt "vanhoilla" enroute kartoilla kun lennellyt ifrrää. Onko tämä jokin palomuuri ongelma vai ihan omaa tyhmyyttä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro.

En tiedä mitä karttoja haet mutta tuo sivu josta kuva on Lentopaikan estekartta hakemisto.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ota Nortonin mainosblokkaus pois päältä.

Kartat on /adxx alahakemistossa ja se luulee että ne on mainoksia  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kartat on /adxx alahakemistossa ja se luulee että ne on mainoksia  :P

Joo kiitoksia vihjeestä. Alkoi toimia. Ilmeisesti kaikkia karttoja ei ole edes näkyvillä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo kiitoksia vihjeestä. Alkoi toimia. Ilmeisesti kaikkia karttoja ei ole edes näkyvillä.

Kyllä kaikki AIP:n kartat tuolla on (minun tietääkseni?), mutta esim. noita vfr-karttoja (Helsinki West) yms ei tietysti ole, kun ne eivät ole osa AIP:tä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi.

Kokeilin kaikkia vaihtoehtoja eikä tullu mitään uutta näkyviin? Mikäköhän on ongelmana?  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

moi.

Kokeilin kaikkia vaihtoehtoja eikä tullu mitään uutta näkyviin? Mikäköhän on ongelmana?  :-\

Onhan sulla Abode Reader?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos esim. koneen uudelleen käynnistys ei ratkaise ongelmaa, niin kyllähän sen vian on oltava silloin itse Adobe Readerissä. Itse olen ainakin huomannut Readerin olevan hieman ongelmallinen sovellus. Ainakin minulla jää monesti tuo Readeri roikkumaan prosessina, vaikka itse ohjelma on suljettu aikoja sitten. Jos ei tiedä miten prosessi suljetaan niin uudelleenkäynnistys ratkaisee ongelman.

Aukeaako sinulla muut pdf tiedostot? Entä jos lataat jonkin AIP:n kartan (esim. http://www.ilmailulaitos.fi/ais/aipcharts/ad/eftu/tuad.pdf) koneellesi ja koitat avata vasta sitten. Eli painat hiiren oikeaa nappia ja valitset tallenna kohde nimellä, jonka jälkeen avaat tiedoston sieltä mihin olet sen tallentanut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

muut  pdf tiedostot kyllä aukeavat ihan hienosti. Muuten toimii ihan hyvin, mutta tuossa kartta\chart kohdassa ei näy muuta kuin valkoista!  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eiköhän tuo sitten mene samaan luokkaan kuin Mikaelin ongelma eli sinulla on joku mainostenblokkaus ohjelma mikä luulee noiden olevan mainoksia Samin edellä mainitsemasta syystä.

Kartat on /adxx alahakemistossa ja se luulee että ne on mainoksia :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyy valitettavasti kertoa että olen testannut tuotakin.  :-[ Voi tietysti olla että en osaa laittaa sitä pois päältä tai sitten mulla on jotain muitakin blokkauksia päällä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten teillä toimii AIP päivittäminen. Tuleeko teille uudet sivut/muutokset jotta voitte pitää ajantasalla AIP:tä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kartat ei aukea, syy on tosiaan mitä todennäköisimmin siinä, että mainosblokkaaja blokkaa ne, koska osoiterivissä on tuo /ad/ kohta. Nortoniin tuossa tulikin ohjeet, mutta myös Firefoxin AdBlock blokkaa nuo. Siitä selviää silleen, että finavian sivuilla ottaa valikosta seuraavan option päälle:

[ attachment removed / expired ]

Eli Työkalut --> AdBlock --> Whitelist this whole site

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään