Vesa Halme

Kuvapyyntö - Red Birds (OH-XPA, -XPB, -XEA)

68 viestiä aiheessa

Kas, löytyi tällainen (vaikkakaan ei ole otsikon mukainen rekisteritunnukseltaan..),

Ei niin väliä. Tuollainen löytyy jo :)

[ attachment removed / expired ]

Mutta pitkän matkan on tuokin kulkenut ja niin valitettavaa kuin se onkin, saattaa lähteä pois Suomesta piakkoin, ellei joku sitä innostu tänne ostamaan  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun täällä noin innokkaasti jutellaan tuosta porukasta, voi kertoa uutisen.

Saarion Seppo kävi tänään Malmilla. Seppo oli ihan uskomattoman freesissä kunnossa ja

uskallan lähettää häneltä terveisiä teille kaikille.

Seppo lupasi tulla pian uudestaan,ajan kanssa,  turisemaan menneistä. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos Mikolta saa tiedustella, että onko mitä tuosta on tulossa muuta kuin hieno kuva ::)

Nääh, kunhan olen piirrellyt iltapuhteina :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nääh, kunhan olen piirrellyt iltapuhteina :)

Yeahright...

Sinä siis ihan aikuisen oikeasti uskot meidän sulattavan tämän vastauksen?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yeahright...

Sinä siis ihan aikuisen oikeasti uskot meidän sulattavan tämän vastauksen?  ;D

Kyllä se on taivahan tosi, usko pois :)

No, on tuossa (taka)ajatuksena, että piirtelisi tässä pikkuhiljaa kaikki Suomen taitolentokoneet, jos nyt ei muuten, niin omaksi iloksi. Mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos tuollaisille joskus jopa löytyisi oikeaa käyttöäkin. Mutta mitään sen kummempaa en kyllä oikeasti ole suunnitellut, ainakaan kovin vakavasti :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä se on taivahan tosi, usko pois :)

No, on tuossa (taka)ajatuksena, että piirtelisi tässä pikkuhiljaa kaikki Suomen taitolentokoneet, jos nyt ei muuten, niin omaksi iloksi. Mutta eihän sitä koskaan, tiedä, jos tuollaisille joskus jopa löytyisi oikeaa käyttöäkin. Mutta mitään sen kummempaa en kyllä oikeasti ole suunnitellut, ainakaan kovin vakavasti :)

No tuleehan se kun vähän potkii... tuo alkaa jo enemmän kuulosta sinulta itseltäsi.  :)

Ja se täytyy sanoa taas kerran, vaikka vain sivusta seuraten tällä kertaa, että tämä foorumi on todellinen kultakaivos kun lähdetään etsimään ilmailutietoutta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä se Formia tarra, näyttäisi samanlaiselta, laitoin Mikko postissa oikean kokoisena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei,satuin löytämään tällaisen vanhan keskustelun..mielenkiinnosta kysyn missä vaiheessa Red Birds-historiikki on,onko se jo julkaistu tms?Raimo Turusen tyttärenä olen tietenkin kiinnostunut sen joskus näkemään.Oletkin ehkä pyytänyt kuvia tms Raimolta?Niitä kun on ja paljon.Hieno juttu kun tällainen on tekeleillä tai tehty.terveisin -ei lastentarhassa vaan lentokentillä kasvanut tyttö:)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, mulla on sellainen isohko juliste jossa Pitts, Eagle ja Ultimate vetää muodostelmassa meren yläpuolella. Mutta sekään kun ei ole Red Birds aiheinen vaan kyseessä taitaa olla myöhempien aikojen firma/ryhmä Skyline. Siihen aikaan koneissa alkoi olla kaikenmaailman sponssitarraa ja maalausta.

Mulla taitaa olla tuo sama tauluna - aikoinaan sepon lahjoittama kuva johon teetin kehykset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt en muista, kenen kuva tämä on, mutta tästä ketjusta kuitenkin sen olen "nyysinyt" ja rohkenen sen nyt tähän uudestaankin postata parin pienen jatkokysymyksen saattelemana...

1. Osaako kukaan sanoa, mitä ovat nuo kaksi kantikasta tarraa koneiden kyljessä. Eli tuo iso turtle deckissä, kuomun takana oleva suunnikas, sekä sitten tuo moottoripellityksessä oleva suorakulmio. Mitä noissa lukee/minkä firman logoja lienevät?

2. Kuvan ottaja/omistaja, löytyykö ko. kuvaa isompana?

3. Löytyykö keltään muulta kuvia, missä olisi noita tarroja vähän tarkemmin nähtävissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minun kuvalta näyttää, kun Onttolassa on. Negatiivi on tallessa, mutta itse kuva on varmaan haalistunut leikekirjassa ollessaan. Skannaus on vuodelta 2004 tai 2005 ja pienellä resoluutiolla suoraan tänne. Tarkastan leikekirjan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moottoripellityksen tarran sain selvitettyä. Kiitos Googlen ja Petrin lähettämien kuvien. Siinä lukeepi AEROSHELL OIL W - Multigrade 15W50. Turtledeckin tarran salaisuus sen sijaan on sitkeämmässä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt menee osittain mv-puolelle: Oulun lentonäytös alkukesästä 1982

OH-XPA

Ja tarroja

OH-XPB

ja tarroja

Vuoden 1983 lentonäytös:

Elikkä tuo tarra on ilmestynyt nokkapeltiin ym pienempää, Turusen nimi valkoisella.

Markku

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin tuo vähän vaakunan näköinen valkoinen merkki lähimpänä tuulilasia on International Aerobatic Clubin jäsenmerkki noilta vuosilta.

OJ

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään