Guest henkka92

VATSIM-lentelyä!

31 viestiä aiheessa

vaikka lentelyä on tullut tehtyä, silti on sellanen "pelko persauksissa" että osaakohan kaikki jutut.

Heh, et ole ainoa. :D Itselläni oli aika tosi kova "mitäs jos menee pieleen jne" kuvittelut päässä, mutta kun hommat luisti niin se alkoi kyllä häviämään. ;) Ei tullut jaskat housuun vaikka kädetin LNAVinkin toimimattomaksi. :P

Että sinne vaan rohkeasti. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, kiitos vaan pojat kannustuksesta  :D Kyllä uskon että ekat lennot menee ihan hyvin, enkä minä sinne PELKÄÄ tulla, vaan on vain paljon epäselvyyttä lähinnä VATSIMin toiminnasta, ei niinkään itse lentelystä.

Mitä tulee tuohon aiemmin mainittuun koneen hallintaan, lueskelen parhaillaan VATSIMin PRC:tä (Pilot Recource Center tai PeRCe ::)) mikä on muuten aika oivallinen johdatus aiheeseen. Siellä kuitenkin tuli silmään seuraava lause:

Before you log onto VATSIM for the first time, you should be able to handle your aircraft in all phases of flight.  Using GPS and Autopilot is OK during most of your flight, but you should be able to hand fly the take off’s and landings successfully.

Ihan vain mainintana kun oli puhetta.

Sellainen kysymys minulla on, että katsellessani VACC sivuja ei ATC-palvelua tuntunut olevan tarjolla muutoin kuin ensi viikonloppuna Virtual Finnair Fly-Inissä tms. Koska sellaiseen ryminään en mielelläni lähde ensilentoa tekemään, onko ATC-palvelua tarjolla kuinka useasti? Jos ajattelen nyt jotakin pienempiä suomalaisia kenttiä, kuten EFHF, EFKU, EFTP jonne olisi hyvä logata ensimmäisen VATSIM-lennon merkeissä?

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo Tuomo ei muuta kun mukaan vaan. Jos kysyttävää niin aina voi kysyä, jos jokin tuntuu ylitsepääsemättömän epäselvältä. Kuuntelee vaan tarkasti mitä sieltä sanotaan, ja pyytää vaikka sanomaan uudestaan jos jotain jäi, ja kyllä sieltä huomautetaankin jos jokin jäi kuittaamatta. Simuilijoitahan me kaikki ollaan, että lepposasti vaan.

Ja yleensä kyllä ainakin tampereen tutka tai helsinki on paikalla iltaisin jossain 20-23 tienoilla.. Ja ei muuta kun tarkastele tuota vacc.fi sivustoa, sieltähän se on helppo katsastaa. Tai sitten servinfon kautta, sitä itse käytän. Ja yleensä mikäli ei ole torneja paikalla, niin kyllä tuo tampere voi selvitykset yms hoitaa. Maukkaita lentohetkiä :)

-Mikael

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo Tuomo ei muuta kun mukaan vaan.

Maukkaita lentohetkiä :)

-Mikael

Jeps, kiitos vaan Mikael kannustuksesta. Kuten aiemmin sanottua en tule onlineen ennenkuin kotikokkari on valmis, ja siihen menee vielä ainakin pari kuukautta, sisältäen perustavaalaatua olevan tyyppikoulutuksen itse kokkariin ja uuteen Baroniin.

Luen nyt täysin läpi tuolta vatsim.netistä löytyvän Pilot Resource Centerin "koulutuksen" jotta saan siltäkin puolelta perusteellisen selvityksen siitä mikä sielä on meininki niinkuin teorian pohjalta. Voin suositella kaikille!

Olen viime vuosina ilmailua aktiivisemmin harrastaneena huomannut - "mitä parempi valmistautuminen, sitä parempi lentokokemus" -pitää täydellisesti paikkansa.

Kaiken huippu luonnollisesti on se että valmistautuu johonkin EFHF-EFTP lentoon (offline) 2 kuukautta, ja sitten möhläsee jonkun pikkujutn kanssa, tai kaikkein parasta - kone kaatuu finaalissa.  ;D ;D

On kyllä hauska huomata miten otatte VATSIM-newbien vastaan jo tässä vaiheessa. Hyvää ja mukavaa kannustusta, mutta enköhän mää selviä  ;).

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäs Tuomo kuvaa siitä baronin ohjaamosta? :) Kiinnostaa nähdä kuinka joku toinen on saman kokkarin toteuttanut :)

Ja tule muuten joku päivä MIKin simulla ottamaan ensilento vatsimissa, se sopii siihen touhuun hyvin, mä voin ihan hyvin neuvoa tuossa ja muutenkin vfr-touhussa. Ties vaikka jos kelitkin.. hmm.  ::)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pistäs Tuomo kuvaa siitä baronin ohjaamosta? :) Kiinnostaa nähdä kuinka joku toinen on saman kokkarin toteuttanut :)

Pistän kuvia kun alkaa valmistumaan. Kuten siellä Yleisohjaamoprojekti threadissä mainitsin levytilaus viivästyi hieman, joka viivästytti koko projektin alkua. Työkiireet hidastavat, toisaalta oma motivaatio nopeuttaa varmasti projektin etenemistä. Myös tunnettu CH-kamojen puute Verkkokaupassa saattaa aiheuttaa vaikka huru mykket viivästystä hommaan.

Ja tule muuten joku päivä MIKin simulla ottamaan ensilento vatsimissa, se sopii siihen touhuun hyvin, mä voin ihan hyvin neuvoa tuossa ja muutenkin vfr-touhussa. Ties vaikka jos kelitkin.. hmm.  ::)

Kiitos kutsusta, tulen mielelläni. Viime kerrasta jäi senverran herkkumaku suuhun että päätin tulla heti uudestaan, mutta oman saamattomuuden takia se jäi toistaiseksi ainokaiseksi kerraksi. Voin ottaa samalla kokkarin piirustukset matkaan niin voi pitää pressitilaisuuden siinä - "ah niin tilavassa" kerhohuoneessa  ;D

Ja "kaksin aina kaunihinpi" vaikka mitenköhän lienee minun ja Tuomaksen ollessa kyseessä ;D

Pistetään privaa aikatauluista.

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään