Guest Bumerangi

Virtuaalinen Lentokerho?

138 viestiä aiheessa

Hei! Olisi mukavaa saada porukkaa eloon ja mennä vaikka Multiplayeriin lentämään porukan kanssa cessnoilla vaikka Iisalmen kentälle kun FISD on kasannu siitä mukavan sceneryn.

On tylsää lentää yksin offline ja VATSIM cessnoilla joten olisi mukava saada porukkaa ja tehdä fly innejä hehe Virtuaalinen Jymä Fly In  :P

Tietengin lennonjohtoa ei välttämättä tarvitse ja miksi tarvitsesi kun kyseessä on hauskan pito.

ja ei mahda pikku kentillä olla ATC  8)

Joten vastaa tänne jos jota kuta kiinnostaa lentää VFR lentoa Iisalmesta EFII käsin ja mikin kautta tietysti  8)

öhöm tietenkin jos sinua kiinnostaa lentää 15 vuotiaan pennun kanssa niin mikäs siinä  :-[

Mutta tulkeehan kirjottelemaan ja että millon ensi lento.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei! Olisi mukavaa saada porukkaa eloon ja mennä vaikka Multiplayeriin lentämään porukan kanssa cessnoilla vaikka Iisalmen kentälle kun FISD on kasannu siitä mukavan sceneryn.

On tylsää lentää yksin offline ja VATSIM cessnoilla joten olisi mukava saada porukkaa ja tehdä fly innejä hehe Virtuaalinen Jymä Fly In  :P

Tietengin lennonjohtoa ei välttämättä tarvitse ja miksi tarvitsesi kun kyseessä on hauskan pito.

ja ei mahda pikku kentillä olla ATC  8)

Joten vastaa tänne jos jota kuta kiinnostaa lentää VFR lentoa Iisalmesta EFII käsin ja mikin kautta tietysti  8)

öhöm tietenkin jos sinua kiinnostaa lentää 15 vuotiaan pennun kanssa niin mikäs siinä  :-[

Mutta tulkeehan kirjottelemaan ja että millon ensi lento.

No ei muuta kuin ehdottamaan päivää ja keksimään reittejä, niin se porukka tulee kyllä mukaan. //T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFII-EFJO oli mielessä vaan se on kyllä alkajaisiksi pitkä joten tyydyin EFII-EFKI vai EFKI:ko se on niin se on hiukan lyhempi.

Ja sieltä joku päovä EFKH ja sieltä EFKI ja sieltä EFII no moni mutkaseksi meni.

Alotellaan sillä EFII-EFKI.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervetuloa IVAO:n virtuaalitaivaalle vaan!

Lennonjohtoa varmasti paikalla, kunhan vaan ilmoittaa vähäsen etukäteen. :)

Kesäiset terveiset!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja nyt loppuu se verkkojen välinen vääntö.  >:(

Ihan sama kummassa verkossa lennetään kunhan lentää. Se, että kumpi tahansa verkko saa lisää väkeä auttaa myös sitä toista verkkoa, koska kiinnostus yleensä verkkolentoa kohtaan kasvaa kun on enemmän toimintaa virtuaalitaivaalla. Kannattaa ihan oikeasti hankkia tunnarit molempiin ja lentää kummassakin aina kun tapahtumia on. Turha tästä on tehdä mitään kilpailua, vaan jos joku tykkää esim. ivaon lennonjohtosoftasta enemmän tai jostain muusta syystä haluaa johtaa siellä, kannattaa silloin lentää ivaossa - ja kun vatsimissa on flaikkaria tai joku hieno fully staffed-tapahtuma taas toisena päivänä, eikun sinne. Lentäjän markkinathan tässä kohta on, turha siitä on valittaa. Fiksu ottaa hyödyn molemmista.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ei vatsim toimi kun FS "cräshää" aina about 5 minuutin sisään.

Luultavasti niistä kaikista koneista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ei vatsim toimi kun FS "cräshää" aina about 5 minuutin sisään.

Luultavasti niistä kaikista koneista.

Crash-ominaisuus ehdottomasti pois! Crashit voivat johtua myös maisemista, eivät välttämättä koneista. Eli kannattaa ottaa se vauriomallinnus pois, koska ei ole varmaan kivaa crashata 8h lennon jälkeen finaalissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HMmhmh! Ymmärsitköhän oikein ei ole kyse koneen putoamisesta vaan VATSIMiin connectina olosta jolloin peli suorittaa laittoman toiminnon kun on about taxi n.5 min.

Poistin kaikki FISD scenery ja toimii nyt offlinekin mutta VATSIM ei.

PS.Mulla on vaurio mallinnus pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole mutta en usko että johtuu siitä!

Mulla on 1.66ghz joten saattaa rokottaa hieman!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ajattelin että jos porukka innostuu Perjantaina voisi vetää Touch and Go:jeja porukalla EFHF:llä.

En tiedä kuka hostaa voidaan kokeilla VATSIM:issäkin jos halukkaita on?

En tiedä suuttuuko MIK joten kysynkin täällä että olisiko mahdollista pyytää V kerholle nimeksi

VMIK = Virtuaalinen Malmin IlmailuKerho

tai no katsotaan miten tuota lentokonetta tuolla taivaalla näkyy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä suuttuuko MIK joten kysynkin täällä että olisiko mahdollista pyytää V kerholle nimeksi

VMIK = Virtuaalinen Malmin IlmailuKerho

Vaikka täällä MIK:n porukkaa pyöriikin, niin eiköhän parhaiten vastauksen saa kysymällä MIK:n sivuilta löytyvästä sähköpostiosoitteesta. Ei ole varmaan kovin järkevää kysyä tuollaista asiaa yleisellä palstalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi tosi hieno lentää läpäreitä monen ihmisen kanssa jolloin pitää todellakin pitää sitä näköyhteyttä muihin ja olisi jaksolla jotain elämää. :)

Joo, on se hienoa. Tulee mieleen joskus SB3:n ilmestymisen jälkeen kun 6 konetta pyöri Turun laskukierroksessa, siinä oli säpinää. Erityisemmin tulee mieleen newbie VFR-flaikkari, jossa pelkkää lentoonlähtöä laskukierrokseen sai odottaa n. 20min ja yhden kierroksen aika neljä kierrosta ilmassa oikealle. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mulle se maili tulisi joka tapauksessa :)

MIK:issä on myös virtuaalilentotoimintaa, joten "virtuaalinen mik" on siinä mielessä olemassa jo ;-)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ajattelin nyt en kun nuo FISD:in porukat on antanu niin hienon lahjan meille taas että EFPY - Pyhäsalmi toimii kerhon kenttänä.

Siitä on myös lyhyet matkat eri kentille muun muassa Kiuruvedelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

2 pilottia (ei varmoja) on luultavasti valmiita osallistumaan toimintaan.

EFPY_MANUAL:iissa lukee vanhassa ja nondate chartissa lukee että TAMPEREEN ALUE eli kuuluuko EFPY

EFES_CTR:lille?

Henkilöt jotka ovat tulossa VFR Newbie Fly Inn:iin ovat tervetulleita toimintaan!

Uskon että jos olet vaikka VFinnair tai virtuaalisessa lentoyhtiössä ei se mitään!

Tarkoitus on hauskanpito ehkäpä opettelu ja pystyy lentämään pienkoneilla porukassa, isojen jettien lomassa ja yksinlento on historiaa.

Siis tervetuloa toimintaan!

Epäilen että huomenna iltapäivällä ainakin minä otan kessnani ulos pyhäsalmen hallista ja käyn kattoo maisemia.

Jos on mukaan kiinnostuneita tervetuloa mukaan ja jos kehtaatte ilmoitelkaa täällä onko ketään tulossa!

Pääasiassa itse käytän Default C172 mutta sinä päätät itse mitä konetta käytät.

otappa vaikka Default Beecraft tuplamoottoreilla aivan sama!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa touhussa varmaan parasta olisi, väkimäärän ollessa kuitenkin suhteellisen pieni, että yhden kerhon sijaan voisi olla "virtuaalinen yleisilmailuscene" - eli aina kun lennetään verkossa vfr:ää, katsottaisiin koneen rekkari ja tyyppi noin suunnilleen suomalaisista yleisilmailukoneista. Ja samallahan voisi vähän tutustua minkä kerhon tms kone on kyseessä, siitä voisi hyvin tulla ideoita lennoillekin.

Toinen ideahan on sitten esim. tehdä tämä uudelleen:

full

Vaikka muutamalla Cessnalla puljassa esim. kesälomaviikon aikana verkossa, saattaisi olla kovastkin mukava keikka. Ainakin nuo kehuivat että IRL-versio oli varsin hieno :)

Eli ei välttämättä ole hyvä ottaa yhtä kerhoa vaan tilanteen mukaan yrittää miettiä noita - siinä on kuitenkin sitten enemmän vapautta kehittää ideoita tulevaisuudessa.

view_vfr-retki-28

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pakko sanoo et huhhuh.

Itse ajattelin alkuun pikku lämmittelyä

EFPY -> EFRV kai tuo ICAO on nyt sitten Kiuruveden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimeksi ajattelin "Pyhäsalmen Lentäjät"???

EDIT: Tai Pyhäsalmen Lentopoijjaat tai Lentopojat

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerhon lentäjien koneista en tiedä mutta itse käytän ainakin Piper Arrow II

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

GA-lentelyyn voin ehdottomasti suositella Dreamfleetin pikkuräppänöitä: C310, Archer, Cardinal, Bonanza ja Baron ainakin ovat ihan uskomattoman hienoja vehkeitä.

Ja tietty se default piper cub on muuten ihan oikeasti hyvä! Kun on polkimet, se on ihan järjettömän hauska puskakenttäkone. Kokeilkaa, saa vähän haastettakin kun yrittää saada sen kevyessä sivutuulessa maahan oikeinpäin..

aac.jpg

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyseessä olisi vatsim toimintaako? No olisin kyllä innokas osallistumaan, mutten ole lentänyt ollenkaan verkossa. Tuo on kyllä hyvä idea!

edit...

Nimeksi ajattelin "Pyhäsalmen Lentäjät"???

EDIT: Tai Pyhäsalmen Lentopoijjaat tai Lentopojat

No, mun mielestä lentopoijjaat tai lentopojat.

edit2... no köhköh... milläköhän alueella tämäkin ketsu on... verrkolentäminen, ja on varmaan offlinessä...S

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hienoa! Lue vacc.fi:stä ohjeita ja tule katsomaan Newbie VFR_Fly Inn:iin VATSIM:iin mkikä on kaikille uusille ja mihin itse menen koska pienkoneita on taivaalla kymmeniä "toivottavasti".

nytkun on jo 4 heppua niin voi jo suunnitella "pikku retkeä".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

edit2... no köhköh... milläköhän alueella tämäkin ketsu on... verrkolentäminen, ja on varmaan offlinessä...S

En tajunnut kysymystä???  :-\

Pyhäsalmelle sijoittuu paitsi että kun on Espoo Photoscenery ja Esa Sairio rakentaa taas aivana mainiota korjaan *aivan mainiota Vantaa Photosceneryä EFHF käy todella hyvin VFR-lentämiseen.

Tuomas olen lentänyt Piper Cubilla ja kyllä se on ihan mukava vehe. Näkyvyys vähän rokottaa mutta on se kyllä vanha konekkin heh! EIku kone taas näitä kirjoitusvirheitä, korjaan *Eiku.

Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomas olen lentänyt Piper Cubilla ja kyllä se on ihan mukava vehe. Näkyvyys vähän rokottaa mutta on se kyllä vanha konekkin heh!

Virtuaaliselle tuolille voi laittaa virtuaalisen tyynyn jotta sieltä konepellin yli näkee paremmin. Olikohan shift+enter tms, joku varmaan muistaa ne näppäinkomennot paremmin. Samoin kannattaa varsinkin virtuaaliohjaamolla lentäessä (sopii cub-lentelyyn hienosti!) pistää zoomia aika "laajakulmalle" että näkee kunnolla.

Vanha kone mutta siinä on kaikki tarpeellinen :) Ottaisin sellaisen IRL heti jos saisin järkevällä hinnalla.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään