Guest Jufernaut

FLYING FINN tilanne ?

32 viestiä aiheessa

Onkos tästä firmasta kuulunut mitään uutta ?

Lontoon lennot näyttää olevan 18.1. saakka

tarjouksessa mutta sen jälkeen niitä ei ole

varaussysteemissä lainkaan ?

 

http://www.flyingfinn.fi

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se toiminta jatku senkin jälkeen. Kaipa siellä on kova työ menossa tämän varmistamiseksi. Niin hyvin on kuitenkin heidän alku mennyt, että tuskinpa se nyt tähän jää...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös FlyFi saanut helmikuun loppuun asti jatkoaikaa toimiluvalleen Ilmailulaitokselta? Sen jälkeen toimilupaa jatketaan, jos talous on kunnossa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko ne lontoon lennot miten täysiä? Jotenkin tuntuisi, että olisi parempi vain kun lontoo loppuisi ja keskittyisivät vain kotimaahan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ostin tossa jokin aika sitten tommosen Flight Crew-lehden jossa puhuttii Flying Finn:istä ja Air Finlandista.

 

Tässä pätkä tekstistä

 

Toiminta kasvaa, lentäjiä tarvitaan

 

Molemmat yhtiöt ovat kasvattamassa toimintaansa. Ilmassa pysyäkseen koneet tarvitsevat kuitenkin paitsi asiakkaita myös lentäjiä. Jo tällä hetkellä Air Finland työllistää noin 80 henkeä ja Flying Finn 40. Flying Finnin pienempään henkilöstö määrään vaikuttaa ostopalvelujen käyttö. Meillä ei palkata määräaikasia työsuhteita, vaan kaikki palkataan vakituisiksi työntekijöiksi. Tulevaisuudessa tulemme tarvitsemaan lisää lentäjiä, Air Finlandin toimitusjohtaja Mika Helenius kertoo. Samaa vakuuttaa Flying Finnin Mikko Vartiainen. Hänen mukaansa yhtiö avaa tulevaisuudessa lisää reittejä ja laajenee reippaasti. Lentäjä tarpeemme tulee kasvamaan niin voimakkaasti, että joudummu luultavasti rekrytoimaan lentäjiä myös ulkomailta, hän toteaa. Tarkkaa laajentumissuunniltelmaa Vartiainen ei kuitenkaan voi vielä kertoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sattuipas tuossa vastaan FF:n liikennejohtajan tjsp.

haastattelu jossa kertoi että tänä vuonna olisi

tarkoitus hommata 3 konettä lisää jotka olisivat

HUOMATTAVASTI nykyisiä pienempiä.

 

Mitäs ne oikein voisi olla ?

Jonkun EMB-145:n vuokra kun on

enemmän kuin MD-80 sarjalaisen

joita on nykyään halvalla tarjolla.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

HUOMATTAVASTI nykyisiä pienempiä.

 

Mitäs ne oikein voisi olla ?

 

Potkurikoneisiin tuskin lähtevät, joten eiköhän kyseessä ole joku jetti, ja varmasti yleisen tavan mukaan hyvä veikkaus olisi tuo Emppu 145.. Saakohan niitä käytettyinä jo? CRJ-sarjan koneet tietysti toinen, mutta nekin (isommat mallit ainakin) ovat kaikki uusia malleja ja varmasti aika kalliita. Tai sitten vaikkapa Avro RJ70...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahas, Maliniemi repii pelihousunsa kun huomaa, että Joensuuhun alkavat lentämään. ;D

 

HEHEHE, ei nyt hyviä housuja kannata yhden dildon takia ruveta repimään :P

 

Mutta onhan se mukava, että pääsee taas uusia koneita kuvaamaan "kotikentällä". Pari kertaa ovat käyneet viime keväänä koululennoilla Joensuussa, mutta kummallakaan kerralla en päässyt paikan päälle kameran kanssa. No, nyt varmaan pääsen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Sattuipas tuossa vastaan FF:n liikennejohtajan tjsp. haastattelu jossa kertoi että tänä vuonna olisi tarkoitus hommata 3 konettä lisää jotka olisivat

HUOMATTAVASTI nykyisiä pienempiä.

 

Oman MD-80-foorumini puolella väitetään, että Flying Finn neuvottelisi Boeingin kanssa B717:stä. Niitä on Boeingilla runsain mitoin parkissa, mm. kaatuneen TWA:n jäljiltä, ja ne lähtevät kuulemma helposti pitkille leasingsopimuksille, jotka eivät alkuun maksa juuri mitään.

 

Erkki

www.md80.net

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itsekkin just mietin kuinka sopiva B717 ois FFW:lle. Ne saisi ne paremmin täyteen kuin MD80:t mutta operointikulut olisivat pienemmät, paljon pienemmät. Ja sitten vielä on kanssa se että B717 on optimoitu lyhyille, sen tyyppisille lennoille mitä FFW lentää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno homma, että flyfin saadaan myös Vaasaan!! Tuo mukavan vaihtoehdon Finskille. Uskon, että matkustajia riittää varsinkin niitä, jotka vaihtavat nyt junan koneeseen.

 

Jos aikatauluuni ei tule muutoksia, pitää varmasti olla paikan päällä EFVA:lla silloin 19.1 kun ensimmäinen FLYFIN-lento saapuu läntiseen helmeen. ;) Mutta sitä ennen meillä on nyt tulevana maanantaina toinen MD-putki tulossa Vaasaan, Luxor Airin MD-83.

 

Tiedätkö Harri muuten montako Finskin MD-vuoroja päivittäin nyt on? Vaikuttaa heidän aikataulunsa mukaan siltä, että olisi jonkin verran lisätty MD-toimintaa Vaasaan, siis ei vain enää aamuvuorolla. Mutta en tiedä kuinka paljon noihin aikatauluihin voi luottaa, koska olen nyt kahdesti ollut EFVA:lla odottamassa luvattua MD-konetta, mutta ilmasta on sitten ilmestynyt kaksi ATR-konetta. :-\

 

FlyingFinn-yhtiön mukaan lippu maksaisi 29 eurosta 100 euroon, mutta ei ikinä yli 100 euroa. Tietääkö joku mitä lippu maksaa Finnairilla Vaasasta Helsinkiin nykyhinnoilla? Pääseekö tuota tarkistamaan Finskin webbisivustojen kautta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

FlyingFinn-yhtiön mukaan lippu maksaisi 29 eurosta 100 euroon, mutta ei ikinä yli 100 euroa. Tietääkö joku mitä lippu maksaa Finnairilla Vaasasta Helsinkiin nykyhinnoilla? Pääseekö tuota tarkistamaan Finskin webbisivustojen kautta?

 

Moikka.

 

Pääsee, mutta sivut on näköjään niin tukossa ettei sieltä saa vastausta yksilöityyn lipputilaukseen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

FlyingFinn-yhtiön mukaan lippu maksaisi 29 eurosta 100 euroon, mutta ei ikinä yli 100 euroa. Tietääkö joku mitä lippu maksaa Finnairilla Vaasasta Helsinkiin nykyhinnoilla? Pääseekö tuota tarkistamaan Finskin webbisivustojen kautta?

 

Juu, pääseehän Finskin sivulla "varaamaan" lentoja ja tuolloin myös hinta näkyy. Vaasaan oli ainakin viime vuoden puolella alkaen ~300? meno-paluu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vaasa-Helsinki edullisin hinta 196.23 EUR mutta esim. menopaluu vaasasta 20.1 ja 25.1 palaat sinne niin matkan hinnaksi tulee 99.28 EUR...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedätkö Harri muuten montako Finskin MD-vuoroja päivittäin nyt on? Vaikuttaa heidän aikataulunsa mukaan siltä, että olisi jonkin verran lisätty MD-toimintaa Vaasaan, siis ei vain enää aamuvuorolla. Mutta en tiedä kuinka paljon noihin aikatauluihin voi luottaa, koska olen nyt kahdesti ollut EFVA:lla odottamassa luvattua MD-konetta, mutta ilmasta on sitten ilmestynyt kaksi ATR-konetta. :-\

 

 

Ei ole tarkempaa tietoa. Aikataulujen mukaan ensi tiistaista lähtien kaksi iltapäivän ATR vuoroa olisi korvattu yhdellä MD-vuorolla, täytyy seurata ensi viikolla tilannetta kuinka käy. Kasikymppisen ääni kyllä kuuluu tänne Ristinummelle vaikka laskeutuisivat 34:lle.

Lauantaisinhan muuten liikennöidään aina yksi vuoro illalla kasikymppisellä, se menee Kruunupyyn kautta takaisin EFHK:lle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ole tarkempaa tietoa. Aikataulujen mukaan ensi tiistaista lähtien kaksi iltapäivän ATR vuoroa olisi korvattu yhdellä MD-vuorolla, täytyy seurata ensi viikolla tilannetta kuinka käy. Kasikymppisen ääni kyllä kuuluu tänne Ristinummelle vaikka laskeutuisivat 34:lle.

Lauantaisinhan muuten liikennöidään aina yksi vuoro illalla kasikymppisellä, se menee Kruunupyyn kautta takaisin EFHK:lle.

 

Okei. Huomasin viime lauantaina kyllä että oli MD käytössä, teki silloin u-käännöksen ja sitten näkölähestymisen, joten ei tullut aivan Sepänkylään asti. Mutta tänne näkyy kyllä kun ne kääntävät jossain siellä - jaa kuinka paljon ennen kiitotietä tehdään sellainen u-kääntö MD-koneella? Tietääkö joku? ???

 

Muuten voin ilmoittaa, että MD:t kuuluu myös Sepänkylään asti, mutta ainoastaan reversit ja kun he rullaavat kiitotiellä moottorit sopivaan suuntaan. Atraimet kuulen melkein paremmin, silloin kun ne rullaavat, vaikka etäisyys on 10 km.

 

Huomenna sitten 14.15 FlyFinin tulo Vaasaan. :D

 

EDIT: Siis Luxor Airin tulo. :-[;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
kuinka paljon ennen kiitotietä tehdään sellainen u-kääntö MD-koneella?

 

Olen jossain ollut näkevinäni, että ulos mentäessä MD-80 lennetään kynnyksen ohituksen jälkeen ulospäin minimi 45 sekuntia täydessä laskukonfiguraatiossa. Jos vauhti on silloin jossain 150 solmun tuntumassa, kaarto takaisinpäin alkaa n. 2 nm kynnykseltä, eiks vaan ?

 

Tämä tietysti oli erään kallislentoyhtiön menetelmä. ::)

 

Erkki

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään