Guest Aleksi Lindén

Koneiden painttaus - helppiä

7 viestiä aiheessa

ainakin Ulead photo expressissä on "trace" ominaisuus jolla voit leikata kuvasta. (ei jää tyhjää aukkoa vaan se tavallaan monistaa sen uudestaan). sitten saan käännettyä pelkän haluamani kohteen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myöskään moottoreiden maalaus ei siniseksi oikein suju. En ymmärrä miten tämä tehdään. Eli miten värjätä se niin, ettei koko moottori ole sininen, vaan alla olevat pienet kuvat ja viivat motissa näkyisivät.

Älä maalaa detalji-layer aktiivisena, vaan maalaa se sininen sellaiselle layerille, joka on alempana detalji-layeria. Esim. "your paint here" tjms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisi varmaan mennyt todella kauan tarkistaa Antton miten nuo oikeasti kirjoitetaan eli Load ja Save as Extended Bitmap.

Minusta Aleksi ongelmasi vaikuttaa siltä, että olet koittanut pistää toisen koneen tekstuureita toiseen koneeseen, eli malliin mihin tekstuurisi eivät sovi. Tällöin nuo osat menevät vääriin kohtiin.

Kannattaa myös tarkistaa onko siinä paintkitissä jokin omituinen toimintaperiaate. Niitäkin paintkittejä on nähty, missä pitää ensin maalata ja sitten heittää varsinaiseen tekstuuriin copy-pasten avulla. Voi olla siis että paintkit sisältää ainoastaan koneen oikean kyljen ja sitten se pitää maalaamisen jälkeen pistää esim. kahdessa osassa itse tiedostoon ja vielä peilikuvanakin. Itse en ole koskaan ymmärtänyt tuonlaisia paintkittejä, mutta niitä näkee ihan sopivissa määrin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Minäkin tarvitsisin nyt vähän apua. Olen painttaamassa MD500:tä ja haluasin vaihtaa ikkunoiden väriä... Kuinkas tässä menetellään kun noita ikkunoita ruvetaan värjäämään.. Nimittäin kun ikkunan olen maalannut, se näkyy simussa kyllä oikean värisenä, mutta siitä ei näy läpi  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minäkin tarvitsisin nyt vähän apua. Olen painttaamassa MD500:tä ja haluasin vaihtaa ikkunoiden väriä... Kuinkas tässä menetellään kun noita ikkunoita ruvetaan värjäämään.. Nimittäin kun ikkunan olen maalannut, se näkyy simussa kyllä oikean värisenä, mutta siitä ei näy läpi  ;D

Kokeile vaihtaa sen ikkunan sävyä. Siis että et maalaa sitä, vaan muokkaat sävyä, silloinhan siitä pitäisi näkyä läpi, ainakin minun ymmärrykseni mukaan.

Viisaammat korjatkaa, kun väärässä olen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai saattaa joutua pelailemaan alpha-channelin kanssa, kopsaa vaikka defaultti-tekstuurin alphat siihen uuteen  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään