Guest seaandtr

Toinen näyttö samaan agp paikkaan ?

29 viestiä aiheessa

Moikka.

Olen tässä päivän tuhrannut yrittämällä saada toista näyttöä kiinni samaan GeForce Ti-4200 kortiin.

Tässähän on tämä varsinainen näyttö kiinne perinteisessä analogisessa liittimessä, ja koitin sovittemen avulla saada toista analogista monitooria siihen digitaaliseen liittimeen. Tulos, kumpikaan ei pelaa ja pikkuhämminkejä documents & settings kansiossa.

No nyt tämä taas on kasassa, mutta eikö ole kuitenkin tarkoitus että siihen kortiin saa samanaikaisesti kiinni kaksi näyttöä ?

Alla olevaa nView lehteä en saa muuttumaan millään, otin kyllä ko. ohjelman käyttöön ohjauspanelissa mutta ei ?

[ Attachment removed / expired ]

Pitäisikö täällä tehdä jotain ihme temppuja ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahdella monitorilla pitäisi ihan Windowsin näyttöasetuksissakin näkyä ne molemmat monitorit (siinä mistä resoluutiokin säädetään) missä voi niiden keskinäisen sijainnin määrittää sun muut. Koitapa poistaa näyttöajuri kokonaan, sammuta kone, pistä toinenkin näyttö korttiin kiinni, käynnistä kone ja asenna näyttöajuri taas. Siinä oletusajurikäynnistyksessä pitäisi molemmissa näytöissä näkyä sama kuva ja sitten Geforceajuriasennuksen jälkeen pääsee laajentamaan työpöydän kakkosnäyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo kahden näytön saaminen näkyviin onnistuu seuraavasti: Koneen ollessa sammuksissa laitetaan uuden monitorin johto kiinni näytönohjaimeen. Käynnistetään kone ja asennetaan monitorin ajurit.

Asetukset->Ohjauspaneeli->Näyttö -> Asetukset välilehdellä klikataan uusi näyttö aktiiviseksi (siniseksi) ja laittetaan ruksi kohtaan Ulota Windows-työpöytä tähän näyttölaitteeseen. Tämän jälkeen pääsee tekemään haluamansa asettelun näytön sijainnille windows työpöydällä, esim. siirtämään 2 näytön vasemmalle ,Värit esim. True Color (32-bittinen) ja Näyttöalue esim 1024x768.

Lisäasetukset... nappi on näyttökohtainen, tosin fyysisesti samassa näytönohjaimessa olevilla näytöillä näytönohjaimen välilehti on samannäköinen ja siihen tehdyt muutokset saattavat vaikuttaa molempiin näyttöihin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Windows XP:n oma helppi sanoo ettei Home versiossa pysty

Kyllä minulla pystyy, onhan se ominaisuus ollut jo W98SE versiosta lähtien.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivitäppä ajurit uusimpiin...

www.nvidia.com

ja sitten pitäisi näyttää tältä(ilman tyylikästä jpeg-pakkausta ;D):

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nyt rupeaa kuullostamaan oikealta, hyökkään päivittämään. Raporttia seuraa. :)

No niin, uusi ajuri on asennettu onnistuneesti, mutta kuvaa ei tule. :o

On käynyt mielessä, että tuossa näytönohjaimessa on jotain vikaa. En ole siitä toisesta liittimestä (digitaalinen) saanut kuvaa mihinkään. Siinä on jakokaapeli mukana, joten kyllä sen on tarkoitus ainakin toimia. Ei vaan tule minkään valtakunnan signaalia kun molemmat paikat on täynnä. Vähän kuvaa päivityksen jäljiltä, se nView ikkuna hävisi, mutta luullakseni se on nyt alapalkissa, viimeinen kuva ? Rupeaa kypsyttämään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kai oot resoluutiota kokeillu vaihtaa?

jos nyt en väärin muista niin 4:3 resoilla toinen näyttö sammuu

itselläkin se nview on joskus välillä kadonnu tuolta valikosta mutta sitten taas tullut takaisin kun on koittanut säätää jotakin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä niiden pitäisi ihan Windowsin näyttöasetuksissakin näkyä näin:

Nuo resoluutiolla tapahtuvat näytön levitykset tapahtuivat silloin, kun Win2000:ssa ei ollut kunnollista tukea kahdelle näytölle samassa ohjaimessa. Kyllä nykyään taas saa laittaa molemmille töllöille oman resoluution.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esa ei kyllä tuo on ajureista taikka jostakin muusta ihmeellisestä seikasta kiinni.

mitkäs ajurit sulla on käytössä?

Pekka: kokeileppa vielä tuolta vianmääritys-valikosta painaa "detect displays" elikkä olisikohan suomeksi jotakin havaitse näytöt tms. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä niiden pitäisi ihan Windowsin näyttöasetuksissakin näkyä näin:

===================clip============================

Nuo resoluutiolla tapahtuvat näytön levitykset tapahtuivat silloin, kun Win2000:ssa ei ollut kunnollista tukea kahdelle näytölle samassa ohjaimessa. Kyllä nykyään taas saa laittaa molemmille töllöille oman resoluution.

Ei vaan näy. kts. kuva.

Pekka: kokeileppa vielä tuolta vianmääritys-valikosta painaa "detect displays" elikkä olisikohan suomeksi jotakin havaitse näytöt tms. :P

Vianmääritystä on sahattu eestaas, ei tule apuja, ja voi olla ettei tulekkaan, sehän puhuu kokoajan kahdesta näytönsovittemesta. Btw. siellä jossain sanottiin suoraan ettei XP home versioon saa kahta näyttöä, tähän pitäisi saada, mutta taitaa vaatia toisen näytönohjaimen. Sitä minä en edes harkitse, siirryn ennemmin WinMe käyttäjäksi jospa siellä saisi kaksi näyttöä samasta kortista ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole tietoa, että XP homesta olisi tuo karsittu, mutta enpä ole tutkinutkaan. Ihan mahdollista tietty. Mulla on XP Pro. Mulla on ollut 2 näyttöä samassa kortissa vuosikaudet eri windowseilla ja korteilla, ja ainoa aika kun on toiminut huonosti, oli win2000:n alkuvaiheessa, kun Matrox ei osannut käyttää kuin levitettyä kuvaa. Sekin korjaantui pian päivitysten myötä. Etsipä Microsoftin Knowledgebasesta, josko homeversiota olisi tuolla tavalla rajoitettu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole tietoa, että XP homesta olisi tuo karsittu, mutta enpä ole tutkinutkaan. Ihan mahdollista tietty. Mulla on XP Pro. Mulla on ollut 2 näyttöä samassa kortissa vuosikaudet eri windowseilla ja korteilla, ja ainoa aika kun on toiminut huonosti, oli win2000:n alkuvaiheessa, kun Matrox ei osannut käyttää kuin levitettyä kuvaa. Sekin korjaantui pian päivitysten myötä. Etsipä Microsoftin Knowledgebasesta, josko homeversiota olisi tuolla tavalla rajoitettu.

Niin siis minulla on myös Pro versio joten tuo ei sikäli koske minua, tuli vaan jossain vaiheessa helppiä vastaan. Onhan tuolla ylempänä, oliko se Otto-Ville, todettu, että pelaa myös Home versiossa.

Tästä minun pikku ongelmasta, niin taitaa mennä rautapuolelle. Siitä dvi liittimestä en ole saanut mitään kuvaa mihinkään. Kortti on Asuksen tekemä, mutta eipä siltäkään sivuilta mitään tähän löydy. Pitäisikö luovuttaa. :)

ps. poistin ja asensin ajurit, ei vaikutusta. Mainoksia kyllä on netissä. Hohhoijaa. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo pro-windowssit on tääläkin koneissa.

Pekka: tarkoitin siis tuolta näytönohjaimen ajurien asetuksista tuota näyttöjen tunnistusta :P

DVI-liittimessä on mulla molemmat näytöt kiinni ja hyvin toimii (siis sillä adapteripalikalla kun kyseessä on CRT:t)

ja 53.03 ajurit.

Läppärissä kuitenkin mobility radeon 9000-ohjaimella näkyy 2 näyttöä tuossa windowssinkin asetuksissa... (siis läppärin oma ja mahdollinen ulkoinen näyttö tai TV)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja sitten pitäisi näyttää tältä(ilman tyylikästä jpeg-pakkausta ;D):

Nyt tulee offtopiccia ja rankasti.

Niin monta kertaa kun olen siitä saarnannut! Millä opettaisin teidät käyttämään png formaattia kun se menee jopa pienempään tilaan kuvattaessa Windowssin harmaita ikkunoita mutta sisältää kaikki värit eikä tee kuvasta suttua, katso vaikka!:

Yllä oleva kuva on vain 12,4 kilotavua, eli pienempi kuin sinun kuvasi mutta silti ilman suttua! ;)

Edit:

Äläkä testaa asiaa tallentamalla jpg kuva uudestaan png kuvaksi, vaan ota kokonaan uusi kuva, koska jpg pakkauksen suttu kasvattaa tiedostokokoa png kuvassa.

Edit2: tässä vielä karmiva vertaus, minun kuvani on ylempi:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta turiset. Se on niin iskostunut selkäytimeen, että vain JPG ja GIF toimivat myös ikivahoilla selainversioilla, mutta eiköhän kaikki tätä foorumia lukevat ole päivittäneet selaimensa viime vuosina ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öööö..tuota noin, omat kokemukseni, MSI GF4-ti4200-kortilla kakis näyttöä toimi mainiosti sekä WinXp Pro:lla, että win98SE:llä (itse asiassa kolme, mutta mulla oli ylim. ohjain). Kaikki käyttämäni ohjainversiot toimivat ton homman kanssa ja tunnistivat näytöt samantien kun kytkin ne vermeeseen (kun kone oli sammutettu). Mitään ihmekikkailuja ei tarvittu ja käytin kortin mukana tulevaa DVI-kikkaretta. Mulla molemmat kytketyt näytöt oli 21":iä, mutta tolla tuskin on mitään väliä, toisen kone tunnisti nimen ja mallin perusteella (XP:ssä) ja toinen oli sitten plug&pray-defa.

En kyllä keksi mikä ongelma voisi olla kyseessä. Voithan sä kokeilla control-panel->add hardware ja pistät sen asentamaan plug&play-monitorin ;)

EDIT: Tuli vaan mieleen, että minkä tyyppinen se sun DVI on? Niitäkin on erityyppisiä, joku oli selvittänyt samantyyppisen ongelmansa hommaamalla DVI-I to VGA-tyyppisen DVI-adapterin...

"Subject: Multiple Monitors

Date: Mon, 12 Jan 2004 18:55:30 -0600

From: "Jerry Carroll" <vatusa6@earthlink.net>

Newsgroups: simflight.fsnav4 [simflight.fsnav4]    

Message #8659

Post Reply

Just wanted to let everyone know what finally solved my multiple monitor problem. I'm running a ATI Radeon 9600 Pro which has a secondary video output with a DVI connection. My 2nd monitor worked but when I extended my desktop to it I lost 3D on my primary monitor. This caused FS9 to slow down

in framerates to a very low count.

I purchased a DVI to VGA adapter initially to hook up the 2nd monitor. Searching ATI's website I discovered that there are many different types of DVI adapters. The one I needed was a DVI-I to VGA adapter. I installed it tonight and now both monitors work with 3D. Thanks to all who offered a suggestion.

--

Jerry Carroll

VATUSA6

Central Region Director"

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro. :D

En kyllä keksi mikä ongelma voisi olla kyseessä. Voithan sä kokeilla control-panel->add hardware ja pistät sen asentamaan plug&play-monitorin ;)

On kokeiltu, ei onnistu sitten millään.

EDIT: Tuli vaan mieleen, että minkä tyyppinen se sun DVI on? Niitäkin on erityyppisiä, joku oli selvittänyt samantyyppisen ongelmansa hommaamalla DVI-I to VGA-tyyppisen DVI-adapterin...

-Kähmy

Selvittelen tuota tyyppijutskaa, mutta lähden tästä heti ja kokeilen vielä asentaa molemmat monitoorit siihen DVI paikkaan. Siintähän lähtee ns. Y kaapeli, ja se D-sup on tähän asti jäänyt tyhjäksi.

Äsh, nyt ei järki juokse, eihän tuo onnistu millään ilman lekaa ja hitsipilliä. :D Siinähän tulee kortin dvi paikkaan sen sovittimen dvi pää, toisessa päässä on sitten kaksi liitintä, dvi ja D-sup.

ps. Alkaa kotikonstit loppumaan. Koitin äsken kytkeä tuota kakkosmonitoria tähän GeForce Ti-4 kortin D-SUP paikkaan, mutta kun se ei suostu pelaamaan, eli kakkosnäytöön ei saa mitään eloa.

Joo, olin kyllä säätänyt resot ja virkistystaajuudet tuon kakkosen tasolle, ei mitään kuvaa ?

Tulee vaan mieleen aika pari vuotta sitten kun tämän ykköskoneen Verkkokaupasta ostin ja kasasin, tässähän oli työ ja tuska että sai kuvan monitooriin. Minulla on työasemat toisessa huoneessa ja normaalikaapeli ei riitä. No, tämä ykkösnäyttö ei suostunut toimimaan ennenkuin lopulta kokeilin ostaa yhtenäistä pitkää kaapelia, rupesi toimimaan.

Kakkosnäytössä toimii jatkettu kaapeli moiteetta, tosin kaapeli on laadukas l. kallis. Ensimmäisellä jatkolla kyllä tuli kuva, mutta huono.

Miksi GeForce Ti-4 kortti ei väännä eloa vanhaan monitooriin vaikka resot ja virkistystaajuudet on paikallaan ?

[sekapäistä höpinää]Seuraavaksi on vissiin edessä läppärin osto, ja näitten romujen lekakäsittely.[/sekapäistä höpinää]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakaan mitään y-kaapeleita lähde, pikkuinen muovinen adapteri, joka toiseen päähän tulee monitori kiinni. Tikkuaskin kokoinen...

-Kähmy

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ainakaan mitään y-kaapeleita lähde, pikkuinen muovinen adapteri, joka toiseen päähän tulee monitori kiinni. Tikkuaskin kokoinen...

-Kähmy

Saataapi olla siinä vika. Mulla nimittäin on vain ja ainoastaan em. Y-kaapeli. Täytyy hommata simppelimpi adapteri.

Kävisköhän sellanen mikä otetaan etelänmatkalle mukaan, että saa hotellissa keittää Juhla Mocat. ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis onko sulla ne töllöt DVI- vai VGA-liitännällä? Mulla on semmoinen käsitys, että jos kortissa on DVI- ja VGA-liittimet, niin se DVI haaroitetaan vain kahta DVI-näyttöä käyttäessä. 2 analogista kytketään siihen VGA-liittimeen ja mokkulalla DVI:hin. Ei tolla kortilla pitäisi minusta olla tuon tyyppiselle Y-adapterille mitään käyttöä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin siis onko sulla ne töllöt DVI- vai VGA-liitännällä? Mulla on semmoinen käsitys, että jos kortissa on DVI- ja VGA-liittimet, niin se DVI haaroitetaan vain kahta DVI-näyttöä käyttäessä. 2 analogista kytketään siihen VGA-liittimeen ja mokkulalla DVI:hin. Ei tolla kortilla pitäisi minusta olla tuon tyyppiselle Y-adapterille mitään käyttöä.

VGA liitännällä l. D-SUP tjs. Kortissa on yksi VGA ja yksi DVI sekä mukana tullu Y-kappale sitä DVI paikkaa varten. Mitään muuta adapteria siinä ei ole eikä tullut.

Miten ne kytketään siihen VGA paikkaan ? Jakorasialla ? :)

Tämmösella vai ? Tai siis muuten tuollasella, mutta urospuolisella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikun kummastakin portista lähtee yksi VGA, ja DVI:stä saa haaroitettua molemmat DVI:t tarvittaessa. Eli siis DVI-liitin sisältää 2 DVI- ja yhden VGA-lähdön, VGA-liitin sisältää yhden VGA-lähdön. Näin siis yleensä, tosin kokemusta on Geforce-korteista vain Gainwardin tekemistä. Mutta jos se sovitin on kortin mukana tullut, niin kyllähän se siihen kuuluu sitten. Ihmetyttää vaan, että miksi sellainen. Ei astu järkeen, miksi DVI-liittimestä haaroitettaisiin DVI ja VGA erikseen. Se sovitinpiuha on tietty voinut saada siipeensä eikä siksi toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään