Tero Knuth

Finncommille uusia lentokoneita

211 viestiä aiheessa

Kuinkas monta Saabia FC:n operoinnissa on tällä hetkellä Suomessa? Eli onko tuossa siihen nähden enemmän koneita?

 

Saab 340:ssähän on ~35 paikkaa ja ja ATR:ssä on 46-50 paikkaa, eli kuitenkin jonkun verran isompi laite. Lisätietoja tästä: http://www.atraircraft.com/atr42500.htm

 

Kuka tekee ensimmäisenä kuvamanipulaation maalauskuviosta, Juha S..? ;)

 

 

Ja tuossa vielä linkki, samat asiat kertovaan, MTV3:n uutiseen: http://www.mtv3.fi/uutiset/talous.shtml/arkistot/talous/2005/06/374206 (tosin tuntuu tuo firman nimen oikeinkirjoitus kahdella m-kirjaimella olevan aika hankalaa)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas monta Saabia FC:n operoinnissa on tällä hetkellä Suomessa? Eli onko tuossa siihen nähden enemmän koneita?

 

Finncomm.fi kertoo:

Golden Airin lennnot lennetään seitsemällä Saab 340- sekä yhdellä Saab 2000 -koneella
eli konemäärä on tilauksessa sama, mutta tilaus sisältää myös option 8 lisäkoneesta. Ensimmäisen koneen toimituspäiväksi kerrotaan 2007 loppuun mennessä, mutta millaisellahan aikataululla koko konekanta on siirtymässä Suomeen?

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ollut mitään tekemistä, niin väsäsin nopeasti tollaisen havaintokuvan. Aika kökkö, mutta en jaksa paneutua asiaan.

 

Edit: Kuva poistettu tekijänoikeus syistä. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ollut mitään tekemistä, niin väsäsin nopeasti tollaisen havaintokuvan. Aika kökkö, mutta en jaksa paneutua asiaan.

 

 

 

Heh, on se ATR vaan aina yhtä ruma, eikä kyllä painttikaan konetta juuri kaunista. Tuo Finncommin maalaus sopii mielestäni paljon paremmin Emppuihin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, on se ATR vaan aina yhtä ruma, eikä kyllä painttikaan konetta juuri kaunista. Tuo Finncommin maalaus sopii mielestäni paljon paremmin Emppuihin.

 

No ne (pikku-Empukat siis) ovatkin kasikymppisten ohella kauneimpia matkustuskoneita, joita Suomen taivaalla tällä erää viilettää. Tästä on sit aivan turha ruveta väittelemään...

 

-A-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa vielä suora linkki tiedotteeseen:

http://www.atraircraft.com/media/pr117.htm

 

 

Finncomm Airlines orders 8 ATR 42-500 aircraft, plus 8 options

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

 

Toulouse, June13, 2005

 

 

Finnish Commuter Airlines (Finncomm Airlines) has signed a contract for 8 firm new ATR 42-500 aircraft plus an option for 8 ATR-500 Series aircraft. With this order, Fincomm Airlines becomes a new ATR customer. This order was unveiled on the occasion of a press conference held today at the Paris Air Show. With the 8 firm orders, Finncomm Airlines will replace the Golden Air’s current fleet of Saab-340s produced by Finncomm Airlines on Finnish routes. The options are planned to meet the expected traffic growth.

The total value of the contract, including options, is approximately US $250M.

 

The 8 ATR 42-500 aircraft will feed the Finnair Helsinki hub and will be also operated on the Finncomm Airlines regional network.

 

Juhani Pakari, Managing Director of Finncomm Airlines declared: “ATR is a key player on the regional air transport market and we consider that the ATR 42-500s are particularly well adapted to our network. Indeed, these aircraft are the best combination of fuel-efficient technology and high level of comfort. We selected the ATR-500 series aircraft after a long evaluation process during which we had confirmation from existing ATR customers of the outstanding support of ATR to its operators and its low overall operating costs».

 

The 8 firm aircraft are scheduled to be delivered between late 2005 and the end of 2007 and up to 2009 for the optional aircraft. Equipped with the new “Elegance” cabin, the 48-seat ATR 42-500s will be delivered with the newest technological innovations in the field of communications and navigation aid tools: Aircraft Communication Addressing & Reporting System (ACARS), Multi-Purpose Computer (MPC), Precision Area Navigation (P-RNAV) including its possible upgrading to the Required Navigation Performance (RNP-RNAV) that is foreseen to be mandated in 2010.

 

Filippo Bagnato, Chief Executive Officer of ATR, stated: “I’m delighted that Finncomm Airlines has chosen ATR. The high quality standard, reliability and low operating costs of our aircraft have made the difference. With this contract, ATR increases its number of operators worldwide and secures its position in Northern Europe. We are particularly proud to have achieved it with an operator of the standing of Finncomm Airlines.”

 

Since the beginning of the programme, ATR has sold 727 aircraft (389 ATR 42s and 338 ATR 72s) and 39 from January 1st onwards.

 

Filippo Bagnato also added: ”With this order, plus other contracts to be announced during the Paris Air Show, ATR will log over 50 new aircraft sales in the first half of 2005. This commercial success is strong evidence of the important role that the turboprop aircraft continues to play in the regional aviation market.”

 

About Finncomm Airlines

Founded in 1993, Finncomm Airlines is headquartered in Seinajoki, western Finland, with operational base at Helsinki, and is a partner company of Finnish national air carrier Finnair. The domestic flight schedules have been so planned as to provide suitable connections to Finnair’s further international flights. The two carriers have been co-operating since 1998, when Finncomm Airlines started to feed Finnair domestic operations thanks to the operational support of Golden Air’s Saab 340 aircraft.

Currently Fincomm Airlines operates two Embraer ERJ-145 jet aircraft under codeshare with Finnair from Helsinki to Stuttgart, Düsseldorf and Oslo.

Currently Finncomm Airlines serves all Golden Air’s Finnish domestic flights from 11 towns to Helsinki and provides the Swedish airline with staff, flight planning, operation control.

 

About ATR

Toulouse, Southern France-based regional aircraft manufacturer Avions de Transport Régional (ATR) is the world leader in the 50 to 70-seat turboprop market. ATR is an equal partnership between Alenia Aeronautica (Finmeccanica group) and EADS. ATR is certified ISO 9001-2000 and EN/AS/JISQ 9100, the worldwide quality standard in the field of aeronautics.

 

 

 

 

ATR Contact at Le Bourget (12-19 June)

Frédéric Lahache

Chalet B-149

Tel: + 33 1 41 57 59 00

E-mail: frederic.lahache@atr.fr

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei ollut mitään tekemistä, niin väsäsin nopeasti tollaisen havaintokuvan. Aika kökkö, mutta en jaksa paneutua asiaan.

 

 

Aika hyvä, uutisissa juuri näytettiin pienoismallia, jossa oli täsmälleen tällainen väritys :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisköhän kaikkien vähän taas yrittää pysyä vähän edes housuissaan........kuitenkin se on niin etä Saabit (340) maalataan ehkä Finncomin väreihin niinkuin tänä kesänä on jo niitä nähtyy Finncommin huollossa. Jos ATR:t siirtyy Finncomin väreihin näyttää sille että Suomi kannattaa enemmän kuion Viro mikä ei taas ole käytännössä mahdollista.

 

ATR:iä ei tuu lisää kun niitä nytkin on taivaalla jo 8 : A-B-C-D-E-F-K-L , vai mitä ??

 

Eller Hyr ?

 

???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitäisköhän kaikkien vähän taas yrittää pysyä vähän edes housuissaan........kuitenkin se on niin etä Saabit (340) maalataan ehkä Finncomin väreihin niinkuin tänä kesänä on jo niitä nähtyy Finncommin huollossa. Jos ATR:t siirtyy Finncomin väreihin näyttää sille että Suomi kannattaa enemmän kuion Viro mikä ei taas ole käytännössä mahdollista.

 

ATR:iä ei tuu lisää kun niitä nytkin on taivaalla jo 8 : A-B-C-D-E-F-K-L , vai mitä ??

 

Eller Hyr ?

 

???

Eihän tässä mitään Aeron ATRiä ole siirtymässä vaan täysin uusia koneita? vai mitä nyt oikein tarkoitit. En oikein ymmärrä.

 

Ja Saabithan ei ole edes Finncommin omistamia. Tosin ex-finnaviationin koneista en ole varma, että ovatko finncommin omia vaiko Goldenin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo ... Colden-Finncomm-Finnair-Aero....Ne on kuitenkin samaa täällä Suomen taivaassa. Finnair/Aerolla on 8 ATR:ää ja taivas on täynnä tappiota tekevää liikennettä Suomen sisällä niin mietippä mitä tarkoittaa noi 8 Atr:ää .......................

- th -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo ... Colden-Finncomm-Finnair-Aero....Ne on kuitenkin samaa täällä Suomen taivaassa. Finnair/Aerolla on 8 ATR:ää ja taivas on täynnä tappiota tekevää liikennettä Suomen sisällä niin mietippä mitä tarkoittaa noi 8 Atr:ää .......................

- th -

Uusia koneita joilla todennäköisesti korvataan Goldenin Saabit kun niiden kanssa sopimus loppuu?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No joo ... Colden-Finncomm-Finnair-Aero....Ne on kuitenkin samaa täällä Suomen taivaassa. Finnair/Aerolla on 8 ATR:ää ja taivas on täynnä tappiota tekevää liikennettä Suomen sisällä niin mietippä mitä tarkoittaa noi 8 Atr:ää .......................

- th -

 

Kyllä Finncomm tilaa ATR:ltä ihan uusia Atikoita. Ja nämä FinnComm:n tilaamat Atikat ovat 42:sia ja Aeron koneet 72:sia.

 

EDIT: Tossa viellä linkki ATR:n sivuilta löytyvään tiedoitteeseen:

http://www.atraircraft.com/media/pr117.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarttuu kyllä...

 

Sehän on selvä-. saabt bois ja rans´kattaret tilalle. Selviö koska sopparit loppuu...

 

Late

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedotteen mukaan ilmeisesti tuo kahdeksan koneen optio voi toteutua joko ATR42:n tai ATR 72:n 500-versiona.....?

 

Mukava nähdä että näissä koneissa on moderninnäköiset 6-lapaiset potkurit. Tuleepi Finnair/Aerolle hieman paineita.... ::)

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja aina yhtä kauhea matkustamonkin puolella.

-500 on todennäköisesti huomattavasti mieluisampi ainakin melun osalta kun 6-lapainen potkuri ei yleensä päästä niin ikävää ääntä. Omaa kokemusta ei ole mutta tuskimpa se huonompi ainakaan on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi täällä kaikki puhuvat kilpailun lisääntymisestä ja Finnairin kasvavasta ahdingosta? Finncommin tuottamien lentojen liputhan on pääsääntöisesti tähän asti myynyt Finnair ja ainakaan julkisesti ei ole missään taidettu puhua siitä, että tiivis yhteistyö päättyisi.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi täällä kaikki puhuvat kilpailun lisääntymisestä ja Finnairin kasvavasta ahdingosta?

 

Tiedäthän, että tällä palstalla mikään muu ei ole pyhää, kuin sinivalkoiset siivet ;D

 

Finncommin tuottamien lentojen liputhan on pääsääntöisesti tähän asti myynyt Finnair ja ainakaan julkisesti ei ole missään taidettu puhua siitä, että tiivis yhteistyö päättyisi.

 

Jep, eiköhän FinnComm jatka yhteistyötään Finnairin kanssa ihan samaan tapaan kuin nytkin. Ainoa ero on, että Golden potkitaan sinne, mistä se on tullutkin. Näin minä olen noita asioita käsittänyt...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tiedäthän, että tällä palstalla mikään muu ei ole pyhää, kuin sinivalkoiset siivet ;D

 

Näin tämä tuntuu olevan. Firma lentää ohuita syöttöreittejä Finnairille, jotka eivät ilmeisestikään sen omalla organisaatiolla ja kalustolla kannattaisi ja tämän vuoksi sitä sitten syytetään kilpailun lisäämisestä. Tuskimpa mikään on Finnairia tähän yhteistyöhön pakottanut, vaan se on lähtenyt tähän yhteistyöhön liiketaloudellisista syistä. Lisäsyynä yhteistyöhön saattaa olla kyllä sekin, että Finnairin julkisuuskuva saattaisi kärsiä, jos se ei tarjoaisi lentoja lainkaan nyt Finncommin operoimilla reiteillä.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisi tuhoon tuomittu ajatuskin tilata Suomeen monta uutta konetta ja vielä velkarahalla, jos ei olisi yhteistyökuviota Blue1:sen tai Finnairin kanssa. Markkinat ovat niin pienet ja vastapelurit vahvoja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään