Jukka Mäcklin

Mielipiteitä Geforce 4 TI4800.

20 viestiä aiheessa

Täällä tunnutaan vannovan Radeonin nimiin mutta ajuriongelmien vuoksi olen pitäytynyt Nvidassa.

Tällä hetkellä:

Gaiward Geforce4 TI 4200 GS

Athlon +2000 XP

Onko ideaa:

Gainward Geforce4 TI 4800GS

Athlon +2800XP

Olis melko hyvä vaihtotarjous kannattaako ruveta hommiin vai onko hyöty niin vähäinen ettei maksa vaivaa.

Muita hyviä näytönohjain ehdotuksia ei Radeonia.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä tunnutaan vannovan Radeonin nimiin mutta ajuriongelmien vuoksi olen pitäytynyt Nvidassa.

Tällä hetkellä:

Athlon +2000 XP

Onko ideaa:

Athlon +2800XP

Olis melko hyvä vaihtotarjous kannattaako ruveta hommiin vai onko hyöty niin vähäinen ettei maksa vaivaa.

jukka

Olen varsin tyytyväinen GeForce 4 Ti 4800 128 MB DDR AGP- näytönohjaimeeni.

Ajureita olen päivittänyt viime vuoden aikana sitä mukaa kun Nvidialta on tullut uusia virallisia. Kaikein parhaiten FS 2004:n frameratea ja muutakin tämän näytönohjaimen osalta paransi ajurin 53.03 asennus. Framet lisääntyivät 20-30% ja reunanpehmennystäkin voi käyttää asennossa 2x ilman että framet putoaisivat juurikaan. Reunanpehmennyksen ollessa kytkettynä valikoitsa toisiin hyppiminen joskus tökkii hieman ja tekstivalikoiden rivien rullaus on hankalaa (siis FS 2004:ssä).

Tietokoneeni olen joutunut sijoittamaan melusyistä toiseen huoneeseen, mutta en tiedä mikä siinä eniten meluaa, näytönohjaimen tuuletin vai prosessorin tuuletin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä:

Athlon +2000 XP

Onko ideaa:

Athlon +2800XP

jukka

En tuosta hyötypuolesta osaa mitään sanoa, mutta jos halvalla saa vaihdettua ja mieli tekee niin mikäs. ;) GS ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gainward on vissiin paras geforce valmistaja. ;) Itelläni oli GF4 ti4200-8x 128MB GS.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuleehan siinä nopeutta vähän lisää. Jos halvalla saat niin kannattaa.

Jos DirectX 9:ää kunnolla ymmärtävän näyttökortin haluat (joka FS:ssä kyllä tekee aika selvästi nätimmäksi kuvan) niin sitten Geforcen vaihtoehdot ovat tällä hetkellä joko FX5600/5700 tai FX5900/5950. Jälkimmäiset ovat vielä niin kovissa hinnoissa, että itse en ostaisi. Nyt mulla on Gainwardin Ultra 780 XP, jossa on FX5600 Ultra ja 256 MB muistia ja video sisään/ulos. Olen siihen oikein tyytyväinen, ehdottomasti hintansa arvoinen (200 e), joskaan se ei raa'assa tehossa varmasti pärjää TI4800:lle. Gainwardin Ultra 1800 XP Golden sample on sitten tietty se kompromissiton ratkaisu, FX5950 550+ MHz kellotaajuudella, 256 MB muistia 1050+ MHz kellotaajuudella ja vesijäähdytys. Eikä maksa kuin 899 e ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on Geforce 4 Ti4200 ja ihan kohtuullisestihan se näkyy ,mutta jos on on halpa niin osta!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En suosittele enää tässä vaiheessa noita GF:n 4000-sarjalaisia, pelkästään sen vuoksi, että ne eivät ole DX9 kortteja. Jos haluat, että FS2004 pyörii myös antialiasointi päällä mukavasti, niin osta DX9 kortti, eli Geforcelta juuri noi 5000:t, mitä mainittiin.

Tai jos haluat olla pelimies, osta Radeon. :)

Tero

ratikka 9800 pro ;) (kiitos Kari!)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pelimies en ole mutta Vatsimissä lennellä haluan, mutta en myöskään halua tapella ajureiden kanssa mikä tuntuu olevan päivän puheenaihe Radeonin kyseessä ollessa.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla ei ole Radeonin catalystien kanssa ollut yhtään mitään ongelmaa.

Viimeisin catalysti jopa korjasi erään pienen bugin CAD-ohjelmassa.

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Osta vaan radeoni, ei ole ollut ongelmia täälläkään!!!

Ongelmat taitavat johtua enimmäkseen siitä että ei lueta asennusohjeita ennen ajureiden päivitystä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gainward Ti4600 Golden Sample

toimii niinku junan vessa ;)

Radeon 9700 pro oli täs konees joskus yli vuosi sitte mutta lähti bumerangina takasin kauppaan ku ei toiminu ajurit sitte yhtää vaikka mitä teki, nykyään tilanne on toki vähän parempi, toki tuossa vähän aikaa sitten sain takuta 9600 pro radeonin kanssa, ajurien vaihto kortin mukana tulleisiin auttoi kuitenkin, "VPU recovery" systeemi pomppi silmille pelatessa, vanhemmissa ajureissa ei taida olla koko toimintoa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"VPU recovery" systeemi pomppi silmille pelatessa, vanhemmissa ajureissa ei taida olla koko toimintoa :D

Ja uusimmista sen saa pois päältä jos temppuilee.

Ainakaan 9800Pro ja XT korteilla ei ole ollut mitään ongelmia nykyisillä ajureilla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo 4800 kortit ovat vain rahastusta. Ti4800 on käytännössä Ti4600 johon on lisätty AGP8X-tuki. Ti4800-SE on taas Ti4400 AGP8X:llä höystettynä. Itse ostaisin Radeonin, ei siinä ongelmia tule kun käyttää Atin omia ajureita, eikä viriteltyjä omegoita tms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos Jukka nyt vielä on korttia ostamassa niin melkeinpä turha päivitys tuo Ti4200 -> Ti4800 on, ennemmin DX9-rautaa alle, GF FX tai radeon

Ti4200:n nyt saa kellottamallakin tuon tasoiseksi ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ti4200:n nyt saa kellottamallakin tuon tasoiseksi ;)

Mutta mites kellotat kun se tuppaa kärähtää korpuksi jo vakioilla. :P Mutta älä silti turhaan tosiaan enää GF4:n satsaa, alkaa olla aika vanhentunutta rautaa jo...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gainward Ti4600 Golden Sample

toimii niinku junan vessa ;)

Nii menee yhtä liukkaasti pytystä alas tuo kortti :D No ei ny sentää, mutta koitas sieki siirtyy ATI:n Leiriin ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta mites kellotat kun se tuppaa kärähtää korpuksi jo vakioilla. :P

se mitään kärähdä, jäähdytys on keksitty!

Nii menee yhtä liukkaasti pytystä alas tuo kortti :D No ei ny sentää, mutta koitas sieki siirtyy ATI:n Leiriin ;)

ja mitäs propagandaa tämä nyt taas yrittää olla, nvidiaan oon ollu keskimäärin 10 kertaa tyytyväisempi kuin atin tuotteisiin, saas nähdä mikä kortti seuraavaksi tulee parin vuoden päästä, turhaa enää on konetta päivitellä kun pitää vuoden päästä armeijaan, turhaa menettää arvoaan vain. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuo Gainwardin Golden sample -kortithan on semmoisia, mihin on plokattu parhaat piirit päältä, ja niissä on valmis ylikellotus valmistajan takuulla. Hintaakin on kyllä sitten hiukan enemmän kuin ilman GS-merkintää. Olen kyllä ollut Gainwardin laatuun niin tyytyväinen, että tosi hyvät syyt tarvitaan ennen kuin muuta alan ostaa. Tällä hetkellä semmoista syytä ei ole :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo näin on, mutta tolla tarkoitinkin vaan sitä että GF-4 Ti 4200 on yksi markkinoiden "kuumimmista" korteista. ;D Eli sitä ei turhan paljoa kellotella verrattuna muihin...

Ja vakiojäähdytystäkö ei mistään hinnasta voi ottaa pois? Tuossa vieressä kököttää kone missä on Ti4200 ollu vesijäähyn kera, seuraavaksi vain ilmaa kun käyttötarkoituskin vaihtuu pääasiassa toimistokäyttöön. ;)

Gainwardillahan on tapahtunut pieni "moka" joissakin GF4-korteissa että melkein kaikki saman sarjan kortit heitti ruudun mosaiikiksi. Vialliset kortit kyllä vaihdettiin takuusta. Tuo on kai laskenut luottamusta gainwardiin aika paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään