Jani Nissi

Digijärkkäri vai pitkä zuuminen pokkari?

10 viestiä aiheessa

pitäisikö tuhlata puolen vuoden säästöt digijärkkäriin vai pitkä zuumiseen pokkariin? kertokaa mielipiteitä. kertokaas myös hyviä digijärkkäreitä ja zoomipokkareita joiden hintahaarukka on 200-1000€. minua kiinostaisi järkkäreistä canon eos 350d ja zoomipokkareista olympus c-765 ultrazoom.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Dodanoin, pitkäzoominen pokkari ei pärjää kunnon järkkärille hyvän putken kanssa, jos esim. koneita haluaa kuvata. Mutta minä päädyin tuohon Olympukseen, koska tarvitsin kameraa myös yleiseen käyttöön, mihin se on oikein passeli. Ehkäpä jotain enemmän siltä väliltä, miten olisi Canon PowerShot S2 IS..? Pokkari tuokin.

Ja tähän Olympokseenkin saa tarvittaessa muuten 1,7x telelinssin, hinta vaan hirvittää..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

joo, kato meijän perheellä on jo digipokkari(canon ixus40) ja digivideokamera kolahtaa kohta postiin, joten minä päätin sijoittaa johonki HUIPPU hyvään spottaus kameraan. ;D;) ja se on nyt haussa, joten kamera saa olla isompi ja tehokkaampi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No spottaukseen järkkäri kunnon putkella lienee ylivoimainen, kunhan sitä osaa käyttää. Mutta se ylittää kyllä helposti tuon hintahaarukan, rungon vielä saa alle tonnilla, mutta hyvät optiikat, tripodi, muistikortit, laukku ym. maksaa.

Virkkulan Sami/Anderssonin Janne osannevat kertoa sitten tuosta fujin S5500:sta, josta on juttua tuossa minun omassa threadyssä. Se on semmonen välimuoto kanssa, ja siihen kun lisää telelinssin, niin pääsee jo vähän lähemmäs, eikä maksa maltaita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tähän Olympokseenkin saa tarvittaessa muuten 1,7x telelinssin, hinta vaan hirvittää..

Näyttäisi olevan noin 100€ Topfotossa

EDIT:Topfoto on siis Saksassa sijaitseva liike

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

muista ettet 1000 eurolla saa pitkäzuumista järkkäriä, mikä tulikin mainittua. Toki saat siihen esim. sen sigman 199 egen 70-300:n, mutta ei se "HUIPPU" ole. Siedettävä kyllä, varsin jos tänne fsn:ään aiot postailla kuvia pääasiassa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näyttäisi olevan noin 100€ Topfotossa

EDIT:Topfoto on siis Saksassa sijaitseva liike

Tuohon tarvittee vielä välipalikan, yhteensä >140€ postikuluineen (23€). Eli melkeen puolet kameran hinnasta, en ihan vielä innostunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohon tarvittee vielä välipalikan, yhteensä >140€ postikuluineen (23€). Eli melkeen puolet kameran hinnasta, en ihan vielä innostunut.

no katoppas Panasonic DMC-FZ20 telelinssiä se maksaa yhtä paljon kuin kamera. ;D no kyllä mä sen olympuksen telelinssillä varmaan ostan, pitää vielä kattoo jos löytyisi vähän paremmat pikselit jostain kamerasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no katoppas Panasonic DMC-FZ20 telelinssiä se maksaa yhtä paljon kuin kamera. ;D no kyllä mä sen olympuksen telelinssillä varmaan ostan, pitää vielä kattoo jos löytyisi vähän paremmat pikselit jostain kamerasta.

Älä tee hätiköityjä päätöksiä, tuolta sivustolta www.dpreview.com kohdasta buying guide -> side by side voit verrata eri kameroita keskenään. Kannattaa nyt ainakin vilkaista myös noita mun jo mainitsemia Canonin S2 IS:ää ja fujin S5500:aa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämähän on kiinni kuvausharrastuksesi vakavuusasteesta. Jos haluat vain kuvia lentokoneista, niin järkkäri on ehkä vähän ylimitoitettu hankinta. Jos sen sijaan haluat investoida paljon rahaa laitteistoon, jolla voit toteuttaa luovuuttasi parhaalla tavalla, silloin järjestelmä on oikea valinta.

Tonnilla tosiaan pääsee vasta alkuun. 2000-4000 eurolla saa jo kohtuullisen kattavan välineistön, jossa tärkein putki on melko laadukas.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään