Juha Kallioinen

EFHF PAPIt hukassa

21 viestiä aiheessa

Morjens,

asensin fsnordicin tiedostokirjastosta Malmin lentoaseman versio 2.0 for FS2004 ja päivityksen 2.01 sekä näiden lisäksi Finnish afcads ja gafin04 paketit. Sitten vielä sutaisin joukkoon tälläisen: Afcad2 file for Finnish Scenery Designers Helsinki-Malmi (EFHF) airport version 2.0.

Tuloksena on muutoin hieno Malmin kenttä, mutta PAPI valot puuttuvat joka kiitotieltä.

Yritin lisätä PAPIt itse afcad 2.21 ohjelman avulla ja saankin ne näkymään ko. ohjelmassa mutta itse simulaattorin puolella valot pysyvät piilossa  :-\

Kuinkas saisin ne takaisin?

t: Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni ei ole tehty koko maisemaan, ainakin näin joku minulle sanoi?  Joka on harmi koska minun mielestä nuo "lentämiseen liittyvät" asiat pitäisi tehdä ensin ja sitten vasta autoja parkkipaikalle ja terminaaleihin seiniä  ;)

(esim FSDreamFactory lafkan maisemat ovat tuollaisia .. kaikki landsiden objektit (bussipysäkit, hotellit, mainostaulut yms turhat) on kyllä tehty vimpan päälle (kun sinne pääsee vapaasti kuvaamaan .....), mutta airsidellä kaikki on vähän rempallaan)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsittääkseni ei ole tehty koko maisemaan, ainakin näin joku minulle sanoi? 

Kyllä EFHF:lle PAPI-valot on mallinnettu. Ainakin minun simussa näkyvät ja toimivat.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm, ei kyllä näy mulla, samat asennettu kuin Juhalla. Voisiko tuo afcad sekoittaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni default Malmilla on PAPI valot, mutta sen afcad on aika pielessä kun AI koneet holdaavat nurmikolla ja ties missä  :)

t: Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä readme filussa puhutaan AFCADin asentamisesta? Mihin kansioon se pitää asentaa? Niitä ei saa olla päällekkäisiä joten jos EFHF\Scenery kansioon menee afcad tiedosto niin FinnAfcads\Scenery kansiosta pitää poistaa vastaava. Samoin kannattaa tarkastaa Addon Scenery\Scenery kansio ettei siellä ole myöskään päällekkäisiä afcadeja.

PAPIt voi tehdä AFCAD tiedostolla, mutta siihen on muitakin konsteja. En tiedä kuinka EFHF on tehty... pitääpäs itsekin testata tätä hiukan.

EDIT

Ei näy ei... en tiedä mistä johtuu, Jari ja/tai Alex voisivat ehkä tutkia näitä. 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on sellainen muistikuva että Malmille ei Jari ehtinyt PAPIvaloja tehdä, mutta saatan olla väärässä. Taitavat viritellä niitä samanlaisiksi kuin vantaalla että "päivystäjä" saa valot päälle illalla verkon kautta vatsimissa.. ;-) //T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nääh... tähän mennessä on kyllä käytetty default PAPI valoja, niiden ohjelmointi kun ei ole mikään helppo nakki, toki mahdollista. En nyt yhtäkkiä osaa sanoa Vantaasta, mutta eiköhän sielläkin ole ihan default PAPIt...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokos tähän olisi jotain ratkaisua jollakulla. Tänään kun on tuo EFHF GA fly-in niin olisihan se kiva lentää 2.0 scenulla mutta pitänee asentaa 1.0 tilalle jossei tuota saa toimimaan kunnolla  :(

Kattelin tuota tarjolla olevaa AFCAD2 fileä 2.0:lle ja siitä tosiaan puuttuu PAPI valot kokonaan, stock kentässä on PAPI valot ainankin väärissä paikoissa (mm. 36 PAPI on 09/18 jälkeen eikä 09/18 ja A välissä, 09 PAPI menee 36/18 alle jne) mikä saattaa johtaa siihen että appron tekstuuri peittää PAPI valot kokonaan, pitäisi vähän tutkia että paljonko noi heittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

PAPI valoja ei tarvitse tehdä AFCAD filulla välttämättä.

Oletan että tässä on nyt kyseessä se että pohja peittää (mask) PAPI valot. Pohjan layer voisi olla ongelma ja olisiko lumetkin tehty tällä systeemillä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli sama ongelma. Sitten tuli tuossa asennettua kone uusiksi. Kun aloin latailemaan malmia niin päätinkin ottaa sen pienemmän niistä ja mitä kävikään? No loistavastihan siinä kävi!  :) PAPI valot tulivat näkyviin ja samalla myös taksi kyltit! Että onkos kenelläkään tämmöistä käynyt?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli sama ongelma. Sitten tuli tuossa asennettua kone uusiksi. Kun aloin latailemaan malmia niin päätinkin ottaa sen pienemmän niistä ja mitä kävikään? No loistavastihan siinä kävi! :) PAPI valot tulivat näkyviin ja samalla myös taksi kyltit! Että onkos kenelläkään tämmöistä käynyt?

Latasit siis 1. version? Siihen ne PAPI-valot taisivat olla mallinnettuna, mutta 2. versioon ei. ;)

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olikos tähän joku ratkaisu tai pätsi... kun MIK:n OH-SIM:issä näyttäisi PAPIt näkyvän moitteetta?

terv. Miika

EDIT: Loistavaa. Kiitoksia, Jari!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4 asteenkin liuku tuntui vievän vähän turhan lähelle FS:n puita finaalissa, joten otin vähän taiteellisia vapauksia ja nostin tuota puolen astetta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

4 asteenkin liuku tuntui vievän vähän turhan lähelle FS:n puita finaalissa, joten otin vähän taiteellisia vapauksia ja nostin tuota puolen astetta. :)

Minusta on parempi sahata ne puut poikki ja jos välttämätöntä, istuttaa sinne kirjastopuita tilalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään