Olli Talso

kertokaa!

9 viestiä aiheessa

Oon ihan pihal täst verkkolentämisestä! Olisi kiva kamun kaa lennellä Cessnoilla kertokaa kaikki mitä mun pitää tehä et pääsisin lentämään!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.ivao.fi/flying/

Pelkään kyllä pahoin, että asenteesi on hiukan väärä ::)

Verkkolentäminen ei oikein ole "kamun kaa cesnoil lentelyy". Mutta kattele materiaaleja tai lähetä meille mailia jos haluat koulutukseen (training at ivao piste fi)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa lukea VACC:n tutoriaalit läpi, kuin myös nuo IVAO Finlandin matskut. Sitten, itse olen väsännyt muutaman ohjeen omille sivuille joita voi katsella myöskin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon lukenu nuo tutoriaalit läpi. No, voin selittää vähän paremmin, eli: olen asentanut kaikki tarvittavat ohjelmat, olen tehnyt lentosuunnitelman, olen rekisteröitynyt vatsim:iin, jne. mutta kysymys kuuluu että miten pääsen lentämään kun olen ottanut yhteyden SquakBoxilla nii se vaa kököttää siin ja siin on muutama nappula (esim. Dissconnet from session) jne. Miten pääsen lentämään? Mitä pitää painaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sehän toimii niin, että katsot esim. ServInfo -ohjelmalla missä päin on lennonjohtoa. Sen jälkeen laitat koneesi jollekin sopivalle kentälle, esim. johonkin missä on torni (TWR) paikalla. Ja laitat koneesi johonkin portille tai parkkiruutuun kentällä, et koskaan suoraan kiitotielle. (muuten se tupsahtaa keskelle baanaa kun yhdistät ja parhaassa tapauksessa joku toinen on juuri tulossa laskuun tai lähdössä lentoon siitä)..

Vasta tämän jälkeen yhdistät SB3:n vatsim-verkkoon.

Kun olet yhteydessä verkkoon, SB3:n ikkunan oikeassa reunassa olevaan palstaan tulee linjoilla olevien lennonjohtajien tunnukset (esim. EFHK_TWR, EFHK_APP, EFES_CTR jne) - ja niiden radiojaksot. Simun radiopaneelista säädät oikean jakson päälle, ja äänikanavan pitäisi aueta ja jos "jaksolla" on liikennettä, sen pitäisi kuulua.

Jotta pääset muuten alkuun, kannattaa ajatuksella lukea läpi vacc.fi:n "newbie fly-in" -tutoriaalit. Esim. tässä on hyvin kerrottu radioliikenteen perusjuttuja ja miten toimitaan, vaikka itse tapahtuma onkin ollut jo ajat sitten. Tieto on silti ihan hyödyllistä.

Jos vielä on jotain epäselvää, eikun uutta kysymystä tänne tai vacc.fi:n foorumiin :)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän nyt voisi vielä lisätä että sitä "kavereiden kanssa cesnoil" lentelyy kannattaa harrastaa simun sisäisessä multiplayerissä. Itse en ole koskaan serveriä sinne laittanu, mutta ainakin se näyttää helpolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tähän nyt voisi vielä lisätä että sitä "kavereiden kanssa cesnoil" lentelyy kannattaa harrastaa simun sisäisessä multiplayerissä. Itse en ole koskaan serveriä sinne laittanu, mutta ainakin se näyttää helpolta.

Kyllä sitä on harrastettu myös Vatsimissa ihan hyvin :-)

Mutta tosiaan, vatsimiin aikovan on hyvä lukea läpi tuo palstan ylimmillä riveillä oleva "perusedellytykset verkkolentämiseen" -ketju - vatsim tai ivao ei ole paikka pelleilyyn tai ihan alkeiden opetteluun. Muuten sinne ovat kyllä kaikki tervetulleita yhteisten pelisääntöjen puitteissa.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään