Guest juusovirtanen

Vatsim vai Ivao?

15 viestiä aiheessa

Voi huoh taas :)

Lentäjän kannalta: molemmat.

1) Valitse lentokohde

2) Valitse verkko sen mukaan missä on paremmin lennonjohtoa ko. reitillä.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerro

Aika köyhää. :P Tuomas kiteyttikin asian aika hyvin. Kannattaa vain katsoa, kummassa verkossa on lentokohteessasi enemmän liikennettä. USA:ssa on yleensä enemmän liikenetta VATSIM:ssa, mutta IVAO:ssa on yleensä vähän enemmän liikennettä Euroopassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä itse tänään yritin IVAOta kokeilla, niin suuhun jäi todella epäselvä maku. Radioliikenne hoidetaan teamspeakin avulla? Ja monta ohjelmaa asennettavaksi, vrt Vatsim. Täytyy varmaan perehtyä lisää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä itse tänään yritin IVAOta kokeilla, niin suuhun jäi todella epäselvä maku. Radioliikenne hoidetaan teamspeakin avulla? Ja monta ohjelmaa asennettavaksi, vrt Vatsim. Täytyy varmaan perehtyä lisää.

Mikä siinä TeamSpeakissa on vikana? Nimittäin IvAp hoitaa kanavien vaihdon jne. itse taustalla. Monta ohjelmaa on, nimittäin 3 (jos mtl installer otetaan mukaan)!! :o

Lennonjohtajalle ohjelmia on taas 2 (vain yksi, jos TeamSpeak on valmiiksi asennettuna esim. lentämisen takia).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin vaan tuntuu oudolta, mutta täytyy varmaan kokeilla. Eniten ihmetytti, kun yritin ottaa tänään EFESiin yhteyttä, tuli vaan äänimerkki "Error". Täytyy perehtyä lisää niihin ohjeisiin. Kätevänä lisänä ohjelmassa tosin on se pushback paneeli.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä itse tänään yritin IVAOta kokeilla, niin suuhun jäi todella epäselvä maku.

Millä tavalla epäselvä?  Ei siihen teamspeakiin asennuksen jälkeen tarvitse koskea kertaakaan, sehän vaihtaa ne kanavat ja tekee kaiken automaattisesti.  :P

Tuossa vielä ohje aiheesta: http://www.ivao.fi/flying/ohjelmat/teamspeak-pikaohje/  eli lähinnä mikrofonin säätöjen asetukset ja muut pakolliset kuviot asennuksen yhteydessä. Errorin syynä on varmaan palomuuri (tosin minulla toimii kyllä hyvin Natin ja rautapalomuurin takaa ilman mitään konffaamista).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maailman suosituin verkko, eli Vatsim on minun valinta. :thmbup:

Montakohan kertaa tästäkin aiheesta on äänestetty?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maailman suosituin verkko, eli Vatsim on minun valinta. :thmbup:

Riippuu miten mittaa ;)

Montakohan kertaa tästäkin aiheesta on äänestetty?

Liian monta kertaa ;D Mutta onhan se tietysti hyvä saada ajantasainen mielipide.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vatsim murskaa aina. Kannata tämmösiä enää pitää  :P

Joo ... jos äänestetään vaan että mitä verkkoa pääasiassa käyttää ja keskustelu-taistelu saa jäädä.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuolla verkolla loppujen lopuksi mitään väliä? Jotkut lentää löytääkseen mahdollisimman hyvin lennonjohtoa, itse lentelen verkoissa nykyisin harvemmin ja silloinkin vain löytääkseni mahdollisimman paljon liikennettä. Tyhjillä taivailla on hemmetin tylsä kaarrella muiden ohjeiden mukaan, ennemmin sitten simun oma trafiikki kehiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään