Guest akos

Eurostar EV-97 projekti

223 viestiä aiheessa

Näppärä räpistin  :thmbup: Kokeilin vähän tuossa Tampereen yllä ja ihan rentoa sillä on lennellä. Maassa ohjailemiseen tosin on jettimiehen vaikea totutella ihan nopeasti  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

... tuota noin, mulla se menee kampeamatta , joskin hiukan kuula poskellaan kunhan trimmaa sivuperäsin trimmillä.

Timppa

CUT---Oikeassa koneessa on vain korkeusperäsintrimmi. Muissa ohjainpinnoissa on maassa väänneltävät "trimmilaput". ---CUT

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kopsikaapas nämä kohdat sinne Aircraft.cfg:en, niin ei kallistu niin rajusti vasemmalle. Muutenkin lentomalli on nyt vähän järkevämpi.

[Weight_and_balance]

max_gross_weight=992.080

empty_weight=593.040

reference_datum_position=0.928,0.000,0.430

empty_weight_CG_position=-0.735,0.000,1.400

max_number_of_stations=3

station_load.0=170.000000,-1.640000,-0.150000,0.700000,Pilot

station_load.1=0.000000,-1.640000,0.150000,0.700000,Passenger

station_load.2=4.410000,-3.870000,0.000000,0.700000,Baggage

;Moments of Inertia

empty_weight_pitch_MOI=700.000

empty_weight_roll_MOI=200.000

empty_weight_yaw_MOI=900.000

empty_weight_coupled_MOI=0.000

CG_forward_limit=1.080

CG_aft_limit=1.390

[Flight_tuning]

cruise_lift_scalar=1.000

parasite_drag_scalar=1.000

induced_drag_scalar=1.000

elevator_effectiveness=1.000

aileron_effectiveness=1.000

rudder_effectiveness=1.000

pitch_stability=1.000

roll_stability=1.000

yaw_stability=2.000

elevator_trim_effectiveness=1.000

aileron_trim_effectiveness=0.000

rudder_trim_effectiveness=0.000

hi_alpha_on_roll=1.0

hi_alpha_on_yaw=1.0

p_factor_on_yaw=1.0

torque_on_roll=1.0

gyro_precession_on_roll=1.0

gyro_precession_on_yaw=1.0

Julkaistaan myöhemmin sitten vähän isompi korjauspaketti. :)

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kopsikaapas nämä kohdat sinne Aircraft.cfg:en, niin ei kallistu niin rajusti vasemmalle. Muutenkin lentomalli on nyt vähän järkevämpi.

Jep, paljon parempi, kiitos! :thmbup:

"Löysäsin" samalla hiukan korkeusperäsin trimmiä. Minulle sopivampi on 0.6 varsinkin kun ajelen USBAxes:in perässä olevalla potikkatrimmillä.

elevator_trim_effectiveness=0.600

Timppa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan mahtava! Kiitoksia tekijöille :thmbup:

Mutta mulla onpi ongelma, en saa mittareita näkyviin ? Missä vika :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aivan mahtava! Kiitoksia tekijöille :thmbup:

Mutta mulla onpi ongelma, en saa mittareita näkyviin ? Missä vika :-[

Olethan laittanut "EV97_panel.cab" ja "XMLSound.gau" -tiedostot simun Gauges-kansioon?

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Mulla on sellaiset ongelmat että radio sammuu kesken lentoa ja kierrokset nousevat ja putoavat rajusti vaikka en koske kaasua kun kone kiipee/laskee. Ainakin moottorin äänen mukaan, kierrosmittari pysyy kyllä siinä

5000 kierroksella.

Ratkaisu VC startti ja beaconin ongelmiin on kuulemma tulossa.

P.S. OH-U445 maalaus on tulossa, melkein valmis  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on sellaiset ongelmat että radio sammuu kesken lentoa

Sammuuko se aina ja missä vaiheessa lentoa? Entä saako sen kuitenkin normaalisti takaisin päälle?

Ratkaisu VC startti ja beaconin ongelmiin on kuulemma tulossa.

On joo, ratkaisu tuohon startti ongelmaan on suorastaan ärsyttävän yksinkertainen - jonkun aikaa tuotakin tuli pähkäiltyä. :P Jostain syystä polttoainetankin nimenä ei toiminut "Center1", kuten joissakin default koneissa. Moottori sammuu heti, eikä sitä saa käyntiin ilman Ctrl+E -komentoa. Vaihdettuani nimeksi "LeftMain", alkoi homma toimia taas normaalisti.

[Fuel]

LeftMain=-3.410,0.000,0.000,17.171,0.766

fuel_type=1

number_of_tank_selectors=1

electric_pump=1

Toi valojuttu on Hanssin pikku kämmi - mun koneelta lähtiessä kaikki oli vielä kunnossa. ;D

[Lights]

light.0=1,-2.70,-13.20,0.35,fx_navred

light.1=1,-2.70,13.20,0.35,fx_navgre

light.2=1,-2.75,-13.20,0.35,fx_strobe

light.3=1,-2.75,13.20,0.35,fx_strobe

light.4=1,-13.60,0.00,5.00,fx_strobe_ev97

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sammuuko se aina ja missä vaiheessa lentoa? Entä saako sen kuitenkin normaalisti takaisin päälle?

Tein äsken pari koelentoa ja radio sammui joka kerta noin 10 minuutin kuluttua lähdöstä, eikä sen saa takaisin päälle.

Sain valot vilkkumaan kun kone on maassa, mutta VC:ltä katsottuna valot sammuvat heti lähdön jälkeen muutaman metrin korkeudella.

Ulkopuolelta katsottuna valot kyllä toimivat.

Fuel mittari ei myöskään toimi enää. Näyttää aina nollaa. Johtuu varmasti siitä LeftMain tankki hommasta.

Toivottavasti tämä info on hyödyksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tein äsken pari koelentoa ja radio sammui joka kerta noin 10 minuutin kuluttua lähdöstä, eikä sen saa takaisin päälle.

Hmm, minä en tuollaiseen ole testilennoilla törmännyt. Ja simunako on fs9?

Sain valot vilkkumaan kun kone on maassa, mutta VC:ltä katsottuna valot sammuvat heti lähdön jälkeen muutaman metrin korkeudella.

Ulkopuolelta katsottuna valot kyllä toimivat.

Toi sivuperäsimen strobo-valo on ainoa, mikä pitäisi VC:een näkyä. Nuo siivenkärkivalot näkyy vain ulkonäkymässä.

Fuel mittari ei myöskään toimi enää. Näyttää aina nollaa. Johtuu varmasti siitä LeftMain tankki hommasta.

Jep, korjataan...

kierrokset nousevat ja putoavat rajusti vaikka en koske kaasua kun kone kiipee/laskee

Tämäkin on nyt korjattu seuraavaan päivitykseen. :)

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, simu on FS9.

Nyt huomasin myös että horisontti-, rpm- ja öljymittarit sammuvat muutama minuutti myöhemmin. "Charging" lamppu myös sammuu.

Mun koneen sisältä näkyvät myös strobo lamppuja siivenkärjeissä kun kone on maassa. Kun kone nousee ilmaan kaikki lampput sammuvat, myös sivuperäsimen valo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt taitaa olla niin, että koneen akku ei jostain syystä lataannu, jos kerran latauksen varoitusvalo palaa ja sähkölaitteet lakkaavat toimimasta. Radion näyttöön pitäisi kanssa ilmestyä B-kirjain merkiksi akun heikosta jännitteestä. Miltä se [Electrical] -kohta näyttää siellä Aircraft.cfg:ssä?

Jep, simu on FS9.

Mun koneen sisältä näkyvät myös strobo lamppuja siivenkärjeissä kun kone on maassa. Kun kone nousee ilmaan kaikki lampput sammuvat, myös sivuperäsimen valo.

Hmm, näin tosiaan tapahtuu. En osaa sanoa kyllä yhtään mistä voisi johtua. :-\

Oskari.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pilotti ei voi hyvin,  vatsaa kai vääntää kun noin harmaana  ;D

Muistaakseni tuohon painttiin sun pitää kopsata jommasta kummasta default texture kansiosta vähän lisää tiedostoja...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muistaakseni tuohon painttiin sun pitää kopsata jommasta kummasta default texture kansiosta vähän lisää tiedostoja...

Tai mieluummin niinpäin, että tekee jostakin alkuperäisestä texture-kansiosta kopion, nimeää sen sitten uudestaan tuon uuden paintin mukaan ja lopuksi kopioi uuden paintin tiedostot sinne kansioon vanhojen päälle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hi everyone!

I´ve just uploaded the first update to the aircraft to the file library. Mainly it includes Oskaris updates on the "systems", i.e. instruments, air-file and such, but also some corrections to the model itself. I´ve removed the reflective inside of the canopy and replaced it with a bitmap.

Enjoy!

ohu402wf7.jpg

/hans

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Tuossa asentelin tänään tuon Eurostarin FSX:lle, mutta siinä on ongelma potkurin tekstuurin ja sitten sen kuomun eli glass.bmp kanssa, kun se häviää kokonaan näkyvistä kun sivuprofiilista katsoo.

Eli onko läpinäkyvyys päivitystä tulossa evektorille että saa tuon kuomun näkymään oikealla tavalla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Tuossa asentelin tänään tuon Eurostarin FSX:lle, mutta siinä on ongelma potkurin tekstuurin ja sitten sen kuomun eli glass.bmp kanssa, kun se häviää kokonaan näkyvistä kun sivuprofiilista katsoo.

Eli onko läpinäkyvyys päivitystä tulossa evektorille että saa tuon kuomun näkymään oikealla tavalla?

Moi,

Eipä tuollaiseen päivityksiä ole tehty, eikä näillä näkymin ole tulossakaan. Jossain vaiheessa oli tarkoitus parannella vielä konetta mm. äänien ja tekstuurien osalta, mutta jotenkin se vain jäi. Minä en ole itse törmännyt tuollaiseen potkurin tai kuomun häviämiseen FSX:ssä, tuo pikku räppänä siinä kuomun kyljessä vain vilkkuu toisinaan aika häiritsevästi. Minulla ei nyt kamalasti ole kokemusta FSX:stä, mutta auttaisiko ehkä textuurin muodon muuttaminen tuohon ongelmaan?

Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla ei nyt kamalasti ole kokemusta FSX:stä, mutta auttaisiko ehkä textuurin muodon muuttaminen tuohon ongelmaan?

Oskari

Voisin tuossa testata tallentaa sen uudelleen esim DXT 5 muotoon.

Tältä se näyttää nyt kuitenkin

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voisin tuossa testata tallentaa sen uudelleen esim DXT 5 muotoon.

Tältä se näyttää nyt kuitenkin

Ahaa, eli kuomu näyttää jäävän tuossa tavallaan pilvien taakse.

Oskari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa, eli kuomu näyttää jäävän tuossa tavallaan pilvien taakse.

Oskari

Juu, taitaa olla yleisin ongelma tuo trancparency FSX:ssä SP2 kanssa. Itsekkin koittanut miettiä tässä miten saa onnistuneen läpinäkyvyyden toimimaan FS9 maisemissa FSX:ssä.

Kun esim puutekstuurit jotka on FS9 ajoilta, niin joko peittävät takana olevan autogen näkymän läpinäkyvyys alueelta tai sitten ovat mustina neliöinä. DXT:llä olen koittanut monta vaihtoehtoa läpi tuloksetta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään