Guest Juhowee

Kannattaako ryhtyä lennonjohtajaksi

12 viestiä aiheessa

Kerotaa, kannattaako ryhtyä lennonjohtajaksi vaikka ei olisi yhtään lentänyt verkossa? Eli onko hyvä olla ensin lennettynä vähän ja vasta sitten alkaa johtaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerotaa, kannattaako ryhtyä lennonjohtajaksi vaikka ei olisi yhtään lentänyt verkossa? Eli onko hyvä olla ensin lennettynä vähän ja vasta sitten alkaa johtaa?

Tee eurotesti ja katso siitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei se tietääkseni kummassakaan verkossa ole vaatimus että pitää olla lentokokemusta (ellei VATSIM:n ole sellainen tullu - en usko). Eli koulutukseen vaan hakemaan.

Toki simulaattorin satut omistamaan tai myöhemmin hommaat niin kannattaa sitäkin ehdottomasti hieman harjotella. Ainakin itse olen kokenut niin, että se antaa  "näkökulmaa" lennonjohtopalveluun, kun tietää hyvin mitä toisessa päässä tapahtuu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko mahdollista päästä lennonjohtajaksi, jos ei ole mikrofonia? Minulla on hieman.... vanha tietokone, joka ei jostain syystä ota vastaan mikrofonia, joten pelkällä tekstillä läpi mentäisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On, mutta jos suoraan sanotaan, niin itse en kyllä kauheesti arvosta lennonjohtajia, jotka käyttävät tekstiä. Pilaa fiiliksen täysin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli kun olen ollut 7 päivää observerinä niin vaihtuuko Ratingini automaattisesti Studientiksi?

Ei ainakaan vatsimissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ainakaan vatsimissa.

Öö siis... Kun siis tuolla Training Departmentissa sanotaan että Student taso on avalable after 7 days as obsever. Meinaako siis sitä että kun olen läpäissyt testin niin menee 7 päivää ja ratingini muuttuu observeriksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No observer taso sulla on jo nyt. Kysele VACC:lta, tietävät paremmin. Mä en ihan tarkkaan muista miten tuo omalta osaltani joskus meni.

Mutta näin kun teet niin ei pitäisi mitään ongelmia tulla:  :P

Jos olet kiinnostunut lennonjohtamisesta VATSIM-verkossa, toimi näin:

1. Tutustu VACC Finlandin (tutorials) ja VATSIM Europe Training Departmentin ohjeisiin

2. Tee VATSIM Europe Training Departmentin Student-tason teoriakoe -> http://vateud-td.org/ -> ATC Upgrade Requests and Status

3. Kokeen läpäistyäsi ota yhteyttä VACC Finlandin kouluttajiin training(at)vacc.fi

4. Tutustu VACC Finlandin ATC-koulutusohjelmaan

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NO NIIN! Nythän tää alkaa edistyä! Tässä on ollut kaikkee e-mailin vaihtoa ja unohtuneisa VATSIM salasanoja yms yms. Nyt on kaikki hanskassa ja laitoin juuri Europe Divisionin ja Finlandin asetuksiini VATSIMissa. Olen kerran pikaisesti lukaissut Training Departmentin Studient tason materiaalin ja nyt menee se 48h että se Europe Division päivitys menee Training Departmentin Databaseen. Eli kaksi päivää on aikaa käydä läpi ATC Manual kunnolla ;) Jännää!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö siis... Kun siis tuolla Training Departmentissa sanotaan että Student taso on avalable after 7 days as obsever. Meinaako siis sitä että kun olen läpäissyt testin niin menee 7 päivää ja ratingini muuttuu observeriksi?

Tarkoittaa, että tulee olla väh. 7 päivää observerina, jotta voi "upgreidata" itsensä studentiksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt tuli suuri ropleema. Sillä en läpäissty testiä ensimmäisellä yrittämällä. Kysymykset olivat kyllä todella hankalia.

In conjunction to this manual you should also read the GUIDE.

The GUIDE contains material that focus more on practical ATC.

Sanottiin siellä VATEUD-TD:n 1. INTRODUCTION – THE BASICS kohdan alussa. Mutta mistä tämän kyseisen Guiden sitten löytää? Valikossa on kyllä ATC Guides, mutta siinä ei ole linkkiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään