Guest akku

HAGIS

12 viestiä aiheessa

Tosin VFR-pisteet on yleensä myös jotenkin selkeästi maastosta löydettävissä maamerkkien perusteella. Toki noissa kartoissa on vor+dme -määritys myös mutta se ei ole sinänsä mikään muu kuin hyvä "backup" jos koneesta moiset laitteet löytyy.

Tuosta kartasta näkee hyvin että se on about tuossa Mannerheimintien päällä Stadikan tornin kohdalla, ellen nyt ihan väärin Helsinkiä tulkitse..

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse en tuota löydä x-planesta. Onko esim. Roope löytänyt sen tai laittanut sen x-planeen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tosin VFR-pisteet on yleensä myös jotenkin selkeästi maastosta löydettävissä maamerkkien perusteella. Toki noissa kartoissa on vor+dme -määritys myös mutta se ei ole sinänsä mikään muu kuin hyvä "backup" jos koneesta moiset laitteet löytyy.

Tuosta kartasta näkee hyvin että se on about tuossa Mannerheimintien päällä Stadikan tornin kohdalla, ellen nyt ihan väärin Helsinkiä tulkitse..

//T

Eiköös se ny kuitenki oo Pikku-Huopalahdessa?

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta HAGIkSesta tuli mieleen, että lennetäänkö sen kautta tosielämässä yli sen 2000ft vai alle? Vai lennetäänkö ollenkaan?

Eli mitä tuo kaupungin päällä oleva rajoitusalue käytännössä tarkoittaa??

-Jone-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kuten kartassa lukee, eli 700-1000 ft, ellet muuta korkeutta pyydä.

Se ei ole rajoitusalue, vaan melunvaimennusalue. Eli siellä saa lentää alle 2000 ft, mutta sitä ei suositella. Mutta se ei siis ole ehdoton kielto. Siinähän myöskin lukee selvästi notta "AVOID flying below 2000"..  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees, kiitoksia!

Tuohan minua itse asiassa kiinnosti, tuo melunvaimennusalueen ehdottomuus. Eli pilotti itse kantaa mahdollisien melusaastevalituksien/ym. säikkymisien mahdolliset seuraukset. Lennonjohto ei tähän puutu? eli heltiääkö se selvitys käytännössä?

ja lennelläänkö efhk:lta ulos ton hagiksen kautta paljonkin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään