Timo Vuorinen

Näytönohjaimista.

11 viestiä aiheessa

Nyt kun koneen hankinta-aika lähenee uhkaavasti, kyselen vielä viime käden tietoja näytönohjaimista.. Olen saanut kaksi hyvää tarjousta jotka ovat muuten samanlaisia paitsi emon ja näytönohjaimen kohdalta.

Tässä eka:

näytönohjain=geforce 6600gt

emo= ASUS A8N-SLI nVidia nForce 4

Ja toinen:

Näytönohjain=Excalibur radeon 9800pro Ice-q

emo=ASUS A8V DELUXE

Molemmat paketit ovat saman hintaisia, nyt vaan kysyisin kumpi vaihtoehdoista olisi parempi ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radeon tietenkin! Itselläni oli vanhassa 9600XT ja on huomattavasti parempi kuvanlaatu kuin tässä uudessa jossa on 6600!

EDIT: no huomattavasti ja huomattavasti, mutta kyllä ainakin vähän parempi! :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Petri, onko sinun 6600 GT-versio? Kyllä noista tuo 6600GT on kaikin puolin tehokkaampi. Kuten tuosta näkee, 9800pro jää jokaisessa lähes puolilla alle 6600GT:n lukemien ;D

EDIT: Ehdottomasti noista tuo ensimmäinen. SLI-emolevy, niin saa vielä toisen 6600GT:n siihen jos tarve tulee.

EDIT 2: Ja tuo nforce4 piirisarja on tällä hetkellä arvosteltu markkinoiden parhaimmaksi. Tuossa Asus A8V Deluxessa taitaa olla roimastikkin vikoja sisältänyt VIA:n piirisarja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Radeonin omistajana sanon että Ndivia se olla pitää. On asiakasystävällisempi ja toimii varmasti siinä missä ylimainostettu ATI.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT 2: Ja tuo nforce4 piirisarja on tällä hetkellä arvosteltu markkinoiden parhaimmaksi. Tuossa Asus A8V Deluxessa taitaa olla roimastikkin vikoja sisältänyt VIA:n piirisarja.

Vaikka väitteesi VIA:n vioista perustuukin urbaaneihin kaupunkilegendoihin (ja VIAllisiin sanaväännöksiin) niin ilman muuta noista kannattaa valita tuo PCI express emo ja 6600 gt, ovat kuitenkin tulevaisuuden teknologiaa. Ja allekirjoittaneella on radeon 9800 pro!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jos ne ovat vaihtoehdot. Ehotamasti toi 6600GT ja nforce4 emo.

Voin sano viella kerran että olen jo ostanyt ja hävitänyt minun vimeisen VIA emon

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

näytönohjain=geforce 6600gt

emo= ASUS A8N-SLI nVidia nForce 4

Mulla on tuo kokoonpano ja simu pyörii ihan hyvin. Tyytyväinen olen ollut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole GT :-X

Ilmankos, GT:ssä onkin muistin ja prossun nopeudet melkeenpä tuplatut, ja renderöintiputkia ja vertexputkia taitaa olla myös enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään