Guest skyhai

multiplayer / observer

11 viestiä aiheessa

Tervehdys!

Muutama kysymys:

1.Lenneltiin tänään ekaa kertaa multiplayeria kaverin ( appiukon v. 70+ :) )kanssa ja kaikki meni ihan ok. Kysyisin kuitenkin tosta observer toiminnosta, että voiko siinä "tarkkailija" toimia ikään kuin perämiehenä osallistuen itse lentoon vai onko hän vain pelkkänä katsojana?

2. Voiko toinen online lentäjä pistää oman koneen lennon aikan "pauseen" ja siirtyä kaverin koneeseen jollain pikanäppäimellä, vai tehdäänkö tuo valinta ainoastaan ohjelman alussa multiplayer valikosta?

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä minä tiedän niin hän voi sammuttaa moottorin, valot, ovet avata, laipat yms. Ohjaukseen ei mun mielestä voi vaikuttaa mitenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä minä tiedän niin hän voi sammuttaa moottorin, valot, ovet avata, laipat yms. Ohjaukseen ei mun mielestä voi vaikuttaa mitenkään.

Oletko aivan varma, tässä puhutaan nyt FS2004 eikä X:stä..? FSXässä on tosiaan kätevää kun voi mennä toisen ohjaamoon ja tehdä kuten Jere sanoi, ja siinä saa kyllä annettua toiselle ohjaus mahdollisuuden jollain näppäinkomennolla, jonka jälkeen itse voi sitten tehdä noita juttuja joita Jere mainitsi. Ja PF (pilot flying) voi toki tehdä molempia samaan aikaan.

Itse en ainakaan minkäänmoista samanlaista ominaisuutta FS2004 multiplayeristä ole löytänyt.

-Anssi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

näppäinkomennolla

Shift + T ja sitten kaveri hyväksyy sen Shift + T

Flight Simulator 2004 ei ilman maailmanmullistavaa lisäosaa ole koneenjakaminen mahdollista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[

Shift + T ja sitten kaveri hyväksyy sen Shift + T

Flight Simulator 2004 ei ilman maailmanmullistavaa lisäosaa ole koneenjakaminen mahdollista.

Tuleekos tosta shift-t painamisen jälkeen toiselle kaverille jokin kuittausilmoitus? Onnistuuko tuo vaikka ei ole rastia observer boksissa?

Jos joku voisi vääntää vielä rautalankamallin miten tuoksi observeriksi pääsee toisen koneeseen, olisin enemmän kuin kiitollinen  :)

Eli näin teimme:

1. Minä määritin multiplayeriin oman koneen ip:n ja kaveri liittyi sessioon, rasti oli observer boksissa.

2. Sen jälkeen määrittelin create flight valikon alta kentän, koneen, sään jne.

3. Kun koneeni on määrittelemälläni kentällä, mita vastapelurin tarvitsee tämän jälkeen tehdä, jotta hän saa minun koneeni ohjaamon omalle monitorille?

4. Jos lennämme eri koneilla voiko kaveri "kopsata" itselleen samat asetukset, jotka olen määritellyt create flight valikosta, vai tekeekö hän samat määrittelyt omasta create valikosta?

Eli step by step neuvoja nyt tarvittaisiin, että kaverini saisi minun ohjaamonäkymän omalle koneelleen. :-\

yst.terv. risto suomi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida edelleenkään tomia FS2004:ssa... Vai oletko hankkinut FSX:n?

Terve!

Onko todellakin noin? Harmillinen juttu, jos tuon takia täytyy päivittää FSX:ään.  >:(

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo siis, se FS2004:n multiplayer tarkoittaa sitä, että kaikki samaan "sessioon" liittyvät koneet näkevät toisensa. Eli kun pistätte molemmat koneen Malmin platalle vierekkäisiin ruutuihin, näette toisenne siellä.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo siis, se FS2004:n multiplayer tarkoittaa sitä, että kaikki samaan "sessioon" liittyvät koneet näkevät toisensa. Eli kun pistätte molemmat koneen Malmin platalle vierekkäisiin ruutuihin, näette toisenne siellä.

//T

Terve!

Juu tuo kyllä onnistuu. Jerehän tuossa jo aiemmin sanoi, että ainakin FSX:ssä molemmilla pelaajilla on mahdollisuus saada sama ohjaamo/näyttö omalle monitorilleen.

Kun molemilla on sama näyttö edessään toinen voi toimia vaikka kapteenina ja toinen esim perämiehenä.

Esim Warbirdissä pääset tarvittaessa kokeneemman pilotin "kyytiin" , jolloin erilaisten manooverien opettelu kävi noviisille näppärästi.

Täytynee sitten vain päivittää tuohon FSX:ään.

Kiitos tähän astisista vastauksista :)

terv. risto

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään