Guest Miksu

Lentokoneen paintin tekeminen.

39 viestiä aiheessa

Niin ja semmoinen tuli kanssa mieleen että voiko ne itse tehdyt paintit laittaa AI koneille?

 

Siis kyllä voit tehdä itse paintteja AI-koneille, jos sitä tarkoitit.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis kyllä voit tehdä itse paintteja AI-koneille, jos sitä tarkoitit.

Ja voisipa lisätä, että AI koneille painttien tekeminen tapahtuu täysin samalla tavalla, kuin lennettäviinkin. Usein paintkitit on vain vieläkin yksinkertaisempia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MItenkäs noi paintit sitten laitetaan esim. B737 koneelle, kun tuli siihen tehtyä Finnair Paintti. Niin ja ne 747 tekstit tuli sillälailla että piti ottaa toisesta koneesta se B747_400_decal, Poistaa siitä kaikki, tehdä se Finnair teksti siihen ja tallentaa siihen tekstuuriin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

MItenkäs noi paintit sitten laitetaan esim. B737 koneelle, kun tuli siihen tehtyä Finnair Paintti. ...

Muokkaamalla sitä aircraft.cfg-tekstitiedostoa, tässä vaikka kaikista yksinkertaisimmillaan selvitettynä sen yhden [fltsim.X] -kohdan sisältö:

[fltsim.0] <-- tähän aina seuraava numero katsottuna edellisestä [fltsim.X] -kohdasta, jos esimerkiksi tämän [fltsim.0] -kohdan jälkeen laitettaisiin uusi, tulisi siihen kirjoittaa [fltsim.1], seuraava [fltsim.2], jnejne...

 

title=Boeing 737-400 <-- Tämä on koneen yleinen "nimike" mutta se ei tule koneen malliksi simun aircraft-valikossa, tätä käytetään lähinnä vain koneen lisäämiseen johonkin AI-plaaniin.

 

sim=Boeing737-400 <-- Tämä tarkoittaa sitä, mitä kone käyttää .air tiedostonaan, esimerkiksi tällä koneella se on Boeing737-400.air.

model= <-- Tähän laitetaan erikseen koneen mallitiedoston kansion nimike, jos se olisi esimerkiksi model.float, laitettaisiin tähän kohtaan float.

panel= <-- Tähän laitetaan paneelikansion nimike, jos vaikka kansion nimi on panel.IFR, tähän laitetaan IFR.

sound= <-- Tähän taasen laitetaan koneen erillinen äänikansion nimike, jos se on esimerkiksi sound.ROTAX, tähän laitetaan ROTAX.

texture= <-- Tähän tekstuurikansion erillinen nimike, vaikkapa kansion ollessa texture.Finnair, tähän laitetaan Finnair

kb_checklists=Boeing737-400_check <-- Tämä tarkoittaa koneen kansiosta löytyvän html-tarkistuslistan nimeä, tätä käytetään mm. tarkistuslistojen luvussa kneeboardin kautta.

kb_reference=Boeing737-400_ref <-- Tämä samanlainen kuin edellinen, kertoo vain koneen reference-tietojen html-tiedoston nimen, jota voidaan lukea lennon aikana kneeboardista.

atc_id=N737Z <-- Tähän laitat lennonjohdon käyttämän rekisteritunnisteen, kuten OH-ARC.

atc_airline=American Pacific <-- Tähän lentoyhtiön nimen, kuten Finnair, ja lennonjohto ottaa sinuun yhteyttä Finnairina.

atc_flight_number=1123 <-- Tähän lennon numeron, jota voit muokata myös simusta käsin.

ui_manufacturer=Boeing <-- Tämä kohta näyttää sen, mikä on koneesi valmistaja simun aircraft-valikossa.

ui_type="737-400" <-- Tähän seuraavan alavalikon nimen simun aircraft-kansiossa.

ui_variation="American Pacific Airways" <-- Ja tähän vielä maalauksen nimen aircraft-kansiossa simussa.

description="One should hardly be surprised that the world's most prolific manufacturer of commercial aircraft is also the producer of the world's most popular jetliner. The 737 became the best-selling commercial jetliner worldwide when orders for it hit 1,831 in June 1987 (surpassing Boeing's own 727 as the previous champ). However, it wasn't always that way\s in the first few years of production, there were so few orders that Boeing considered canceling the program. They didn't, and the airplane has more than proven itself in over three decades of service."<-- Tämä taas on koneen kuvaus, joka näkyy simussa valitessasi lentokonetta, oikeassa yläkulmassa teksin pätkänä.

 

Toivottavasti tästä oli apua sinulle, tai vähintää jollekin muulle  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hups. Tarkoitin kyllä että mitenkä ne paintit laitetaan niille AI koneille.

 

Kerrohan nyt kuitenkin ensin, että mitä olet tehnyt ja mitä yrittänyt tehdä, kenen modeleille jne... Muuten menee ihan hakuammunnaksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, siis oletko tehnyt edes koko maalausta, vai tarvitsetko apua maalauksen teossa, vai onko ongelma aircraft.cfghen liittämisessä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, siis oletko tehnyt edes koko maalausta, vai tarvitsetko apua maalauksen teossa, vai onko ongelma aircraft.cfghen liittämisessä?

Kerrohan nyt kuitenkin ensin, että mitä olet tehnyt ja mitä yrittänyt tehdä, kenen modeleille jne... Muuten menee ihan hakuammunnaksi...

 

Juu elikkä siis maalaus on tehty, ihan sille default 737 modelille ja tarvitsen apua, jotta saisin sen itsetehdyn maalauksen AI koneille, jos se nyt ylipäätään on mahdollista. Peliin olen sen jo saanut ja lentänytkin sillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaaa, siis haluat default 737:lle tehdyn maalauksen AI-koneille. Voit toki käyttää defaultti-Bojoa AI-koneena, mutta netistä löytää todella hyvin erilaisia ilmaisia, ja paljon parempia, AI-koneita. Joku muu saa sitten luvan kertoa, että mikä niistä on 734.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Juu elikkä siis maalaus on tehty, ihan sille default 737 modelille ja tarvitsen apua, jotta saisin sen itsetehdyn maalauksen AI koneille, jos se nyt ylipäätään on mahdollista. Peliin olen sen jo saanut ja lentänytkin sillä.

 

FS:n omat AI-koneet ovat niistä simun kolmesta vakioyhtiöstä. Riittää, kun korvat jonkin niiden maalauksen omallasi oletus-737:n kansiossa. Tällöin tietyn yhtiön, jonka maalauksen korvasit, koneet lentävät maalauksellasi, mutta lentoyhtiön nimi jne. säilyy edelleen vanhana radioliikenteessä.

 

Tämäkin oli ihan hakuammuntaa, mutta näin homma minusta toimii. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän tuohon Oton ohjeeseen liittyen, että miten saatte tuon aircraft.cfg:n auki? Jos vain kaksois näpäytän sen auki, sanoopi kone ettei löydä softaa jolla tuon avata. Siis miten sen avaatte, vai käytättekö jotain erillistä softaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän tuohon Oton ohjeeseen liittyen, että miten saatte tuon aircraft.cfg:n auki? Jos vain kaksois näpäytän sen auki, sanoopi kone ettei löydä softaa jolla tuon avata. Siis miten sen avaatte, vai käytättekö jotain erillistä softaa?

 

Ihan notepadilla aukeaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään