Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Pistin CAT II ILSn minimit, mutta vaihdoin käsipelille jo hyvän aikaa ennen kuvan ottoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ACFT B/C:llä CATII minima on 112 ja D:llä 125...

Mistäs sinä nuo olet löytänyt... Onkohan tapahtunut joku todella paha väärinkäsitys, mutta miksi minun kartoissani lukee minimeissä;

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OCA (H) on estevarakorkeus, ei minimi.

 

http://flight.sanyjo.cz/mapy/Finland/EFHK.pdf

 

Vaikkapa tuolta löytyy, sivu 26. Siis summa summarum, Suomen eAIP ei tarjoa minimejä laisinkaan,  vaan estevarakorkeuksia ainoastaan.

 

OCA = Obstacle Clearance Altitude (Height)

 

MDA = Minimum Descend Altitude (Height)

Jaaa, no, aina oppii jotain uutta  :-[ Nooh, kuitenkin kiitotie oli jo näkyvissä kun käänsin finaaliin tuloreitiltä, eikä oikeaan minimiin ollut kuin 7 jalan ero  :P Ja muutenkin, saadaanhan se kone ehjänä maahan vaikka ilman minimejä  8) ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

KRHM! Ristolla iltahupi, LOL!  ;D ;D

 

No vtu ku en edes uskonut että ne tulee läpi ku treenailen IVAC:n käyttöä :-[ Pahoittelut Jeromelle ja Juholle :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No vtu ku en edes uskonut että ne tulee läpi ku treenailen IVAC:n käyttöä :-[ Pahoittelut Jeromelle ja Juholle :-[

Meinaisko tämä että kohta saadaan uusi kontrolleri?  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No vtu ku en edes uskonut että ne tulee läpi ku treenailen IVAC:n käyttöä :-[ Pahoittelut Jeromelle ja Juholle :-[

 

Joo ei mtn, luulin vaan et meni EFES jaksolle ni oli tulos sydän kurkkuu, kelasin et oot seonnu tai 5promillen humalas  ;D, mutta sit tajusin et tuli vaan mulle ja Juholle,,helpotus,,.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo ei mtn, luulin vaan et meni EFES jaksolle ni oli tulos sydän kurkkuu, kelasin et oot seonnu tai 5promillen humalas  ;D, mutta sit tajusin et tuli vaan mulle ja Juholle,,helpotus,,.

 

Juu, sekoamisesta en tiedä ja toivoisin, että olisin humalassa. Ihan teille vaan pikku kepposena..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä nyt kuitenkin pari kuvaa itse lennolta.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

EDIT: Ja pahoittelut kaikille tuosta hommasta, en tajunnut oikein koko juttua.. :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari shottia..

 

Cessnalla Helsingin edustalla

[ attachment removed / expired ]

 

Pushback empulla. Sorry roinat kuvassa...

[ attachment removed / expired ]

 

Nokka kohti Rovaniemeä.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

miksi ei ollu TCAS päällä? :P(E170 kuvassa)

 

Nii Juho, kerros nyt ;D Ja alle 13-sivuisia raportteja ei lueta ;D

 

Taitanee Juho käyttää IVAO:n omaa TCAS:a kuten monet muutkin :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikaisella vailkaisulla löytyi kasa virheitä: miks v***ussa ASEL on päällä, jos lähteenä FMS? Transition level jotain ihan muuta, QNH samoin, HDG selector jossain ihan muualla, näyttää olleen täydet tankit, MFD:llä vois olla lisää kamaa näkyvissa ja sitte tosiaan toi TCAS. Tekisi mieli nähdä sinun MCDU:n sisältö...  :laugh:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikaisella vailkaisulla löytyi kasa virheitä: Pmiks v***ussa ASEL on päällä, jos lähteenä FMS? Transition level jotain ihan muuta, QNH samoin, HDG selector jossain ihan muualla, näyttää olleen täydet tankit, MFD:llä vois olla lisää kamaa näkyvissa ja sitte tosiaan toi TCAS. Tekisi mieli nähdä sinun MCDU:n sisältö...  :laugh:

 

Noniin :thmbup: Tulee mieleen ihan Juha "Watt" Tolvanen Vintiöistä :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikaisella vailkaisulla löytyi kasa virheitä: miks v***ussa ASEL on päällä, jos lähteenä FMS? Transition level jotain ihan muuta, QNH samoin, HDG selector jossain ihan muualla, näyttää olleen täydet tankit, MFD:llä vois olla lisää kamaa näkyvissa ja sitte tosiaan toi TCAS. Tekisi mieli nähdä sinun MCDU:n sisältö...  :laugh:

 

Nonii tulihan se sieltä... ::) Joo tuo oli kokeilulento verkossa empulla (ja toiste en vähään aikaan lennä, on senverran kummallinen härpäke..) ja aika moni asia on vamasti päin pers*ttä. Niin ja tuon ASELin huomasin poistaa vähän kuvan ottamisen jälkeen.. (Perille sentään päästiin) :P Pitää jatkaa sillä tutulla ja turvallisella 737llä lentämistä. 8)  Ja se TCAS on edelleenkin se IVAPin oma TCAS..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakin pelaa PMDGn puten kanssa TCAS ihan hyvin, ei tarvitse sitä Ivapin radaaria pitää auki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla ainakin pelaa PMDGn puten kanssa TCAS ihan hyvin, ei tarvitse sitä Ivapin radaaria pitää auki.

 

Itse pidän aina IVAP:n oman.. Huomattavasti varmatoimisempi softa verkossa kuin mikään muu. Kaikilla koneilla ollut joskus ongelmia TCAS:n kanssa :-\ Mutta mihkäpä me TCAS:a tarvitaan kun lennonjohto on niin pätevää ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse pidän aina IVAP:n oman.. Huomattavasti varmatoimisempi softa verkossa kuin mikään muu. Kaikilla koneilla ollut joskus ongelmia TCAS:n kanssa :-\ Mutta mihkäpä me TCAS:a tarvitaan kun lennonjohto on niin pätevää ;D

Paitsi se ei tarjoa vertical guidancea integroituna minkään koneen PFD/VSI näyttöön kuten niiden omat jos tulee TCAS RA.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo tuo oli kokeilulento verkossa empulla (ja toiste en vähään aikaan lennä, on senverran kummallinen härpäke..) ja aika moni asia on vamasti päin pers*ttä.

 

Mitä järkeä on sitten postata kuvia, kun ei voi mitään tehdä kunnolla? Menee pilalle koko forumi, kun tuollaiset amatöörit täällä vaan häärää  >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paitsi se ei tarjoa vertical guidancea integroituna minkään koneen PFD/VSI näyttöön kuten niiden omat jos tulee TCAS RA.

 

Voip olla, itselleni se kuitenkin riittää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä järkeä on sitten postata kuvia, kun ei voi mitään tehdä kunnolla? Menee pilalle koko forumi, kun tuollaiset amatöörit täällä vaan häärää  >:(

No ihan vaan jos neuvoja sais.. Ja tuo kuva nyt meni tuohon postaukseen kolmanneksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ihan vaan jos neuvoja sais..

 

Viestini epätoivoisen sarkastinen yritys kommentoida kuvakaappausforumin viimeaikaisia tapahtumia ei aivan toiminut tarkoitetulla tavalla :P

 

Pyydän siis anteeksi. Tarkoitukseni ei kuitenkaan ollut oikeasti kritisoida kuviasi tai tekemisiäsi millään tavalla, vaan "vastata palstan nykykäytännön mukaisesti". Sinulta lainattu teksti antoi siihen vain niin loistavat puitteet :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään