Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Tuli Risto mieleen noista tekstuureista.

 

Käytätkö DX10 vai DX9 tilaa? Tuolla toisessa aiheessa oli puhetta että jotkut tekstuurit on DX10 tilassa vaaleita... En tiedä tosta sitten kun tossa vaan yötekstuurit on vaaleat mutta "jos ei veikkaa ei voi voittaa..."

Se olin minä joka oli noin sanonut, ja tarkoitin sitä, että tekstuurit eivät näy ollenkaan, eli periaatteessa modeli ilman tekstuureja. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttääpä jotenkin kummalliselta tuo sininen "haze" tai mikänytonkaan  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, hiirisormi teki evot, joten kuvat uudestaan...

 

Omaan silmään hieno. 8)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jossain Grönlannin yllä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja sitten ne loput kuvat legiltä:

 

ENE4 tuloreitillä kiitotielle 22L

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sorvataan käsin finaalia. Heti suuntasäteen kiinnisaamisen vaihdettiin käsin ajettavaksi ilssiksi.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja asematasolla. Matkustajat ulos ihmettelemään pilvenpiirtäjiä ja miehistö viettämään vapaa-aikaa. ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sellainen ministoori. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tässä yksi kuva EFTP-EFHK legiltä kiitokset Niko Pursiaiselle hyvästä johdosta :thmbup:

 

 

täydet jarrut hookoon kiitotiellä 04L

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä isot edellä sitä pienet perässä...komppani emdii ileven rolloon ja minä empulla riikaan.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä FDX74 matkalla kohti LOWI:a. Hieno ilta tuli ja illan viimeiset valonsäteet painuu horisontin taakse. Mädäri jatkaa matkaa.

 

Joku toinen saapui paikalle samanlaisella kolmireikäisellä mutta vähän sinertävämmässä värityksessä.

[ attachment removed / expired ]

 

Helsinki jää taakse.

[ attachment removed / expired ]

 

Sinertävä taivas juuri auringon laskeuduttua.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutamat paluulegiltä Joensuusta as FCM268J. Lennonjohtoa oli Helsingin päässä kivasta, propsit sinne!

 

Joensuusta lähdettiin baanalta 10 oikean kaarron kanssa ja siitä suunnistelimme T82-lentoväylälle. Cruisipintana tänään oli FL220. Tässä ollaan jo hyvää vauhtia tulossa ylöspäin vakionousunopeudella 170kts. Tässä vaiheessa oli vielä odotettavissa 04:sia Helsingin päässä, mutta tutka oli antoisalla päällä tarjoten kiitotietä 15:tä laskuun, ja sehän kelpasi tietysti. Tuuletkin olivat suotuisat tähän suoritukseen.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä ollaan jo lyhyellä loppuosalla 15:lle ja tähtäillään Vapp-nopeuteen 114kts.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja näin päästiin perille, ständille 11.

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itekkin piti tänään vetästä LOWIlle med Lauda 1452 mutta simu pätkäs taxissa. Riittääkö kolmireiälle baana LOWIlla? Se pituus kun on vain 2000m? Vois nääs kokeilla toisen kerran...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itekkin piti tänään vetästä LOWIlle med Lauda 1452 mutta simu pätkäs taxissa. Riittääkö kolmireiälle baana LOWIlla? Se pituus kun on vain 2000m? Vois nääs kokeilla toisen kerran...

Juu, jarrua saa polkee kyllä riittämiin. :P

EDIT: Arttu taisit olla finaalissa kun sain mädärilläni 04R lentoonlähtöselvityksen. Sitten tulikin selvitystä takasin ja jouduttiin venaamaan sut laskuun. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, jarrua saa polkee kyllä riittämiin. :P

EDIT: Arttu taisit olla finaalissa kun sain mädärilläni 04R lentoonlähtöselvityksen. Sitten tulikin selvitystä takasin ja jouduttiin venaamaan sut laskuun. :)

 

Jeps, näin oli.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tarvitse. ;) Kunhan kone on kevyt, niin se kyllä pysähtyy.

Tällä kertaa kyllä on mukana sen verran aineita tuolla lentäjien takana, että ei ole kovinkaan kevyt kone tuoda alas. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi kuva toiselta puolelta verkkoa:

 

FIN235 ja FIN104 parallelissa 04:lle. :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kiitoksia lentäjille. Uusi hieno tutkalupakirja komeilee hyllyn reunalla. (vertauskuvallisesti) 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uusi hieno tutkalupakirja komeilee hyllyn reunalla. (vertauskuvallisesti) 8)

 

Eikös ne isot miehet, kellä on henkselit ja kaik, laita ne aina takan reunalle ;D?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös ne isot miehet, kellä on henkselit ja kaik, laita ne aina takan reunalle ;D?

Ei löydy talosta takkaa ja mökille on turhan pitkä matka kiikuttaa sitä. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä parit räpsyt illaan rahtilegiltä ESMS-EFHK, UPS292 merkeissä.

 

Kone parkissa Sturupin kentällä, virrat isketty koneeseen, aika tehdä walk-around.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämän näköisellä kolmireikäisellä mentiin, N282UP, eli wanha Swissin kolmireikäinen.

[ attachment removed / expired ]

 

Lentoonlähtöluvat saatu

[ attachment removed / expired ]

 

Kruisinkia FL370

[ attachment removed / expired ]

 

Loppuosalla kiitotielle 04R, kiitoksia Santerille ja Juusolle tästä "Heavy-edusta"  :laugh: (Tiedän, HDG bugi näyttää minne sattuu..  :-[)

[ attachment removed / expired ]

 

Ja parkissa rahdilla. Luukut auki ja kontit veks.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja taas spämmitään lisään, tällä kertaa UPS291 EFHK-ESMS, eli paluurahtia eilisen vastapainoksi. Näemmä simutylsyys saanut kyytiä...  ::)

 

Plaania kehiin!

 

-(FPL-UPS291-IS

-MD11/H-SHIJRXWYZ/SD

-EFHK1135

-N479F360 ELMUT UM6 PEVEN UL990 PERRY

-ESMS0110 EKCH

-EET/EFIN0004 ESAA0049 REG/N282UP SEL/GQHS OPR/UPS DOF/090119 RVR/175 RMK/TCAS AGCSDAT/SHV NAV/RNVD1E2A1 RNAV5 RNP4)

 

 

Sama tri-holer samalla paikalla kuin eilenkin.

[ attachment removed / expired ]

 

Monta vaffaa ja karvaista setää aloitti koneemme työntämisen, me lyömme kamaa tiskiin "hei hei hei, ja bensaa suonissaan.."

[ attachment removed / expired ]

 

Kyllä se wanhakin vielä jaksaa, 80 jo puhki  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Malmöössä oli vielä suppuraisempi ilma, lämmittimet hönkäilevät lämpöä koneelle, jotta sille ei tulisi vilu

[ attachment removed / expired ]

 

Annoimme Otolle kenkää ja ryhdyimme käsityöläisiksi

[ attachment removed / expired ]

 

Kylmänä kuin anoppi jouluaamuna... eikun siis... Tästä jatkuu illemmalla kohti Kölniä!

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa käytyä ajamassa hieman epätarkkuuslähestymisiä Kuopiossa ja muutama liikennekuvakin jäi "kortille"

 

Odotukseen 33 ja saapuvaa trafiikkia

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Vielä toinenkin saapuva ennen omaa vuoroamme, Iberian bussi siis

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Toinen sille, "FIN9807, behind landing Iberia Airbus lineup rwy 33 and wait behind"

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Iberia vapauttelee radan päässä, joten kohta päästään suorittelemaan RNAV GPS - lähestymisiä  :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Maailman kiertueelta jostain läheltä Dakaria. Muumien vientiä maailmalle ;):

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas wanha jäkälä motkottaa: monessa tämän(kin) ketjun postauksessa on hienoja kuvia, mutta joista yhdessäkään ei näy muita koneita tai edes ikkunaa, jossa olisi näkyvillä viestintää lennonjohdon kanssa. Miten niistä siis välittyy verkkolentelyn idea? Kyseiset kuvakaappaukset olisi voinut ihan hyvin laittaa vaikka omaksi ketjuksi maininnalla "lennetty IVAOssa".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taas wanha jäkälä motkottaa: monessa tämän(kin) ketjun postauksessa on hienoja kuvia, mutta joista yhdessäkään ei näy muita koneita tai edes ikkunaa, jossa olisi näkyvillä viestintää lennonjohdon kanssa. Miten niistä siis välittyy verkkolentelyn idea? Kyseiset kuvakaappaukset olisi voinut ihan hyvin laittaa vaikka omaksi ketjuksi maininnalla "lennetty IVAOssa".

 

Varmaankin moni piilottaa sen IVAO-ikkunan kun kerran puhumalla voi hoitaa kommunikoinnin. Itse en ainakaan näe syytä pitää sitä muiden härvelien tiellä. Tietysti muita koneita voisi koittaa näpsiä kuvaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tottahan toki se ikkuna on monilla piilossa, varsinkin kun voice on varmaankin yleisin kommunikointitapa. Minullakin Vatsim- ja IVAO-softat ikkunoineen ovat auki kokonaan eri koneella kuin simu. Jotenkin vain tuntuu monien kuvien perusteella tuo verkkolentomaailma kovin autiolta, vaikkei se sitä läheskään aina ole. Näiden kuvien perusteella ei verkkolentely joistakin ehkä tunnu kovinkaan houkuttelevalta verrattuna simun omaan joka kentällä tarjolla olevaan lennonjohtoon ja AI-koneita täynnä oleviin kenttiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuurilta parit kuvat:

 

"Tower evening, Finnair 8921 heavy, S7 ready"

"Finnair 8921 Heavy, Line up runway 24 after departing Boeing 767"

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten Norjasta. Oli vähän liikaa vauhtia baanalle tultaessa ja katsottiin, että ylösveto olisi koneen turvallisuuden kannalta tärkeä. Noustaan ylösvetoprosedyyrin mukaan 4000 jalkaan.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen lähetyminen. Ekaa kertaa flaps 50 käytössä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Huomenna matka jatkuu Kuopioon. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään