Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Mistäs nee sitten saa? Avsim vaiko joku Xn erikoiominaisuus?

 

Taitaa olla Wilcon paketissa A318:ssa. Ton bitmapin saa laitettua muihinkin koneisiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerkesin jo hetken toivoa, että Pyhäjärveltä olisi tullut postaus, jossa ei olisi ollut yhtään hornettikuvaa. ;D Onhan se silti hyvä, että jotkut sitten osaavat puolustaa maata, kun ryssä tulee rajan yli. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerkesin jo hetken toivoa, että Pyhäjärveltä olisi tullut postaus, jossa ei olisi ollut yhtään hornettikuvaa. ;D Onhan se silti hyvä, että jotkut sitten osaavat puolustaa maata, kun ryssä tulee rajan yli. ;)

Njoo voishan sitä vähän rajoittaa.. :) Mutta eipä sullakaan ole hirveästi sellaisia postauksia ollut, jossa ei olis MD-11.  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta eipä sullakaan ole hirveästi sellaisia postauksia ollut, jossa ei olis MD-11.  ::)

;D Kohta tulee kessnaa edestä ja takaa, kunhan saan sen ja simun kuntoon. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nääh, hieno homma että Juho on foorumin "hornettipr00"  ;D Minusta kivempaa paneutua yhteen koneeseen kuin vaihdella konetta päivittäin/viikoittain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, miksi sitä sanotaan, että jos lentää Euroopassa, niin ivao on valinta ;D Jonkun verran pokaa paikalla. :o

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan normaali vkloppu liikenne tos Oskun kuvassa. Sielähä on ihan orpoa Suomessa, Norjassa ja Saksassa ja vaik missä. Välillä saa iha ettiä tyhjää kohtaa Euroopasta, pitääkin alkaa ottamaan noita IVAE kuviakin kun on oikeesti lössiä.

 

VFR pöristelyä Arttu Vattulaisen kanssa Helsingin ja Espoon nurkilla.

[ attachment removed / expired ]

 

NOKAN kautta liitytttiin myötätuuliosalle kiitotielle 18 ja pari läpäriä oli tottakai pakko ajaa, Arttu kääntyilee perukselle.

[ attachment removed / expired ]

 

Varhain aamulla uutta reissua  :). Varsin tuttu näkymä monelle  ;).

[ attachment removed / expired ]

 

Nokka kohti NOKKAa, Herttoniemeä sun muita asuttuja alueita kiertäen.

[ attachment removed / expired ]

 

Malmi jää taakse.

[ attachment removed / expired ]

 

Espoossa kehä 3:n yllä, tarkoituksena mennä mittailemaan sitä kuuluisaa kotipihan koivua  ;D.

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Shellashia. Enempää ei sitten olekkaan, kun se kotipihan koivu osoittautui jälleen pisimmäksi, eiku.. Simu otti ja kaatui, juuri kun oltiin alkamassa palailemaan kentälle.

 

Kiitoksia Artulle lentoseurasta  :)!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, miksi sitä sanotaan, että jos lentää Euroopassa, niin ivao on valinta ;D Jonkun verran pokaa paikalla. :o

 

 

On muuten ollu reilusti enemmänkin..  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On muuten ollu reilusti enemmänkin..  :)

 

Jep, Saksa, Suomi, Norja, Englanti, Venäjä ja vissii Puolaki ainakin ihan tyhjillään. Ei tossa joo tosiaan mitään "ruuhkaa" ole.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tutkalla hikinen ilta, itse FIN30:na tulossa kotiin Mumbaista ja lisäksi varmaan toistakymmentä konetta TMA:lla  :thmbup:

 

Vektoroidaan uuteen yritykseen 15:lle, ensimmäisessä tutka taisi hieman unohtaa meikäläisen, inbd ELKUN vielä FL070  8)

[ attachment removed / expired ]

 

 

Trafiikkia TCAS-näytöllä, yksi TCAS Climb jouduttiin suorittamaan kun kävi "hieman" lähellä yksi kone. "Clear of conflict" oli huojentava kuulla bettyn suusta

[ attachment removed / expired ]

 

 

Pitkälle loppuosalle, edellä laskeva myöskin kuvassa tihrustettavana

[ attachment removed / expired ]

 

 

Edellä menevä vapauttelee, luvat tulivat n. 400 jalassa, joten tiukille veti tornin antaessa lentoonlähtöselvityksiä 22R:lle

[ attachment removed / expired ]

 

 

Rullatirullaa ja lisää porukkaa laskuun

[ attachment removed / expired ]

 

 

Hieno ja ruuhkainen ilta HK:lla, pitkästä aikaa näinkin runsaasti väkeä yhtäaikaa TMA:lla  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pitkästä aikaa näinkin runsaasti väkeä yhtäaikaa TMA:lla  :)

 

 

Joo näin oli, onnex pääs luistamaan pahemmasta ruuhkasta,kun lennolla  EFHK-EFHK,  vectorit ilssiin tuli  turun TMA kautta  :o 

 

Mut annetaan nyt anteeks kun oli koulutus sessio...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, mukavaa oli tänään.  :thmbup: Ei varmasti ollut helppoa tutkalle, toista kertaa kuulema. Eikä tilannetta auttanut meikäläisen moottorin menetys.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli ulkoilutettua OGGia EFHK-EFIV-EFHK merkeissä. Teknisistä syistä oltiin roimasti aikataulusta jäljessä, ja Helsinkiin takaisin laskeuduttiin n. 23min suunniteltua jäljessä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähdössä Sharm el sheikkiin AY1019. Hieman tämän jälkeen FS kaatui :thmbdn:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Uusi yritys, ja matkaankin päästiin. Sharm elissä joku onnellinen nousi ilmaan, turhia selvittelemättä aikeistaan unicomilla :-\

 

[ attachment removed / expired ]

 

T: Mika

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Uusi yritys, ja matkaankin päästiin. Sharm elissä joku onnellinen nousi ilmaan, turhia selvittelemättä aikeistaan unicomilla :-\

 

Jep, kyllähän näitä spedettäjiä maailmaan mahtuu. Pahin tilanne itselleni sattui Kastrupissa jonkin aikaa sitten, rullailin bojottimellani 04Lltä laskun jälkeen kohti asematasoa ja hyvissä ajoin ilmoitin 12/30en ylitysaikeista, mutta silti joku sankari sieltä painoi M11llä nousuun mitään ilmoittelematta nokkani ohi. No, siinä jarrut vinkuen sain laitteen pysäytettyä odotuspaikalle  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, kyllähän näitä spedettäjiä maailmaan mahtuu. Pahin tilanne itselleni sattui Kastrupissa jonkin aikaa sitten, rullailin bojottimellani 04Lltä laskun jälkeen kohti asematasoa ja hyvissä ajoin ilmoitin 12/30en ylitysaikeista, mutta silti joku sankari sieltä painoi M11llä nousuun mitään ilmoittelematta nokkani ohi. No, siinä jarrut vinkuen sain laitteen pysäytettyä odotuspaikalle  ;D

 

Joo ;D Sattuu ja tapahtuu...

 

T: Mika

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapahtuu kyllä johdetullakin. Eilen olin lähestymässä Brysseliin lyhyellä loppuosalla 25L kun poikkikiitotieltä lähti kone nousukiitoon. Tornijohtaja yritti turhaan saada konetta pysäyttämään mutta hän ei meinannut ymmärtää. Ylösvetohan siitä tuli. Mukava kokemus muuten, ja Aerosoftin EBBR scenery on mahtavan hieno. Pitää tuossa jonain päivänä otta vähän kuvia jos sattuu mukava legi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tämäniltaiselta Gardermoenin legiltä, SK885 Dirlandasta. Kukaan ei karautellut M11llä nokan edestä ja Arlandassa oli tornikin paikalla  :)

 

Noustaan kohti laskevaa boollssia.

[ attachment removed / expired ]

 

Lyhyehköä finaalia tielle 19R, käsin tottakai  :P (<33333333333, jnejne..  ;D)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeps, itsekin olin tuona sunnuntai-iltana lennolla C208:lla EFHK-EFTU. Kaikki meni muuten ihan hyvin, mutta Turun päässä jotenkin käsittämättömästi suuntasäde meni noin niinku asematason suunnilta. Liukupolku ei myöskään ollut ollenkaan toiminassa. Sitten ei auttanut tehdä ILS Z:a, vaan RNAV.  >:( :thmbdn: Ja skenu on FISDin.

 

PS. Kiitti Ville Heikkiselle Turun torniin, kiva yllätys että miehitit menetelmäkentän! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tapahtuu kyllä johdetullakin. Eilen olin lähestymässä Brysseliin lyhyellä loppuosalla 25L kun poikkikiitotieltä lähti kone nousukiitoon. Tornijohtaja yritti turhaan saada konetta pysäyttämään mutta hän ei meinannut ymmärtää. Ylösvetohan siitä tuli. Mukava kokemus muuten, ja Aerosoftin EBBR scenery on mahtavan hieno. Pitää tuossa jonain päivänä otta vähän kuvia jos sattuu mukava legi.

 

Ja tapahtuu noita ihan IRLkin.  Kerran kuuntelin skanneria kun BAW798 tuli laskuun 15, seuraava laskija lyhyellä loppuosalla. No 798 jäi sitten radalle maleksimaan. LJ joutui karjumaan "Speedbird 798, vacate runway NOW!!" ennen kuin mitään tapahtui. Lappuahan siitä tuli...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ELL151 EETN-EDDH

 

Tutkan vektoroimana ILS RWY23. "Estonian151, wind XXX/XXkts, continue approach as number two, expect late landing clearance".

[ attachment removed / expired ]

 

"Estonian151, wind XXX/XXkt RWY23 cleared to land".

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äsken tuli pitkästä aikaa otettua vispilä hangaarista ja tehtyä EFHK-EFTU legi. Tässä Turun päässä rullaamassa asematasolle ja Ahosen Tommi lähdössä Poria kohti:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään