Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Ciao!

 

Parit paluulegiltä EDDH-EETN

 

Condorin jumbo ja Air Berliinin B737 (jorkkis).

[ attachment removed / expired ]

 

3 sekunttia myöhemmin  :P On kauniita lentokoneita ja rumia lentokoneita, tämä yksilö kuuluu niihin jälkimmäisiin, hyih. Tosin vain ulkopuolisesti.

[ attachment removed / expired ]

 

Niko Pursiaisen (Tallinn Control) vektoroimana tultiin ILS:n kiitotielle 08.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boarding, jostain syystä portti tullut  vähän koneen sisään

 

Jerome säätää viruvalgea baaritiskinsä kanssa

[ attachment removed / expired ]

 

Push

[ attachment removed / expired ]

 

Push2

[ attachment removed / expired ]

 

Kannut huutamaan

[ attachment removed / expired ]

 

Clear for T/O

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Auf wiedershen

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äsken piti parit läpärit ajaa Kokkola-Kruunupyyllä. Samaan aikaan sattui paikalle tulemaan myös Henri Lehtinen ja Olli Keijonen Finnairin empuilla kiusaamaan Samia. ;D

 

Kohtapuoleen aloitellaan maaliinlaskua.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Maaliinlasku suoritettu ja noustaan takaisin laskukierroskorkeuteen.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Olli ja Henri lähdössä takaisin stadiin. Oma lento loppuu tähän.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pikkuhiljaa alkaa tämä SRH projekti olla valmis. Vielä paintti kun tulisi ja säätää, niin alkaa olla valmista. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jou!

 

Riga (EVRA) - Berlin Tegel (EDDT) Air Balticin siivin. Kutsuhuutona BTI217 ja ratsuna B735 YL-BBG.

 

Rigan portilla 2 paraikaa IRS ALIGNoitumassa.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaahans, loppunut vedossa haba kesken (12kts liikaa vauhtia), elikkä V2+15 (148kts) oli tähtäimessä. Huomaa kohtuu miehekäs nousukulma siitä huolimatta  8).

[ attachment removed / expired ]

 

Heti edellisen kuvan ottamisen jälkeen rämpättiin kuitenkin CMD A päälle, joka aktivoi LVL CHG:n. Sitä huvia tosin harrastettiin vain 2500ft AGL asti jolloin laippoja alettiin nostamaan ja VNAV aktivoitiin, joka taas alkoi hoitamaan koneen nopeutta/pystynopeutta FMS:n ohjelmoinnin mukaisesti.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten ollaankin jo Berliinin päässä. Juuri aloittamassa RENKI3H STARia ja NASAT transitiota ILS RWY26R.

[ attachment removed / expired ]

 

Sorvsorv..

[ attachment removed / expired ]

 

Jumankauta että oli kuoppaista loppumatkan ja laskukin oli sen mukainen.

[ attachment removed / expired ]

 

Persukset kipeinä matkustajat ryömivät koneesta ulos.

[ attachment removed / expired ]

 

Shemmottia, blokkiajaksi tuli lopulta 0135 (arvioitu TTL EET aika) elikkäs hieman aikataulua edellä saavuimme ja kerosiiniä paloi 3600kg.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tegelillä käytetään "ulompia" kiitoteitä yleensä laskuille, paitsi jos saavuit ruuhka-aikaan  ;D Vai että kuoppaista  :laugh: Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta laitteelta tuo classic, jospa sitä sitten kun eläkkeelle siirtyy SASlta  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tegelillä käytetään "ulompia" kiitoteitä yleensä laskuille, paitsi jos saavuit ruuhka-aikaan  ;D Vai että kuoppaista  :laugh: Vaikuttaa ihan mielenkiintoiselta laitteelta tuo classic, jospa sitä sitten kun eläkkeelle siirtyy SASlta  :P

 

Mähän tulin "ulommalle", vaimitäköhänseottonytaasmeinaa  ;D? Joo vähän oli muhkua, toi jumankauta oli ehkä vähän liioiteltua, mutta kyllä siellä pomppi ja keinu eestaas nätisti. Toi classic nyt on lähes presiis sama kone kuin NG. Mitä nyt koko ja painoero luonnollisesti ja mittaritaulu vähän erivuosikymmeneltä, mutta muuten sama laite. Itse tykkään tuosta "classisesta" ohjaamo tyylistä enemmä, siinä on sellasta "ennen oli miehet rautaa" ainesta  ;D. Toi on vaan helvetin ruma vehje ulkopuolelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo bojoing on kyllä Feeltheren paras kone, perässä hyvänä kakkosena E145. Ihan kelpo tekeleitä molemmat.

 

Henksu oli vaihteeks nopeampi... mur

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mähän tulin "ulommalle", vaimitäköhänseottonytaasmeinaa  ;D?

...

Novoihankyrsäpuhuinohisuuni  ;D Näytti tuo MIL aproni jotenkin sivariapronilta niin, ja tietenkään en erota oikeaa ja vasenta toisistaan  :D Joo, itsekkin pompin äsken hieman kun tuonne lensin, varmaan kaikki kaljahöyryt taloista lähestymislinjan alla kehittävät finaaliin vaarallisia nosteita  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä Wilcon classic -sarja on ihan hankkimisen arvoinen. Suosittelisin Otollekin sitä, että pääsisit välillä kunnon koneella lentään.  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parit räpsyt VFR lennolta malmilla:

 

Rullataan odotukseen 36. Pojat Cessnoillaan rivissä.

[ attachment removed / expired ]

 

Meren päällä, Jukka cessnallaan vieressä.

[ attachment removed / expired ]

 

Malmilla myötätuulessa kiitotie 36. Santeri suorittaa taustalla maaliinlaskua.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja vinaalissa.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pikkuhiljaa alkaa olla se SRH siinä kunnossa, että olisi valmis matkalentoon. Tehto ja kulutus kohdilleen vielä. Huomenissa varmaankin voisi säätää. Kivaa oli. Torni sanoi ekalla laskulla, että vuorolla kaksi. No katselin siitä, että ykkönen on melkein kynnyksellä, että tästä menee hyvin, sitten tultiin vähän alkemmaksi ja yhtäkkiä kone alkoi pomppia, eikä pysynyt enää hallinnassa. Vilkaisu etuvasemmalle. "Ykkönen" oli vajaa 20ft edessä. Ylösveto ja maaliinlaskua suorittamaan. Tässä taas nähtiin, että kuinka tärkeää se on kertoa koneelle, että kuinka paljon liikennettä on. Tässä oli suurikin merkitys turvallisuuden kannalta, että oliko loppuosalla tosiaan kaksi vai kolme konetta. Ilman jättövanaan ajautumista, en olisi konetta huomannut ehkä vasta flaressa... Silloin olisi asiat olleet huonosti. Säikähdyksellä selvittiin, eikä edellä mennyt ilmeisesti koskaan edes tiennyt, että kuinka lähellä oli kolaria. :P

 

Eli viestin ideana oli: VFR johtaessanne, ilmoitelkaa oikea määrä koneita. Jos siinä on kolme konetta loppuosalla, mutta ensimmäinen on jo kynnyksellä, sanokaa oikeasti sille viimeiselle vuoro kolme, eikä vuoro kaksi, niin säästymme kaikki paperityöltä ja romulta. ;D

 

Juuh, illanjatkot.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äsken piti parit läpärit ajaa Kokkola-Kruunupyyllä.

Kokkola-Pietarsaaressa. Kentän nimi on Kruunupyyn lentoasema. ;)

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta: satuitteko kaikki yhtä aikaa tuonne Malmille ihan sattumalta? Vai oliko tästä sovittu jossakin?

 

Monenkin mielestä olisi varmaan mukava tulla lentämään jos tietäisi muutakin liikennettä olevan paikalla. Ja tuskin kukaan panisi lisäliikennettä pahaaksensa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvännäköistä settiä! Tätä lisää :)

Kiitos.  :)

 

Ihan mielenkiinnosta: satuitteko kaikki yhtä aikaa tuonne Malmille ihan sattumalta? Vai oliko tästä sovittu jossakin?

Joo kyllä me tuosta mesessä jotenkin sovittiin.   :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boarding, jostain syystä portti tullut  vähän koneen sisään

 

Sul on parametrit väärin....

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yoyoyo!

 

Parit paluulegiltä Berlin Tegel (EDDT) - Riga (EVRA)

 

Bremen Radar oli laittamassa meitä matkaan, tässä työntö ja käynnistys jo suoritettu. Luffen dösä ponnistaa taustalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Lentoonlähtöön saatiin tänään kiitotie 08R ja RAKIT1T lähtöreitti. N1 60 asti työnnettiin tehoja käsin, josta sitten TO/GA. 80knots ja arvot kohillaan  :).

[ attachment removed / expired ]

 

"Air Baltic 218 is airborne tuutausond passing". "Air Baltic 218, radar identified, climb FL160, after 5000ft high speed approved". "Climbing FL160, after 5000ft high speed aproved, Air Baltic 218". Ja hetken perästä tuli mukava DCT: "Air Baltic 218, turn left direct BODLA and continue climb to FL370" "Left turn direct BODLA and up to FL370, Air Baltic 218, thx", jonne tässä siis kääntyillään.

[ attachment removed / expired ]

 

Siinä teille GS:ää  ;D.

[ attachment removed / expired ]

 

Rigan päässä ILS:ä kiitotielle 36. Kartan ohjeistuksen mukaisesti säilytettiin tuo IAS160 kunnes 4DME IRP:lle, josta lähdettiin hidastamaan lähestymisnopeuteen (VAP) joka oli tänään 124kts.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja laskun jälkeen rullailemassa portille 6.

[ attachment removed / expired ]

 

Loppujen lopuksi blokkiaikaa ei kertynyt kuitenkaan kuin 1h39min eli ihan aikataulun mukaisesti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiliseltä "yölegiltä", finaaleja Dirlan-dirlandaan kiitotielle 26, kello taisi olla tässävaiheessa n. 2020z.

 

[ attachment removed / expired ]

 

SK2680 Tegelistä. Kylläpä tuntuu jotenkin kummallisesti menevän Jeromen ja minun legit ristiin aina  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Alkuiltaa. Piti tänään lähteä ensimmäisen kerran kahteen viikkoon sorvaamaan MD11:a. RJBB-EFHK kutsumerkkinä Finnair 78 hevi. Parit kuvat alkulennosta.

 

Portilla 24, laitellaan konetta valmiiksi.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kohtapuoleen kiihdytellään kohti taivaita.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Koneen oikealla puolella näkyi hetki sitten ilmeisesti Osakan kaupunkia.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Lennolla testikäytössä FPS_Limiter.exe ja toistaiseksi ollut vain hyötyä. :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän venyi legin loppu...

 

Saatiin ehvesiltä selvitys suoraan VASUKille. Kiitoksia Jeromelle ja Nikolle sinne. :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Loppuosalla. Sorvataan käsin, mutta ATS-kaasu vielä päällä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Matkustajat (joita oli 124) poistuvat koneesta. Kohta GPU pois, ja akut pois päältä ja nukkumaan!

 

[ attachment removed / expired ]

 

Legiltä jäi hyvä maku suuhun harvinaisen korkean framelukeman takia. Ei laskenut kertaakaan alle 25:n! Kannattaa vaan alkaa käyttää sitä FPS_Limiteriä. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään