Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Lennetäänkö oikeastikkin M11llä joskus niin, että autokaasu päällä mutta manuaaliohjauksella? Putessa tällainen on IRL "lähes kiellettyä", koska sen autotrottle reagoi nopeisiin korjausliikkeisiin kovin verkkaisesti jolloin riski ilmanopeuden putoamisesta vaarallisille rajoille on melkoinen. Tosin ihannetilanteessa tällaisia "nopeita korjausliikkeitä" ei varmastikaan usein jouduta tekemään, mutta kuinka usein on ihannetilanne  ;D

 

Japyhjapah, FS9llä itselläni pysyy freimit 35ssä simun omalla limitterillä, mitänyt laskussa vähän pomppii ehkä 20-paikkeilla useimmiten. Jotenkin kummallinen kapine tuo PMDGn NG, muuten pyörii smoothisti rajoittimissa, mutta aina laskussa FPS tipahtelee n. 5 sekunnin välein 10-15 ruutua ja palaa sitten noin puolen sekunnin kuluttua takaisin rajoittimiin. Ruutujen FPS on jo säädetty siedettävälle tasolle, mutta siitä ei ole vaikutusta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä sitä lennetään. ;) Mulla on ilmeisesti kotelo vähän huonohko, koska raudan pitäisi kyllä riittää vaikka millaisiin detaaleihin ja frameihin, mutta luulen lämpöjen haittaavan jotain. Siirsin tuon kotelon tosta pöydän vierestä pöydän päälle ja framet paranivat 3-5... Voisi olla, jos avaa luukun ja suuntaa tuulettimen sinne, framejen nousevan vielä enemmän. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lennetäänkö oikeastikkin M11llä joskus niin, että autokaasu päällä mutta manuaaliohjauksella? Putessa tällainen on IRL "lähes kiellettyä", koska sen autotrottle reagoi nopeisiin korjausliikkeisiin kovin verkkaisesti jolloin riski ilmanopeuden putoamisesta vaarallisille rajoille on melkoinen. Tosin ihannetilanteessa tällaisia "nopeita korjausliikkeitä" ei varmastikaan usein jouduta tekemään, mutta kuinka usein on ihannetilanne  ;D

Kyllä vain, oikeissa lentokoneissa ATS(tai vielä oikeammissa A/THR) on parempi paikoin kuin käsikaasu kun eivät ole Seattlen museokamaa ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä vain, oikeissa lentokoneissa ATS(tai vielä oikeammissa A/THR) on parempi paikoin kuin käsikaasu kun eivät ole Seattlen museokamaa ;)

:'( ;D

 

True pilotti lentää kokonaan käsin eikä nysvää millään automaateilla (= jolloin kasvaa myös mahdollisuus että true pilotti sorvaa koneen tonttiin ennen kiitotietä)  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään lennettiin chartervuoro diirlan-Arlandasta Salzburgiin, Itävaltaan.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Testailtiin myös FPS Limiteriä, ja hyvin pelasi. Kiitokset Lindenin Aleksille turinaseurasta kruisessa  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään lennettiin chartervuoro diirlan-Arlandasta Salzburgiin, Itävaltaan.

 

 

 

Testailtiin myös FPS Limiteriä, ja hyvin pelasi. Kiitokset Lindenin Aleksille turinaseurasta kruisessa  :)

 

Tuollainen jos simulaattori olisi ilman editointia, niin aivan varmasti olisi Mikkisoftan kassa kilissyt.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuollainen jos simulaattori olisi ilman editointia, niin aivan varmasti olisi Mikkisoftan kassa kilissyt.

;D

Tässä vielä alkuperäinen foto, ei muuta ediittiä kuin pienennys 800px:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ei tuossa muita lisäreitä ole kuin AES ja tuo nätti ilmaisskene Salzburgiin, available täältä (etsi nimellä 'Johannes Kimla' avsimista niin löytyy parit updatetkin). Ja kiitoksia myös  :)

 

EDIT_Nojåååå, PMDG tietenkin. Ja ActiveSky. Pilvitekstuurit ActiveSky Graphicsista ja taivastekstuurit RealSkyProsta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, ei tuossa muita lisäreitä ole kuin AES ja tuo nätti ilmaisskene Salzburgiin, available täältä (etsi nimellä 'Johannes Kimla' avsimista niin löytyy parit updatetkin). Ja kiitoksia myös  :)

 

Kone... ;)

 

Oon 99% varma et tuo on PMDG 737NG.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otolla niin komea kuva että oli pakko koittaa muokata vähän itekkin... :D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Nähdäänkö Otto kokonaista sarjaa jossain vaiheessa? 8)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Nähdäänkö Otto kokonaista sarjaa jossain vaiheessa? 8)

 

Joo, varmasti nähdään. Sitten kun pulju toimittaa uuden, ajankohtaisen, aikataulun softaan, niin silloin viimeistään. Tosin tänään loppui muste suihkaritulostimesta, joten pitänee odotella, että laseri kolahtaa postipisteeseen jossain vaiheessa  ;D Ellei välttämättä kiinnosta jokin jännittävä sisämaanlegi, kuten Luulaja, tai mielenkiintoinen ulkomaanlegi, kuten Gardermoen, niin sitten.. ;D

 

Muuten ihan nätti tuo sinun ediittisi, mutta vähän pehmeä  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, varmasti nähdään. Sitten kun pulju toimittaa uuden, ajankohtaisen, aikataulun softaan, niin silloin viimeistään. Tosin tänään loppui muste suihkaritulostimesta, joten pitänee odotella, että laseri kolahtaa postipisteeseen jossain vaiheessa  ;D Ellei välttämättä kiinnosta jokin jännittävä sisämaanlegi, kuten Luulaja, tai mielenkiintoinen ulkomaanlegi, kuten Gardermoen, niin sitten.. ;D

 

Muuten ihan nätti tuo sinun ediittisi, mutta vähän pehmeä  :D

Siistiä :laugh: Joo tahallaan pehmeä, peittää vähän noita sahalaitoja mitä siihen tuli...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Vuopalan Jukan kanssa vedettiin EDDF-LPPT legi  :)  (ei ihan samaa tasoa ku koiviston kuva mut tää saa teille riittää ;D )

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ciao!

 

Riga (EVRA) - Helsinki Vantaa (arvaa), vaihteeksi Air Balticin siivin ja sama vanha B735 YL-BBG.

 

Lootan sotkemista, lentoonlähdössä meitä auttaa moottorien 18.5k työntövoima ja nousussa tälläkertaa CLB-1 eli retuced climb thrust.

[ attachment removed / expired ]

 

80knots..

[ attachment removed / expired ]

 

Nousee nousee.

[ attachment removed / expired ]

 

Samaa hetkenperästä hieman eri vinkkelistä.

[ attachment removed / expired ]

 

CRZ @ FL270, tiedossa INTOR1J arrival ja ILS RWY22L.

[ attachment removed / expired ]

 

Helsingissä meitä oli vastassa EFHK_APP ja TWR  :). "Air Baltic 305, wind 270 degrees 5 knots runway tuutuuleft cleared to land, ZG available."

[ attachment removed / expired ]

 

Hetkeä ennen minimeitä loppui CTR tankista menovesi.

[ attachment removed / expired ]

 

Kiitokset lennonjohtoon!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä pari eilisillalta. Koneena Cheyenne ja lento EFKU-EFHK. Tuli vähän taas sörssittyä eli luettua karttaa väärinpäin. Rullasin siis kiitotielle 15 enkä 33  :-[. Kuopiossa oli joku toinen isompi kone. Vaalensin vähän tätä ensimmäistä kuvaa. Alkuperäinen oli niin himmeä, ettei mitään tahtonut nähdä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä toisessa kuvassa ollaankin sitten jo lähestymässä 22L EFHK:lla. Kyllä tämä verkkolentäminen tästä alkaa vähitellen sujumaan. Kerta kerralta tulee vähemmän kauheita mokia.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla Jaakolla väärät paineet korkeusmittarissa kun näyttää noin korkeeta, mutta niin on omissakin kuvissa virhe (MCP ALT 2000ft), ylösveto menetelmän mukaisesti 3000ft olisi pitänyt olla :-[. Niinkuin huomaatte niin sattuu sitä meille vähän kokeneemmillekkin, mutta tekevällehän sattuu ja virheistä oppii!  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taitaa olla Jaakolla väärät paineet korkeusmittarissa kun näyttää noin korkeeta, mutta niin on omissakin kuvissa virhe (MCP ALT 2000ft), ylösveto menetelmän mukaisesti 3000ft olisi pitänyt olla :-[. Niinkuin huomaatte niin sattuu sitä meille vähän kokeneemmillekkin, mutta tekevällehän sattuu ja virheistä oppii!  :)

 

No, itse asiassa olin vähän korkealla  :'(. Onneksi kyseessä oli näkölähestyminen ja pitkä baana edessä. Hetken jo mietin sitä ylösvetoakin, mutta Cheyenne on onneksi hyvä lennettävä, joten uskalsin sorvata sen tuosta laskuun. Syy liian suureen korkeuteen oli Cheyennen, ei pilotin  ;D. Orimaan jälkeen huomasin korkeuden vähentyvän liian hitaasti suhteessa etenemisnopeuteen. Autopilotin uudelleen käynnistys korjasi ongelman, mutta matka meinasi loppua kesken...

 

Cheyenne on aika nopea näissä liuissa, ja muutaman kerran tuo autopilotti ei ole toiminut aivan pilotin toiveiden mukaan. Eli se alkaa kyllä pudottamaan korkeutta, mutta huomattavasti hitaammin kuin mitä on toivomuksessa. En ole vielä keksinyt vikaa, mutta luultavasti peiliin katsominen tuo ratkaisun.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei muuten päästetä sitä keskitankkia tyhjäks, antaa scavangepumppujen hoitaa jos moisia on, tyhjäksi ajattaminen varsinaisella pumpulla voi saada jännää kipinöintiä aikaan ja sitten Jerome leviää pitkin seutulaa :(

 

Taitaa siis putellakin olla se, että keskitankin ollessa 500kg, pumppu veks. Ottopoi vahvistaa?

 

Jasså, näemmä menty väärällä menetelmällä toistasataa tuntia, onneks ollaan yhtenä kappaleena vielä  :'(. Ottopoilta mä oon tohon 737:aan tyypit saanu, Niemisen piikkiin  ;D.

 

Jaakko: Hmm, silti taitaa olla korkeusmittarissa paineet väärin, koska ei papien kyllä pitäs yhtä punasta ja kolmea valkosta näyttää tossa kohtaa jos 800ft korkeutta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No, kaikki on mahdollista. Ammattilaisten kanssa en ala kiistelemään  ;D. Siinä oli semmoista pientä hässäkkää ennen laskuun tuloa, että voi olla. Tuo Cheyenne on siitä jännä, kun siinä ei ole sitä GPS näyttöä karttapohjalla, niin välillä tuntee olevansa eksyksissä vaikka oikeasti ei olekaan. Sen reitin onneksi saa näkyviin siihen säätutkan näytölle. Ja onhan siinä VOR ja DME ja mitä niitä kaikkia hienouksia tommoisessa antiikkisessa koneessa nyt onkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällästä tietoa kanssa löytyy B737-3/4/5 ops:ta"Center tank fuel pump switches should be positioned ON if the fuel quantity in the center tank exceeds 1000lbs/453kg". Eli periaatteessa ei saisi center tankkia ajaa tyhjäksi?.

Ja toinen virke:" On the ground main tanks 1 and 2 must be full if center tank contains more than 1000lbs(453kg)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itseasiassa mulla on samalta Jeromen legiltä eiliseltä pari kuvaa. Tosin itse lensin jo muutamaa tuntia ennen Jeromea.  :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään