Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Jasså, näemmä menty väärällä menetelmällä toistasataa tuntia, onneks ollaan yhtenä kappaleena vielä  :'(. Ottopoilta mä oon tohon 737:aan tyypit saanu, Niemisen piikkiin  ;D.

 

Jaakko: Hmm, silti taitaa olla korkeusmittarissa paineet väärin, koska ei papien kyllä pitäs yhtä punasta ja kolmea valkosta näyttää tossa kohtaa jos 800ft korkeutta?

 

Muutama päivä sitten tuli dokumentti siitä mitä voi tapahtua, kun tyhjässä tankissa hörystynyt kerosiini jysähtää. TWA:n jumbo tuli soihtuna alas Long Islandin edustalla. Kone oli seissyt kentällä muutaman tunnin ilmastointikoneet päällä. Ne sijaitsivat tankin alla ja lämmittivät "pannua" sopivasti. Koskaan ei saatu selville mistä kipinä pääsi tankkiin, mutta viallisia sähköjohtoja epäillään. Että olkaas pojat tarkkoina...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja toinen virke:" On the ground main tanks 1 and 2 must be full if center tank contains more than 1000lbs(453kg)

 

Tämä oli hyvä tieto, elikkä ei olisi tuolla mun legillä pitänyt olla CTR tankissa löpöä ollenkaan, jos kerta pitää 1 ja 2 olla täynnä kun >453kg löpöä CTR:ssä.

 

Aleksi: Näemmä meinannut myös posahtaa ympäri Viron maata, hyvä me  ;D!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Aleksi: Näemmä meinannut myös posahtaa ympäri Viron maata, hyvä me  ;D!

En tiedä vaikuttaako tilanteeseen mutta mulla oli kyllä koko lennon ajan keskitankki tyhjänä ja pumput pois päältä.  :P Mutta jos väärin meni niin nosvemos, sinne män se putte.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

...

Taitaa siis putellakin olla se, että keskitankin ollessa 500kg, pumppu veks. Ottopoi vahvistaa?

Hihhih  ;D Kummeleita lainatakseni "No, miksi minä aina nappaan tän väärän mapin mukaan... Noh, minulla ei nyt tästä kyseisestä alueesta ole mitään tietoa, niinkuin ei monesta muustakaan asiasta, mutta sen verran on pakko sanoa, että ..."  ;D

 

Nyt oli pakko luntata manuaalista, niin HC en sentään ole. Ja lisäksi en tunne classicsin sielunelämää, joten tietoni eivät välttämättä pidä (tälläkään kertaa) paikkaansa. Manuska suosittaa keskipumppujen sammuttamista, kun taulussa lukee keromääräksi 3000 lbs / 1 360 kg tai vähemmän laskussa, kruisessa/nousussa sama luku on 1000 lbs / 454 kg, mutta viimeistään sammutus on tapahduttava kun ensimmäinen low pressure-poppa syttyy overheadiin. Eli, tässä tapauksessa keskitankkien pumput olisi pitänyt sammuttaa 1350 kg paikkeilla viimeistään, tuon mainitsemasi syyn takia, ettei tankkeihin synny vaarallisia kaasuja ja näin räjähdysvaaraa. Pakko kyllä myöntää, että usein itsekin ajan tankit aina low-pressure-indikaatioon asti tyhjiksi  :-[ Nooh, ei ainakaan vielä ole pamahtanut  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FIN134 Vilniuksesta Helsinkiin E190:llä.

 

Lähtöön tänään kiitotie 20 ja LISGO1B lähtöreitti, 80knots.

[ attachment removed / expired ]

 

Etelästä on aina yhtä mukava lähestyä ja odottaa Suomenlahtea  :).

[ attachment removed / expired ]

 

Jukka Vuopalan vektoreilla ILS kiitotielle 22L.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja hyvät saatiinkin, LOC capture.

[ attachment removed / expired ]

 

Vaikka vähän tukkoista olikin, mutta ei mitään hätää minimien suhteen.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän erikoisempi Embraer legi oli listassa tänään, nimittäin EFHK - Kiev Borispol (KBP / UKBB)  :thmbup:.

 

Boardaillaan portilla 22. Air Fix:n pikkujetti tuli 04L:lle laskuun ja rullaili bisnekselle.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja sitten yks Borispolin päästä, sorvausta 18L.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli tänään vetästyä IVAO:ssa legi EDDF - LEMD ja samalla testailtua FPS Limiteriä, jonka ansiosta koko lento oli sulavaa! Lennojohtona Frankissa oli TWR ja Langen radar. Seuraava olikin vasta Madrid radar...Tässä muutama kuva (pahoittelen, liikaa pakkausta kuvissa.):

 

Rojuja sisään:

[ attachment removed / expired ]

 

Up we go!

[ attachment removed / expired ]

 

Kivaa myötäistä ;)

[ attachment removed / expired ]

 

Ranskan päällä BAW74 lensi alitse.

[ attachment removed / expired ]

 

Sama B744

[ attachment removed / expired ]

 

Lähestymistä

[ attachment removed / expired ]

 

Kohta suunta säteellä RWY33R

[ attachment removed / expired ]

 

33R:lta olikin sitten 15min matka rullata rahtiin...oli siellä kyllä iloksi myös liikennettä:

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Aeropuerto de Madrid - Barajas

[ attachment removed / expired ]

 

Stand 157

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan pikanen kysymys, lennättekö niillä IVAO:n installoimilla koneilla, vai omilla?  :-[ En tiä.

 

Alex

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan pikanen kysymys, lennättekö niillä IVAO:n installoimilla koneilla, vai omilla?  :-[ En tiä.

 

Alex

IVAOn MTLn koneilla ei voi lentää, ne ovat sitä varten että näet muut koneet kun lennät verkossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IVAOn MTLn koneilla ei voi lentää, ne ovat sitä varten että näet muut koneet kun lennät verkossa.

 

Aa okei.

 

Allu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeromen kanssa käytiin lentämässä UKBB-EFHK. Tai no Jerome pääsi Helsinkiin. Oma matka päättyi engine power lostiin, jota seurasi divert. (Ja vähän ennen loppuosaa se sammui kokonaan)

 

Parit kuvat:

 

Kiovassa ständillä viisi ja Jerome FS9:n ständillä 2. (Pieni ero sceneissä...)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kokeiltiin lentoonlähtöä flexaamalla. Hyvin se meni, vaikka arvo oli päästä heitetty. ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Postauksen eka, ainut ja vika siipikuva. :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä jo divert ollut hetken käynnissä. Kakkonen sammunut jo kokonaan. Kohta loppuosalla... (Joku voisi sitten kertoa, miten tällä koneella tehdään oikeaoppinen enroute divert.......)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Rullaillaan asematasolle laskun jälkeen. Olosuhteet huomion ottaen se sujui hyvin!

 

[ attachment removed / expired ]

 

Eiköhän tässä ollut emppua tarpeeksi. Ikävä tuli jo MD11:a 1,5h legin aikana. :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Santerin seurassa paineltiin paluulegi Kiev:stä.

 

Hippaa Dolomynumista katsottuna, minä (FIN194) ajan takaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitä samaa toimistosta katsottuna, Ripan kanssa Qumat keskustelut meneillään  ;D.

[ attachment removed / expired ]

 

Oikeessa box:ssa erinäköistä dataa lennosta mm. tämän hetkinen korkeus, TAS ja vasemmassa laatikossa ATS. Aika heikosti ottaa selvää, koettakaa kestää.

[ attachment removed / expired ]

 

S125 @ EFHK, BAW:n 757 boardailee Heathrow:lle.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hola!

Thäälthä the thulee taas läjä shittishotteja, aiemmin päänsärkyä saaneiden kannattaa jättää katsomatta.

 

FP.

[ attachment removed / expired ]

 

Lentoonlähtö tänään kiitotieltä 33 jota seurasi luonnollisesti DOBAN2V lähtöreitti.

[ attachment removed / expired ]

 

Ylitetään Riigaa. Raipe piti jälleen seuraa tylsässä cruisessa.

[ attachment removed / expired ]

 

Kaartelua STAR:lla.

[ attachment removed / expired ]

 

Jota pitkin tultiin suuntasäteeseen kiitotielle 26R.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuata nuin, tuo Raipe on kyllä pyhitetty vain ja ainoastaan Raimo Helmiselle, joka pelasi väärässä joukkueessa... ;)

 

Hianoja kuvia kyl muuten.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeromelle: GA Altitude puuttuu FMA:lta, muuta muuten kivat kuvat. ;) (LROP:ssa kiitotielle 26R se on 3000ft)

 

---

 

Miksi muuten lähdössä kiitotie 33? Tietääkseni tuulet eivät ole olleet niin kovat, että sitä olisi pitänyt käyttää? Täältä löytyy Helsinki-Vantaan kiitotieden käytöstä infoa. Huomioikaa oikeasti se 33:n käyttö. (EDIT. Koskee lähinnä lennonjohtajia)

Ja irkissä puhellun perusteella myös 33 arr on liian helposti käytössä, oikeasti ko. rataa harkitaan vasta kun pohjoistuuli on yli parikymmentä solmua. Lähestymismenetelmä rajoittaa melkoisesti tuossa kapasiteettia (ja meluasiat oikeasti).

Tuota nyt painottaen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeromelle: GA Altitude puuttuu FMA:lta, muuta muuten kivat kuvat. ;) (LROP:ssa kiitotielle 26R se on 3000ft)

 

Tossa on vielä liun aloituskorkeus 2500ft, mutta kyllä mä sen GA ALT:n sinne ruuvasin, elä hyvä mies yöunia sen takia menetä.

 

Ja niinkuin Henksu sanoi 33 käyttö lähtöön on ihan yhtä varteen otettava vaihtoehto kuin mikä tahansa muukin kiitotie. IRL, kun liikenne määrät on hieman eri luokkaa, niin tuota 33:sta saattaa olla välillä vähän hankala käyttää pienemmillä tuulilla kun niitä saapuvia otetaan 04:lle/22:lle. Tuossa tilanteessa ei ollut koneita 250nm säteellä, joten sitä probleemaa ei ollut ja kun kone oli ständillä 125, niin mielummin 33 kuin 04R, ettei tarvitse lähteä 180 astetta väärään suuntaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikö 125:sta rullaten kyllä 04R ole lähempänä ;D

 

Emmä siitä puhunutkaan? Vaan jos 04R lähtöön, niin siinä ajetaan ensin 5nm radan suuntaa sit DCT PVO ja sieltä vast DOBAN:lle. Taloudellisempaa se on rullata parisataa metriä ylimäärästä kun ajaa CLB:tä pari mailia ylimäärästä..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sideillä on 10nm eroa matkassa yhteensä :) Veikkaan että nopeampaa olet kuitenkin DOBAN:lla jos olisit nopeammin ilmassa ;)

 

No se onkin sitten toinen tarina, että haluaako ajaa kilpaa lähtöreiteillä vai tehdä niinkuin on viisainta. Itse kierrän mielummin sen parisataa metriä maassa, jotta saan säästettyä kymmenen turhaa mailia ilmassa. Sitäpaitsi tuo oli myös nopeampi vaihtoehto sillä ei tuo 33:lle rullaaminen tosta kestä kun ehkä just sen minuutin enemmän kuin 04R:lle.

 

Tosin eihän se virtuaali kerosiini mitään maksa, mutta tosielämäähän tässä pyritään parhaan mukaan mallintamaan  :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään