Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Ja näyttääpi tälläkin hetkellä olevan matkalla Helsingistä Schipoliin.

 

Niinhän noista Nikon kuvista voi päätellä  ;)? Oltiin Juhon kanssa TWR ja APP sillon.

Etkai sä tosiaan maikhöl tänään vetäny niitä kän..?  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitkä päivä takana, vähän painaa jo väsy. Tässä tämän päivän työjuhtamme, G-OBYD, vihdoin platalla secure-lista luettuna. Heitettiin suomituristit Lanzarotelle ja tuotiin jo auringossa paistuneet takaisin. ;D Lentoaikaa kertyi yhteensä 11 tuntia 39 minuuttia. Hieman myöhässä lähdettiin aamulla noin klo 0915 lokaalia BLX661:nä ja takaisin palattiin noin 2230 lokaalia BLX662:na. (Oikea kone (SE-RFP) lähti noin tunnin myöhässä aamulla ja on tällä hetkellä Suomenlahden päällä paluulegillä) Kiitokset johtajille. :)

Saatiinpa taas nypylikin verkon puolelle vähän pidemmälle legille  :)

Lähestymisessä harjoitettiin vähän simultaanikapasiteettia vaihtamalla kiitotietä  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niinhän noista Nikon kuvista voi päätellä  ;)? Oltiin Juhon kanssa TWR ja APP sillon.

Etkai sä tosiaan maikhöl tänään vetäny niitä kän..?  ;D

 

Kyl sä tiiät, mä oon lentäjä!1!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FIN721 Inbound to Ljubljana

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kiitos Ripalle Tsadin torniin ja Kapteeni Monoselle dispatchista!  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parit kuvat:

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikös sulla tornitreeneissä oo tarpeeks hommaa?  ;)

:P Tossa nyt oli pieni tauko että ehti kuvat lähettää. :laugh: Olihan siellä lopuksi ihan mukavasti träfikkiä, pari finskiä ja cessnaa ja hornetti. ;) Kiitokset lentäjille!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamulla tuli lähtö Luxemburista Gibraltarille ja parit kuvatkin jäivät kortille.

 

Luxemburin platalla rullaillaan odotukseen kiitotielle 24. Pyryn Patisen kanssa tuli turistua koko lennon ajan paitsi että Pyry sammui pariin otteeseen lennon aikana, taisin olla tylsää seuraa  ;D.

[ attachment removed / expired ]

 

Päivän lentosuunitelma. Syy alhaiseen intiaali lentopintaan on yksinkertaisesti se että alkulennosta ylempänä oli liian kylmä tälle koneelle. -1.98 x FL = XX+15=ISA   SAT-ISA=ISA poikkeama joka oli siis alkulennosta -10C, jonka vuoksi maksimi lentopinta alkulennosta oli siis 290. Niinkuin lentosuunitelmasta voi lukea, AGN kohdalla päästiin nousemaan korkeammalle koska ISA poikkeama oli suotuisampi etelämmässä.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä juuri saavuttu lentopinnalle 330, jossa OAT oli siis -52C, kun maksimi missä on suotuisaa lentää on -54C.

[ attachment removed / expired ]

 

Cruise Power Table.

[ attachment removed / expired ]

 

Descent jo aloitettu, joka suoritettiin samalla vanhalla kaavalla: FLXX x 3 = T/D ja DES suoritetaan käyttämällä maximi tehoja ja nokkaa laitettiin alas niin paljon kuin nopeusmittarin punainen viiva antoi myöden. Ohitetaan Malagaa joka oli siis myös varakenttämme.

[ attachment removed / expired ]

 

Visuaali lähestymisen jälkeen loppuosalle kiitotielle 09. LXGB:llä menee autotie kiitotien poikki jota ihan normaaliliikenne käyttää, niinkuin kuvasta saatatte huomata. Tiukka porrastus lennonjohdolla  ;D.

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen sille, autot saatu alta pois.

[ attachment removed / expired ]

 

Blokkiajaksi tuli 4h8min, josta ilma-aikaa oli 3h52min. Ei ollenkaan paha light gategoriaan kuuluvalta koneelta  :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt pääsiäisen kunniaksi otin ja lähdin KLM785 legille, Amsterdam Schipholin lentokentältä aina Saint Maartenin palmujen alle. Lentoaikaa tänään arvioitiin olevan 8 tuntia ja 25 minuuttia. PH-KCB palveli tänään 252 matkustajaa. Johtoa oli myöskin ihan omien tarpeiteni mukaan, Amsterdamissa oli delivery, ground, tower ja tutka. Täällä Iso-Britannian päällä mukaan liittyi vielä London Control, joka selvitti meidät suoraan GAPLI pistettä kohti, kun kerroimme olevamme hieman myöhässä. Otamme pikkuhijaa aikataulua kiinni, joka on meitä 25 minuuttia edellä. Katsotaan mitä seuraavat tunnit tuo tullessaan.  :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskua harmaaseen Uumajaan.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Iltapäivävuoro SK034 Arlandasta. Päästiin myös samalle jaksolle Kapteeni Kettisen kanssa  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

LQA huollossa, niin Peking kutsuu MD11-kuskeja. Taitaa olla viikon vuorot jo jaettu.

 

Sain taisteltua itselleni päivän (yön) FIN51:n. Parit kuvat:

 

Lineup suoritettu ja luvat nousuun saatu. Kiilokset Aallon Ollille torniin ja Jerkulle appiin sekä Keptihatulle juttuseurasta! :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pimeämpää kuin pimeimmässä afrikassa vai miten se nyt menikään... ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Matka jatkuu aina sinne aamukolmen tienoille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt pääsiäisen kunniaksi otin ja lähdin KLM785 legille, Amsterdam Schipholin lentokentältä aina Saint Maartenin palmujen alle. Lentoaikaa tänään arvioitiin olevan 8 tuntia ja 25 minuuttia. PH-KCB palveli tänään 252 matkustajaa. Johtoa oli myöskin ihan omien tarpeiteni mukaan, Amsterdamissa oli delivery, ground, tower ja tutka. Täällä Iso-Britannian päällä mukaan liittyi vielä London Control, joka selvitti meidät suoraan GAPLI pistettä kohti, kun kerroimme olevamme hieman myöhässä. Otamme pikkuhijaa aikataulua kiinni, joka on meitä 25 minuuttia edellä. Katsotaan mitä seuraavat tunnit tuo tullessaan.  :thmbup:

Ja perillä ollaan! Lämpötila Maartenilla on tällä hetkellä 26 astetta ja me crew:n kanssa säntäämme rantabaariin.  :) Saavuimme 20 minuuttia suunniteltua saapumisaikaa jäljessä. Todella upea lento.

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Saaristo siintää jo edessä!

[ attachment removed / expired ]

 

Descent!

[ attachment removed / expired ]

 

Minimit ohitettu - rannalla olijat ihailee kelmiä.

[ attachment removed / expired ]

 

Taksia kohti portteja.

[ attachment removed / expired ]

 

Koneet kylmänä --> baariin. :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskua harmaaseen Uumajaan.

 

 

Iltapäivävuoro SK034 Arlandasta. Päästiin myös samalle jaksolle Kapteeni Kettisen kanssa  :)

Paluulägiä, savokkia oli Dirlandassa. Päätin myös kannatuksen vuoksi olla tällä kertaa hifistelemättä hudilla  :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jotenkin omasta mielestä helpompi ajaa ILSsiä käsin tuosta zoom-paneelista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vähän kaikissa taisi olla :)

Kahdessa vaan ja nekin varmaan sen takia että tuo kone on saatu hyvin tuohon maisemaan sopimaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään