Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

yes exactly, i pulled it up for nice pics :D not cause this is my normal climb path

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yeah thinked so :D, what would the lovely controller say in EHAM :)... Yes I spotted you on IVAE at the location.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Senverta kaunis oli taivas LGD:n läksiessä kohti Pekingiä FIN51:n muodossa, että täytyi yksi otos muillekin näyttää  :)

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yeah thinked so :D, what would the lovely controller say in EHAM :)... Yes I spotted you on IVAE at the location.

 

i think i was flying EHAM-EDDF cause this is one of my daily tracks and actually those pictures were at EDDF and i know the controller there. i made a go around on one picture and exceeded the bank limits of my aircraft "a bit" =D 

 

ps: here are two random pictures i made in tegel after i was spotting some aircrafts there today and decided to make a flight also in a simulator then

 

fsscr007.png

fsscr004.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(FPL-CNO641-IN

-B737/M-SIJPRWXY/S

-ENGM0440

-N0453F370 SKI UT551 AAL/N0453F380 UN607 VES UZ709 SIV UN872 MEDIL/N0455F410 UN872 KOVIN UY317 RESMI UN857 SAU UN10 ENSAC UP181 SSN B190 CEGAM

-LEBB0256 LFBP

-EET/ENOR0016 EKDK0025 EDVV0052 EHAA0104 EBUR0125 LFFF0135 LECM0244 REG/LNRRB SEL/NONE OPR/CNO/SAS VA COM/AGCS NAV/RNVD1A1E2 DAT/V RMK/TCAS DOF/090412 RVR/200)

 

Taas on siis lennelty hieman Norjan leivissä. Scanor 641 Gardermoenilta Bilbaoon, charter-vuoroja  :D

 

Seitsemän maissa paikallista kelloa aamulla työnnetään huit hiivattihin portilta ja lähdetään pyörimään 01Lle, aamuaurinko valaisee winkletin.

[ attachment removed / expired ]

 

Finaaleja 12:lle.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten alkoi vettä rätkimäähän. Tässä parit ulkokuvat standilta 7 matkustajien ulostautuessa lentolaitteesta.

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia  :D Olen nähnyt eräässä NAXin IRL plaanissa tuon SEL/NONE-merkinnän, omassa tapauksessani lykkäsin moisen, koska en saanut selvitettyä ko. koneen SELCALia, vaikka IRL tuo laite omaa SELCALin. CNO = SAS Norway = SAS VA, joten tuo CNO ei ole välttämättä edes pakollinen. SAS ja SAS Norway ovat periaatteessa samaa puljua, mutta Norway lentää omalla kutsutunnuksellaan SCANOR ja käyttäen omia IATA- ja ICAO-koodeja BU ja CNO. Eli pelkkä SAS VA riittänee.

Btw, tunnistaako Ivac tuon CNOn  automaagisesti SCANORiksi, kun tuntuvat LJt olevan vähän pihalla kutsutunnaristani toisinaan. Tänään saatiin niskaan SCANDINAVIANia ja viime viikolla toistelin Madridille pariin kertaan, kun ei saanut selvää  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pieni VFR retki Madeiran laaksoissa, paikalla oli ABX? lyhenteinen kone 757lla, joka kerran take offasi ilman unicomia ja peli ilmeisesti kaatui kun connectasi 3 sen jälkeen uudestaan platalla. Kiitokset eri saaren tornille, että korjasi Flightplaanin meikälle.

 

lpma.jpg

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

F-GYAP BIE8018 eli Paris Orly-Rovaniemi lennon jälkeen portilla.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arttu Vattulaisen kanssa hurautettiin Malmilta Hankoon  :thmbup:. VFR karttoja kun en omista ja köyhä kun olen niin Google Mapsia käytettiin VFR karttana  ;D.

 

Kiitotieltä 18 laitettiin homma käyntiin. METAR uhitteli OVC010:lla, mutta niinkuin kuvasta näkyy tilanne oli ihan toinen, joka ei tietenkään meitä haitannut  :thmbup:. Spänksit Santerille tutkaan.

[ attachment removed / expired ]

 

C152n ja C182n nopeusero tuli hyvin selväksi tällä lennolla ja mulla kävikin aika välillä vähän pitkäksi, joten harrastelin vähän omakivaa ja härnäsin Arttua ajankuluksi.

[ attachment removed / expired ]

 

Pari läpilaskua Hangossa.

[ attachment removed / expired ]

 

Juuri kun luulin että aaaah ihanaa pääsen venyttelemään pitkän istumisen jälkeen ahtaassa ohjaamossa, niin..

[ attachment removed / expired ]

 

jouduinkin puolestaan lyömään maihin kun Arttu päätti ilahduttaa fly-by:lla  ;D.

[ attachment removed / expired ]

 

Pää kuitenkin säilyi ja Arttu sorvailu kessnansa turvallisesti Hangon asfalttiin ja rullailu meikän kainaloon parkkiin.

[ attachment removed / expired ]

 

 

Arttu feidasi tässä vaiheessa ja lähti katsomaan Määdvenzöreitä, kun minä puolestaan aloin suunittelemaan paluulentoa.

 

Juuri saavuttu 5000 jalkaan, Tammisaari kello 11:sta josta jatkettiin kohti Inkoota, Kirkkonummea ja länsiväylää pitkin kohti Helsinkiä.

[ attachment removed / expired ]

EFES_CTR hyvässä hoivassa, juuri jätetty 5000ft ja aloitettu lähestyminen kohti NOKKAa. Taustalla Pursiainen matkalla Dysseliin bambukepillään.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja NOKAN kautta liityttiin suoraan loppuosalle kiitotielle 36.

[ attachment removed / expired ]

 

Erittäin mukavaa oli jälleen, verkkolentoa parhaimmillaan tämmöiset reissut.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Homenta simuilijat ja terveisiä Venäjän metripinnoilta! Päätin tässä lomapäivän vietoksi vetäistä pulkan takaisin tsetbaalta. Matkaseuraksi tuli Talson Olli.

 

Rullaillaan E0 odotukseen kiitotielle 36R. Talso rullaa takana komiröörisellään (MTL jostain syystä A340... No onhan se joulupukki siinä kyljessä oikein hieno ;D)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Noustaan lentopinnalle 980 metriä.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kuten voidaan huomata, ollaan noin 20min myöhässä (sisäänsä ei ole ihme) mutta perillä pitäisi olla 30 min aikataulua edellä, eli ei hätää!

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rullaillaan E0 odotukseen kiitotielle 36R. Talso rullaa takana komiröörisellään (MTL jostain syystä A340... No onhan se joulupukki siinä kyljessä oikein hieno ;D)

Säkin kyllä näyt mulle First Choisen pikkubussina.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

santeri which software are you using for the flight plan and fuel calculation? :o looks good

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on sitten FIN52:kin koettu.  :) Mukava legi kaikinpuolin, vaikka loppussa tulikin aivan älytön kiire stadiin. :P

 

"Helsinki radar, Finnair 52 heavy, passing flight level 121 to flight level 100, ELKUN direct, information Echo, QNH 1018, MD11"

 

Pilvikerroksessa

 

[ attachment removed / expired ]

 

"Tower, moikka, Finnair 52 Heavy, runway 15"

"Finnair 52, tower, winds 160 degrees four knots, runway 15 cleared to land"

 

Loppuosalla. Tarkkasilmäiset voivat nähdä Nikon (Pursiainen) jarruttelemassa 22L:llä)

 

[ attachment removed / expired ]

 

"Finnair 52, taxi to gate 31 via Y Z and VG"

"Gate 31 any chance to AC, we have little hurry? Finnair 52"

"Finnair 52, A-Okey, gate 31 via Y and AC"

"31 via Y and AC, kiitos paljon, Finnair 52"

 

Rullataan AC:a pitkin portille no. 31. Niko rullaa Z:lla FIN704E:na tulossa Düsseldorfista ja Markku Laakso ulkoständillä E190:n kanssa FIN721:na menossa Lublijanaan. (Ei ole ilmeisesti Finnairin E190 paintti päätynyt vielä MTL-kirjastoon, vaikka siellä ollut jo hetken...  :P)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kiitoksia matkaseurasta Ollille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

terve :)

some shots while inflight from EHAM to EDDF in my PMDG 73

index.php?dir=&file=fsscr13041.png

index.php?dir=&file=fsscr13042.png

and one of the B73 classic in Tegel

fsscr130403.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

tulipaha taas lennettyy IVAO:ssa EFKT-EFHK

 

 

oulun ja rovaniemen välissä oli melko kirkasta ja ilta-aurinkokin oli kohillaa :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kiitokset myös hookoon Apille ja tornille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FIN422 RVN-HEL E190

 

Lineup RWY21, DCT UTUNU saatiin selvityksessä.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja HK:lla visuaali 04R.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse voisin tilanteesta tietämättömänä veikata että ILSin minimit rullattuna, ts. ajettu alkulähestyminen ilssillä ja myöhemmin vaihdettu manuaalille ja jatkettu visuaalilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään