Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Heh, enhän mä kysynyt mitä noi tarkoittaa. ;)  Kerroin vain mielipiteeni niiden tarpeellisuudesta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan tässä 68 sivullista kuvia. Kyllähän sinne väliin hiukan "offtopickia" mahtuu. (Ei tuo sinänsä offtopickia ole, ivaosta puhutaan)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, enhän mä kysynyt mitä noi tarkoittaa. ;)  Kerroin vain mielipiteeni niiden tarpeellisuudesta.

 

Johon mä vastasin kertomalla mitä ne tarkoittaa, jotta asia avartuisi niille jotka eivät vielä tienneet ja että jokainen voisi tehdä omat johtopäätöksensä niiden hyödyllisyydestä, koska täysin turhia ne ei ole niinkuin annoit ymmärtää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Väliin yksi kuvakin. Tässä FCM205 lennolta EFHK-EFSI. Vantaalla keli oli ihan jees vielä, mutta kun päästiin Seinäjoelle niin muuttui vähän kehnommaksi. Kun minä kuitenkin olin puikoissa niin lasku meni nappiin, kuten aina!  ;)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VFR-läpäriä Rovaniemellä. ;)

 

Tulossa läpilaskuun kiitotielle 21.

[ attachment removed / expired ]

 

Parkissa. :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jou

 

-(FPL-SAS1807-IS

-1B738/M-SDIJPRWXY/S

-ESSA0750

-N0450F390 BABAP UP156 MIRMA UN616 CND UL620 RIXEN UG1 UNSAV

-LTBA0245 LBBG

-EET/ESAA0013 EVRR0020 EYVL0035 UMMV0055 UKLV0111 LRBB0142 LBWR0216 LTBB0232

REG/LNRCZ SEL/MPJS OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/090417 RVR/200 )

 

Laitetaan nyt painoinfoakin:

 

ZFM:54.3t

GM:64.9t

 

Ja löpötkin jos joku niistä jotain vaikka sattuisi oppimaan:

 

Taxi = Rullaus = 200KG

Trip = Matka (nousu-lasku) = 7200KG

Cont Fuel = Vara = 500KG

LBBG = Varakenttälöpö = 1700KG

Final res = Odotusta varakentän yllä 1500ft:ssä 30min = 1000KG

Extra =  :P = 0KG

TTL Fuel =  :P :P = 10600KG

 

 

INIT PERF:ä.

[ attachment removed / expired ]

 

Siinä on Koivistolle rekkaria, vaikka tälläkin kertaa kosla arvottiin listasta, sattuipa vain CZ osumaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Naama irtosi portista 15 klo.0745Z. Kakkosta tulille, N2 23 kohdilla lyötiin kerot sekaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Lootan laskema TOD piti aikalailla kutinsa tälläkertaa, joten VNAV:lla tultiin alkumatka alaspäin.

[ attachment removed / expired ]

 

Vähän porrasteltiin keskenämme unicomilla kebabbien kanssa  8). Kuvassa ilmassa oleva kone tekee lähestymistä kiitotielle 36R.

[ attachment removed / expired ]

 

Kebabit saatiin alta poies. Pahus kun unohtui skene asentaa  :'(.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja jälleen tiukassa aikataulussa pysyttiin juuri ja juuri ja ilma-aikaa tuli minuutilleen suuniteltu 2h45min ja blokkiaikaa 2h57min. Kerosiiniäkin poltettiin tarkasti suunitellun mukaan 7690KG.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Milläs tuon contigencyn laskit? :DD

Lennon kokonaiskeromäärä x 5% pitäisi olla, mutta varmaankin ollut(väh 500kg) tällä kertaa hieman vähemmän. Nyt ei kyllä itse jaksa alkaa laskemaan, joku viitseliäämpi voi jos tykkää :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaaha, kiitoksia tämänkin selvennyksestä. Kyllä voi näemmä simppelistäkin asiasta tehdä perin monimutkaisen  :thmbup:

 

(FPL-SAS578-IS

-B736/M-SIJPRWXY/S

-LFPG0925

-N0463F380 NURMO UN874 VEKIN UN873 ADUTO/N0463F390 UN873 HELEN UZ708 KUGAL/N0454F410 UZ708 VES UN873 ARS Y36 ELTOK

-ESSA0207 ESOW

-EET/LFFF0014 EBUR0020 EHAA0026 EDVV0053 EKDK0104 ESAA0130 REG/OYKKS SEL/BFCK OPR/SASVA COM/AGCS NAV/RNVD1A1E2 DAT/V RMK/TCAS DOF/090418 RVR/200)

 

Finaaleja visuaalina 01Lle.

[ attachment removed / expired ]

 

Pomppuisaa oli n. 6000-7000ft korkeudella, ja finaalissakin pienet puuskatuulet höykyyttivät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ör

 

-(FPL-SAS1808-IS

-1B738/M-SDIJPRWXY/S

-LTBA2115

-N0450F380 ERTAS UG123 MAKOL UN617 REVDA UL621 BUKOV/N0450F400 UN616 NEKET UY39 XILAN

-ESSA0310 ESOW

-EET/LBWR0016 LRBB0035 UKLV0110 UMMV0145 EPWW0150 UMKK0207 EYVL0211 EVRR0219 ESAA0242 REG/LNRCZ SEL/MPJS OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/090418 RVR/200 )

 

Arvioitu lentoaika on 25min enemmän kuin menolennolle johtuen lentopinnalla vallitsevista tuulista, jotka olivat kutakuinkin samat kuin menossa, mutta nyt niiden vaikutus kääntyy luonnollisesti päinvastaiseksi  :P :'(.

 

Wheel well fire warning testiä.

[ attachment removed / expired ]

 

Vielä anti-collision valo päälle ja PACKS:t OFF:lle, niin voidaan alkaa työntää ja käynnistää.

[ attachment removed / expired ]

 

Taxi.

[ attachment removed / expired ]

 

Lineup RWY18L.

[ attachment removed / expired ]

 

V1, enää ei keskeytetä.

[ attachment removed / expired ]

 

Positive rate of climb, gear up, oikeenpuolista trillaa vaille. V2+20 tarkalla käsialalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Juuri poistuttu Bucharest Control:n (LRBB_CTR) alueelta ja step climb lentopinnalle 400 menossa.

[ attachment removed / expired ]

 

Vika etappi ennen ESAA:lle siirtymistä, jonka rajalta alkoi TOD niinkuin EHSI:ltä näkyy. XILAN2M ja ILS01L odotettavissa.

[ attachment removed / expired ]

 

En kiireessä saanut lähestymisestä kuvia, joka vaihtui visuaaliksi.

[ attachment removed / expired ]

 

Ilma-aikaa tuli 2 minuuttia suuniteltua vähemmän eli 3h8min ja kerosiiniä meni 8280KG verran. Nää yökuvat alkaa olemaan jo aika HC kuraa, mutta ehkä näitä vielä juuri ja juuri pystyy katsomaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs lentoja nämä SAS:lla lennetävät ovat? VA-legejä vai omia huvilentoja? :)

Ja mitähän väliä sillä nyt on?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja mitähän väliä sillä nyt on?  ???

 

No sitä väliä, että kun Jerome on vfinnissä, niin ei saa muissa yhtiöissä olla ;). Tai ainakaan ennen ei ole saanut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No sitä väliä, että kun Jerome on vfinnissä, niin ei saa muissa yhtiöissä olla ;). Tai ainakaan ennen ei ole saanut.

Olet sää kans yks tosi viksu kaiffari, keep going!  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No sitä väliä, että kun Jerome on vfinnissä, niin ei saa muissa yhtiöissä olla ;). Tai ainakaan ennen ei ole saanut.

Et ole tosissasi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En, mutta mitä väliä sillä on?  ::)

No jos sillä ei ole mitään väliä niin miksi sitten toit asian pöydälle?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No jos sillä ei ole mitään väliä niin miksi sitten toit asian pöydälle?

 

Empä tiedä, kunhan vaan muistan, kuinka Henrikin joskus sanoi, että ei voi hakea virtual finnairiin, jos nimi edes löytyy toisen VA:n listalta

 

Muistathan että et voi kuulua Virtual Finnairin lisäksi toiseen VA:han, joten tuo Euroharmony sinun täytyy jättää, mikäli VF:n riveihin mielit  ;)

muista kuitenkin että jos olet edes listoilla tuossa Euroharmonyssä niin et voi hakea, olitpa ollut aktiivinen tai et :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se, että Jerome laittoi stoorin SAS-legistä, ei liity paskaakaan noihin VA-juttuihin. En tiedä miten te eräät saatte tästä vedettyä tämmöistä BS:ää jälleen. Ainiin, lensin toissaehtoona 5h FCM-legin, iik lennänköhän nyt FCM VA:ssa! ;D

 

No ei liity kuvat ei, mutta kun nimi löytyy SAS VA:n listalta, niin se saattaa jo pikkasen liittyä. :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kun sinäkin varsin hyvin tiedät että asia on jo käsitelty niin miksi jauhaa paskaa? Eiköhän sinulle Sami jo kerran sanonut että teikäläisen paskanjauhanta on jo nähty, kiitos.

 

No mietin vaan, että miksi säännöt eivät ole samat kaikille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mietin vaan, että miksi säännöt eivät ole samat kaikille.

Jos moisia on pakko miettiä, mene vaikka miettimään takaisin Thomssonille, kiitoshei!  :thmbup:

Harvinaisen idioottimaista pelleilyä taas...  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hitto sais kyllä tulla jo se NGX.... ois kiva lentää välillä putella... :thmbup: Joskus aikoinaan tuli tahkottua tuon puten kanssa suht paljonkin... joku varmaan muistaa vielä, Air Berlin VA... ;D Mukava kone... 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään