Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Hitto sais kyllä tulla jo se NGX.... ois kiva lentää välillä putella... :thmbup:

 

Totta turiset, toivottavasti odotus palkitaan pikaisesti :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

terve

fsscr019.png

just made few minutes ago when flying with callsig FIN185 :)

 

and this is earlier in zurich with jukka vuopala =)

fsscr001a.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ciao!

 

SAS:n sunnuntai iltavuoro Tukholmasta-Helsinkiin ja takaisin.

 

-FPL-SAS708-IS

-1B736/M-SDIJPRWXY/S

-ESSA1610Z

-N0440F310 NTL UN851 MAR UN873 LAKUT

-EFHK0040 EFTU

-EET/EFIN0014 REG/SEDTH SEL/BCAF OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/090419 RVR/200

 

Nokka irtosi portista 6 klo.1600z. Tuulet Dirlandassa oli 25017kt joten kiitotie 26 lähtöön jota seurasi NTL2K lähtöreitti.

[ attachment removed / expired ]

 

Ilmaan päästiin aikataulun mukaisesti klo.1610z. Flaps 1 ja parinkymmenen solmun kuluttua ylös.

[ attachment removed / expired ]

 

Samaa tuubin puolelta, Dirlandaan pukkasi saapuvia toinen toisensa jälkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

NTL jälkeen siirryttiin Tampere Radarin (EFES_CTR) alaisuuteen, jolta saatiin DCT LAKUT  :). Tultiin viiminen tonni V/S modilla 500ftpm ettei matkustajat taita niskojaan koneen kattoon kun VNAV alkaa levelaamaan 1800ftpm nousukulmasta.

[ attachment removed / expired ]

 

LAKUT:lta aloitettiin LAKUT1J tuloreitti kiitotielle 22L, tutka kuitenkin vektoroi pari mailia pois loppupäästä ja sehän toki meille passasi.

[ attachment removed / expired ]

 

"Tower illat, Scandinavian708, runway 22L". "Scandinavian708, tower illat, wind 23012KT runway tyytyyleft cleared to land, ZG available".

[ attachment removed / expired ]

 

"Scandinavian708, vacating via ZG". "Scandinavian708, via Z and AD taxi to gate22". "Z and AD gate22, 708". Rullaillaan Z:lla, Elias kenties kelmillään portilla 26?

[ attachment removed / expired ]

 

Ja hetkeä myöhemmin AD:lla.

[ attachment removed / expired ]

 

HK:lla oli tosiaan mukavasti liikennettä, maassa olevista koneista 3 jäin kuvan ulkopuolelle.

[ attachment removed / expired ]

 

Menolento taittui mukavasti 38minuutin ilma-ajalla eli 2minuuttia arvioidusta edellä (kiitos directien ja vektoreitten), joten kääntöön jäi mukavat 53minuuttia aikaa.

 

Paluulento:

 

-FPL-SAS709-IS

-1B736/M-SDIJPRWXY/S

-EFHK1745

-N0450F300 RUNEN UN872 XILAN

-ESSA0050 ESOW

-EET/EFIN0010 ESAA0030 REG/SEDTH SEL/BCAF OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/090419 RVR/200

 

Takaisin Dirlandaan lähdettiin portilta 22 klo.1734z. Käynnistellään, Tebin makes his push & start to EHAM.

[ attachment removed / expired ]

 

22R:lta lährettiin RUNEN1A lähtöreitillä. TO/GA ampaisee puten kovaan nousukiitoon vaikka Retuced TakeOff thrustilla lähdettiin niinkuin EICAS:lta voi huomata.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja shitten ollaankin jo Dirlandan päässä ILS 26:n minimeillä.

[ attachment removed / expired ]

 

Laskun jälkeen lennonjohto ohjasti portille 6 (hihi, taas sama josta lähdettiin  :laugh:).

[ attachment removed / expired ]

 

Shellaisia. Paluulennolla ilma-aikaa kertyikin vain 40min, johtuen tuulista lentopinnalla jotka olivat odotettua suotuisammat, tämäkään ei meitä tietenkään haitannut.

 

Olipahan taas erittäin mukava lento kun lennonjohtoa oli koko lennoksi ja liikennettäkin mukavasti  :thmbup:!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
"Scandinavian708, vacating via ZG". "Scandinavian708, via Z and AD taxi to gate22". "Z and AD gate22, 708". Rullaillaan Z:lla, Elias kenties kelmillään portilla 26?

 

Ihan minä vaan siellä, eka kertaa muuten  :-[ pahoitteluni tutkalle...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettelin jo että missä välissä lennät VF:n lentoja kun jatkuvasti painat SASsilla menemään, mutta näköjään sitten poistuitkin kotimaisen leivistä ;D

 

Nähdäänkö kenties joskus sultakin Jerome kunnon sarjaa, kuten Otolta? 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jahans, tornin jaksolla kun sua kuuli ni en kyllä olisi uskonut että ekaa lentoa vedät  :o?

Hyvä kuulla, kiitokset siitä kuuluu varmaan Miikalle joka siinä vieressä neuvoili  :thmbup:

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo mä olin Wingletti KeLMillä (Tai ainakin sellasen merkkasin MTL-malliksi) portilla 15. Siinä oli vähän ongelmia ja lähtö viivästy ku yhtäkkiä meni virrat pois koneesta. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihmettelin jo että missä välissä lennät VF:n lentoja kun jatkuvasti painat SASsilla menemään, mutta näköjään sitten poistuitkin kotimaisen leivistä ;D

 

Nähdäänkö kenties joskus sultakin Jerome kunnon sarjaa, kuten Otolta? 8)

 

Joo näin tein.

 

Tiekkö, olen ollut jo aikeissa tehä sellasen, mutta oon aina tyytynyt laittaan tähän threadiin ja pyrkiny vähän selittelemään notta mitä niissä tapahtuu. Mutta ei tänne IVAO kuviin joka kuvan päälle viitsi romaania vääntää, joten nyt kun ihan kysyttiin niin kai se on pakko. Putte stooria siis tulossa ja mahdollisesti B200:sta joskus sitten syssymmällä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nonnonno, ei sitä kakskutosta käytetä lähtöihin, 19Rltä pääsee nopeamman kurvin kautta reitille ja on lyhyempi rullata, 26 on laskuille hyvin pitkälti. Ja VNAVkin osaa levelata paria sataa jalkaa ennen tavoitekorkeutta aika nätisti, ettei ruotsalaisten niskat taitu  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

terve :)

the first picture has actually no light (the original one was made while flying in the night) i used photoshop cs4 and played around with brightness/contrast, the photo filter and diffuse glow. the last thing i made was the sun(which was not really there) reflecting in the cockpit window (with that lensflare effect) :)

 

ps: i am sorry, that i still write in english language.. atm i am hard learning finnish language to do my first vfr flight in finnish @ ivao

fsscra.png

fsscrb.png

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meinasi mennä minulla siellä tornissa pakka sekaisin, muttei onneksi sentään. ;D Tulin alunperin sinne kun näin Oulusta lähteneen blööffin ja pari muuta Ivaesta, mutta sitten jäin kuitenkin 2h 30 minuutiksi kiinni platalle putkahdellessa lisää ja lisää koneita.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oli pari suomipoikaa johtamassa Sverigessä tänään meikäläisen iltavuoroa Skellefteåon, taisi olla pojilla hauskaa  :D

 

"Taxar till gate fyra via alfa" Tässä jo blokeissa, matkustajia purkamassa.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja sitten VA-lentoa. EHAM-LFPG. Kiva lentää tuolla Keski-Euroopassa kun koko matkan ATC:tä ja vähimmillään samalla taajuudella jotain 7. :)

 

 

Noustaan SID:llä LEKKO2W vielä Schipolin tutkan alaisuudessa. Vähän ajan päästä vaihtoa Amsterdamin aluetutkaan.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten sorvataan jo Visuaalia 8R:lle Pariisin CDG:llä. APP paikalla ja kun vapautin kiitotien, tuli Tornikin paikalle. EDIT: Siellä pälistään Ranskaa APPin kanssa, taino 50% Ranskaa 50% Englantii. ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten portilla. Taustalla 340.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Matkan aikana paikalla olleet lj:t joihin piti ottaa yhteyttä. Oli siellä Belgiassa 2 TWR:rrää ja Pariisista olisi jatkunut CTR-peitto Espanjaan asti.

 

EHAM_N_GND

(EHAM_W_TWR, lähti pois vähän ennen kuin minun olisi pitänyt ottaa yhteyttä siihen)

EHAM_W_APP

EHAA_W_CTR

EBBR_CTR

LFFF_CTR

LFPG_APP

LFPG_TWR

 

Elikkäs ihan kivasti, vai mitä. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitten taas VA-lentoa. Tällä kertaa Austrian Arrowsin tai Tyroleanin ihan miten ottaa siivin Wolfgang Amadeus Mozart Airportilta Salzburgista (LOWS) Schwechatin kentälle Wieniin (LOWW). Koneena FSX:n defu  CRJ-700 johon latasin Avsimista Austrian Arrowsin maalauksen. Oikeastihan Austrian Arrowsilla ei ole CRJ-700-koneita, vaan CRJ-200, mutta tämä oli lähimpänä sitä.

 

Blockkiaikaa kertyi 42min ja lentoaikaa 32min. Aikataulunmukainen lentoaika on 50min, mutta nyt lento meni vähän nopeammin. Löpöä kului 4356lbs, sitä matkassa oli 5507lbs.

 

Sitten kuviin. Salzburgin päästä en ottanut kuvia.

 

 

ILS-approutsinkia kiitotielle 34.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tötsdaun oodopailotin hoitelemana.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja sitten ständillä of mai tsois. Taustalla Luftarin A320.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Johtoa oli paikalla LOVV_CTR, jonka takia oikeastaan lähdinkin lentämään juuri tätä lentoa.

 

EDIT: Ajat minuuteiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä varten jarruja painelit, kun vedit SIDiä? (eka stoori putki..)

 

Autotrottelilla vedin 250kts. Joskus tuo BRAKES-teksti kyllä näkyy siellä ja lähtee pois, kun painaa vähän jarruja. Tais olla sellanen juttu tossa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai hääv tä follouin opinion:

 

Voitaisiinko suosiolla jättää tuo tankeroenglanti noille meidän mepeille ja pääministeri Vanhasen hoidettavaksi.

 

Jos ei englannin oikeinkirjoitus suju, sitten vaikka selkeällä savolla. Kerran vitsinä menee, mutta jatkuvasti viljeltynä aika rasittavaa.

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Littlebit rollia ranveilta tudeilta Jaakon mieliksi  ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Nättiä auringonlaskutaivasta oli koko lennon ajan, laskussa tosin oli jo nätti keltainen taivas kääntynyt siniseksi ja oli muutenkin hieman pilvessä. SK9297 (non-sched) ESNS-ESSA.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Littlebit rollia ranveilta tudeilta Jaakon mieliksi  ;D

 

 

Pitte auf doits nekste maal. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään