Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

-(FPL-B28-IM

-F18/M-DILOUV/C

-EFKU1305

-N0480F460 VEH DCT OUK UY75 ROI

-EFRO0050 EFOU

-REG/HN402 RMK/1X TGL AT EFRO DOF/090420

 

Pari päivää sitten lensin tämmöisen eli siirtolento Kuopiosta Rovaniemelle. :)

 

Kylmä ja pimeä.

[ attachment removed / expired ]

 

"Tampere radar iltoja, B28, qnh1024 request startup"

[ attachment removed / expired ]

 

Ilmassa ollaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Finaalissa Rovaniemellä, läpäriin tullaan.

[ attachment removed / expired ]

 

"B28, turning right base rwy 03, fullstop landing, gear down"

[ attachment removed / expired ]

 

Nätisti tulee. 8)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jännät varusteet Hornetissa mukamas...eikö siinä ole ADF saatika RVSM-kelpparia vaikka lennät F460? :P

Ei ole ei. :P

EDIT: Osku, millätavalla värit kuntoon? ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve,

 

Kerrankin HN-miehiä foorumilla, hyvä!

 

Suosittelisin FSX Accelerationin Hornettia tai sitten SuperBugia, jos vähänkään järjestelmien käyttö kiinnostaa. SuperBug on ihan viimesen päälle tehty (en ole koittanut, mutta juttuja lukenut), tosin on E mallia.

 

Toi katon kautta kiepautus on varmaankin tehty ihan tarkoituksella, turhat G:t pois vedolla eikä työnnöllä. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve,

 

Kerrankin HN-miehiä foorumilla, hyvä!

 

Suosittelisin FSX Accelerationin Hornettia tai sitten SuperBugia, jos vähänkään järjestelmien käyttö kiinnostaa. SuperBug on ihan viimesen päälle tehty (en ole koittanut, mutta juttuja lukenut), tosin on E mallia.

 

Toi katon kautta kiepautus on varmaankin tehty ihan tarkoituksella, turhat G:t pois vedolla eikä työnnöllä. :)

Heh. :laugh: Jep, tuli tuo superbug hankittua pari viikkoa sitten, mutta sain sen toimimaan kunnolla vasta eilen.. :D Se on kyllä järjestelmiltään huippuluokkaa ja opeteltavaa riittää. :) (Ainoa miinus vaan että se on super hornet eli F mallia ja sitähän ei ilmavoimilla ole)  Ja ton katon kautta kiepsautuksen tein tosiaan ihan tahallaan.. ;)

Siis kun ennen sulla oli ne 16bit värit. Oot vaihtanut 32bit.

Aina on ollut 32bit. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun tuli vähän esteitä lauantain RLE-tapahtuma-ajankohtana, päätin sitten aloittaa sunnuntai-iltana oikealla maraton-lennolla. IVAO-maailma on nyt sitten korkattu lennolla jostain Välimereltä koto-Suomeen ja tapahtumaa juhlistamaan päätin tehdä tämmöisen leikkimielinen kuvakyselyn. Loppuun laitetaan sitten se oikea kysymys asiantuntijoiden vastattavaksi.

 

Kuva 1. Kone lentää Keski-Euroopassa sijaitsevan järven yli matkalla kohti Helsinkiä. Kyseisen järven rannalla lomailivat erityisesti "ossiet" ennen muurin murtumista. Järvi on tunnettu mataluudestaan, karpeistaan ja sitä ympäröi vehreät viinitarhat. Mikä järvi?

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kuva 2. Tämä kaupunki on valloittanut monen suomalaisenkin sydämen. Aikoinaan jo roomalaiset pitivät sitä etuvartionaan idän hunneja ja turkkilaisia vastaan. Eikä ihme, sillä kaupunkia halkoo suuri virta, jonka yli hyökkääjien oli vaikea päästä. Mikä on tämä kaupunki, jonka kautta aikain ensimmäisessä Formula 1 kilpailussa itse Keijo "Keke" Rosberg keskeytti viidenneltä sijalta? Ei se mitään, katsomossa istuneena voin vain todeta, että silmänruokaa helteisenä päivänä riitti niin ettei Keken keskeytys masentanut...

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kuva 3. Tässähän taitaa näkyä kyseisen kaupungin vilkas lentokenttä. Joku toinen IVAO-lentäjäkin tekee juuri nousua kiitoradalta. Tämän suomensukuisen kansan kieli kuulostaa suomelta, mutta ei siitä kukaan mitään ymmärrä. Totta vai tarua, mutta useat esim. metsästykseen ja kalastukseen liittyvät sanat voidaan liittää toisiinsa. Tässä yksi esimerkki. Suomen sana lentokenttä ja tämän kielen sana repylöter ovat selvästi sukulaisia keskenään, sillä mistä muualta sorsat nousisivat lentoon paitsi räpylätorilta? Mikä on lentokentän ICAO koodi?

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ja sitten siihen oikeaan kysymykseen: Kun lentelin sieltä LMML:ltä kohti EFHK:ta, alkoi pimeä iskeä yllättävän aikaisin. Yllä olevissa kuvissa on jo säkkipimeää, vaikka valoa olisi vielä pitänyt riittää. Kertokaapa viisaammat mikä on se oikea tapa säätää aika simuun, jotta valon määrä on realistinen?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Papukaijamerrki Eliakselle  :thmbup:. Viimeiseen kysymykseen, kun vielä saisi vastauksen...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(FPL-SAS2633-IS

-B736/M-SIJPRWXY/S

-ESGG1515

-N0463F400 VADIN UM852 EKERN/N0463F410 UM852 HAM/N0460F400 UZ712 KEGAB UZ706 MOBSA UL980 OSN UM170 ABAMI T150 ROLIS

-EDDF0124 EDDN

-EET/EKDK0012 EDVV0032 EDUU0114 REG/SEDTH SEL/BCAF OPR/SAS VA COM/AGCS NAV/RNVD1A1E2 DAT/V RMK/TCAS DOF/090427 RVR/200)

 

Finals rw25R.

[ attachment removed / expired ]

 

Jälleen kerran, todella hyvää ja asiantuntevaa, ja ystävällistä johtoa Saksan maalla. Voisinpa jopa väittää, että parasta johtoa IVAOssa  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se mun LHBP:hän oli oikein?

 

Oikein oli kaikki kolme :thmbup:. Markus: maantiedon ja historian kirjat kesälomaksi mukaan!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis tarkotin tohon viimeiseen mut anyway  ;D

 

Lueppas uudelleen sen kolmannen kuvan alta. Sieltä löytyy se asiakysymys...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ehditkö muka nousta VADIN - EKERN välillä pinnalle 400? ;)

Jep, helposti. Itseasiassa TOD sijoittui melkolailla kohdakkain TUKTU-waypointin kulmille, ellen väärin muista. Siitä on sitten reilu 100nm EKERNille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sepä, ihme homma että 736 kesti ehjänä pinnoille asti ;D

Kestääkestää, ykköslaipoilla lähtö tosin taisi tainnuttaa osan matkustajista sen pystynopeuden määrän tuottaman G-voiman vuoksi  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertokaapa viisaammat mikä on se oikea tapa säätää aika simuun, jotta valon määrä on realistinen?

Simuun saa kyllä ties mitä aikavyöhykekorjauksia, mutta suurin ongelma ei ole auringon laskeminen liian aikaisin, vaan se, että pimeys tulee yksinkertaisesti liian nopeasti. Esim. auringon ollessa vielä näkyvissä taivaanrannassa, on vastakkainen taivaanpuolisko jo todella tumma. Ainakin FS9:ssä oli mahdollista vaikuttaa ainakin jossain määrin valon määrään taivasteksruureja muokkaamalla. FSX:stä en ole ihan varma, mutta luulisin, että systeemi on hyvin pitkälle samanlainen. Pitää tutkia asiaa.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika jännää...sileänä kun on aina paras gradientti :D Hittooko sillä pystynopeudella.

Sitä me ollaan tuolla poikien kanssa aina mietitty, että mikä on kaikista jännin © Pasila

 

On se -600 jännä tyyppi  :D Alkaa ykköslaipoilla tulemaan jo matkustusmukavuuden kannalta haitalliset pitchit mukaan kuvioihin, vaikka lähdettiinkin melkein täytenä ja vielä pitkän hypyn kerojen kanssa. Muttanotta, kun paikalla 60 matkustajaa ja kerot yhdensuuntaiselle Sundsvallin vuorolle ni petskele  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

(FPL-SAS121-IS

-B736/M-SIJPRWXY/S

-ESSA1550

-N0456F380 NOSLI UN850 RASMU

-ESMS0048 EKCH

-EET/ESAA0011 REG/LNRRR SEL/APJL OPR/SAS VA COM/AGCS NAV/RNVD1A1E2 DAT/V RMK/TCAS DOF/090429 RVR/200)

 

Finaalit 17lle, kiva oli ajella pitkää finaalia visuaalina käsityönä tällaisessa CAVOKissa. Kiitoksia Tyyskälle torniin  :D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään