Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

(FPL-SAS121-IS

-B736/M-SIJPRWXY/S

-ESSA1550

-N0456F380 NOSLI UN850 RASMU

-ESMS0048 EKCH

-EET/ESAA0011 REG/LNRRR SEL/APJL OPR/SAS VA COM/AGCS NAV/RNVD1A1E2 DAT/V RMK/TCAS DOF/090429 RVR/200)

 

Finaalit 17lle, kiva oli ajella pitkää finaalia visuaalina käsityönä tällaisessa CAVOKissa. Kiitoksia Tyyskälle torniin  :D

 

-(FPL-SAS124-IS

-B736/M-SIJPRWXY/S

-ESMS1345

-N0455F370 NEXIL UN851 TRS

-ESSA0049 ESOW

-EET/ESAA0012 REG/LNRRR SEL/APJL OPR/SASVA COM/AGCS NAV/RNVD1A1E2 DAT/V RMK/TCAS

DOF/090430 RVR/200)

 

Paluulegin finaalia hennossa sivutuulenvireessä 19Rlle.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Vappuja kaikille, elekee sitten lentäkö simoissa  ;)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutamat kuvatukset kuluneelta viikolta:

 

Lomalento AUA9807 loppuosalla Napoliin. Matka jatkui takaisin Wieniin Catanian kautta.

[ attachment removed / expired ]

 

Matkustajan näkökulmasta miltä loppuosa Altenrheiniin (LSZR) näyttää. Kutsuna oli AUA7AK.

[ attachment removed / expired ]

 

Sama ohjaamosta. LSZR:n kiitotie on vain 1500 metriä pitkä joten jarrutella tarvii normaalia kovemmin.

[ attachment removed / expired ]

 

UMBIL1D lähtöreittiä pitkin kohti Splitiä. Jäätä oli tarjolla.

[ attachment removed / expired ]

 

Loppuosalla Splitin 05:lle.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamu legi Dirlandasta Vantaalle

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ps.kuvaa ei ole yhtään muokattu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jotain sekalaisia ei hornet kuvia ivaosta. :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja pitkästä aikaa taas bussin puikoissa, Finnairin legiä EFHK-EDDM, FIN807maikki. Hyvin kulkoo, vaikka hieman vastaista onkin.  :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja pitkästä aikaa taas bussin puikoissa, Finnairin legiä EFHK-EDDM, FIN807maikki. Hyvin kulkoo, vaikka hieman vastaista onkin.  :thmbup:

 

Ihan pakko on kysyä, että miksi lennät wilcolla, kun kerran olet tossa simmerin ET:ssä  ;D? Tiedän, että ei siitä saa kuvia pistää, niin kuvat pitää laittaa wilcosta mutta silti.. ;D Itse ainakin henk.koht. lentäisin tolla simmerillä jos se nyt on niin hyvä kuin mainostavat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

pöö

 

-(FPL-SAS162-IS

-1B736/M-SDIJPRWXY/S

-ESGG1435

-N0430F310 LABAN UN873 ARS Y36 ELTOK

-ESSA0032 ESOW

-EET/ESAA0010 REG/LNRPG SEL/APJK OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/090509 RVR/200 )

 

Arvioitu ilma-aika tosiaan 32min, lentopinnalla 310 oli 80kt myötätuuli suoraan persiistä.

 

Jööttiksessä meitä laittoi matkaan torni ja tutka, RWY21 ja LABAN1J lähtöön. Flaps1 + täysteho (22k T/O työntö) näillä painoilla oli kokemus, huh  8).

[ attachment removed / expired ]

 

ELTOK2T:n ja omien vektoreitten päätteeksi ILS RWY26, luffe venailee 01R:lla että pääsemme alta poies.

[ attachment removed / expired ]

 

Hetki ennen ehkäpä parhaata ikinä tekemääni loppulähestymistä/laskeutumista putella  8).

[ attachment removed / expired ]

 

Kotimaanterminaalissa portilla 64, ei jäänyt montaa metriä ylimäärästä tilaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Aleksi aka kepti (tynnyri) mädärillään starttailee kohti hiki vantaata.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voit sä vähän kauemmaks siitä putkesta ajaa, imasee ykkösmotti ripustukset jo  ;D Ja AP pois CMDstä eikä diskonnektaus-barista ellet aja kahdella autopilotilla. PRKL.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiks noiden ats-sahkeiden laittamisen parin vaivasen kuvan takia vois jo lopettaa, yhdelle lennolle omistetuissa stooreissa ne toimii, IVAO-kuvissa ei.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiks noiden ats-sahkeiden laittamisen parin vaivasen kuvan takia vois jo lopettaa, yhdelle lennolle omistetuissa stooreissa ne toimii, IVAO-kuvissa ei.

 

Ai. Kyllä ne minusta on ihan fiksut, kaikki oleellinen info lennosta kätevässä sähkeessä joista joku voi jotain oppiakkin tai vähintään mielenkiinnosta lukea. Ja mitä se on keneltäkään on pois vaikkei sitä lukisikaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minunki mielestä tuo ATS sähke sopii näihin muutaman kuvan sarjoihi. :)

 

Super Hornettia valmistelemassa.

[ attachment removed / expired ]

 

Putteilua vuopalan jukan kanssa Kuopiossa. :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt on äitienpäivän kunniaksi tuotu pikkuemppu Budapestistä Helsinkiin. Tuossa nyt kolme kuvaa matkan varrelta. Tsekkien ja Puolan vuoristoseutua niissä kait näkyy. Hesan päässä tuntui olevan ukkosta ilmassa, kun osa radioliikenteestä oli kovin häiriöaltista...

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko muuten Squawk 2000 suomen VFR "normi" koodi, vai käytetäänkö sitä muuallakin, IFR:ssäkin? Mielestäni ei, mutta en ole varma.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko muuten Squawk 2000 suomen VFR "normi" koodi, vai käytetäänkö sitä muuallakin, IFR:ssäkin? Mielestäni ei, mutta en ole varma.

 

Ei tuota kai minään maailman loppuna oteta jos koneessa on autom. 1200 (USA), mutta aika monessa koneessa (esim bambukeppi) on 2000 vakiona

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Käväistiin kiusaamassa Jukkaa. Ekaksi IFR-legin muodossa OH-STC:na ja sen jälkeen VFR-säätöä OH-SRH:lla.

 

Jeromen vektoreilla visuaaliin 22L!

 

[ attachment removed / expired ]

 

Alex Kontion mopo peremmällä. Oma kone odotelee hallin ovien avaamista...

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko muuten Squawk 2000 suomen VFR "normi" koodi, vai käytetäänkö sitä muuallakin, IFR:ssäkin? Mielestäni ei, mutta en ole varma.

 

Ei käytetä IFR:ssä vaan siellä selvityksen yhteydessä annetaan koodi. Tässä tapauksessa lähtökentällä ei valitettavasti ollut johtoa paikalla sitä antamassa, joten tuolla koodilla 2000 mennään ymmärtääkseni siihen saakka kun johdon alueelle tullaan. Hatusta niitä koodeja ei kai saa vetää? Heti saavuttuani Suomenlahden päälle sainkin sitten koodin 3604.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei käytetä IFR:ssä vaan siellä selvityksen yhteydessä annetaan koodi. Tässä tapauksessa lähtökentällä ei valitettavasti ollut johtoa paikalla sitä antamassa, joten tuolla koodilla 2000 mennään ymmärtääkseni siihen saakka kun johdon alueelle tullaan. Hatusta niitä koodeja ei kai saa vetää? Heti saavuttuani Suomenlahden päälle sainkin sitten koodin 3604.

Itse töräytän koodiksi 2200, jotta ei sitten sekoitu tuon VFR koodin kanssa. (ts. kone näkyy tutkalla paljon paremmin kuin koodilla 2000 varustettu kone)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei käytetä IFR:ssä vaan siellä selvityksen yhteydessä annetaan koodi. Tässä tapauksessa lähtökentällä ei valitettavasti ollut johtoa paikalla sitä antamassa, joten tuolla koodilla 2000 mennään ymmärtääkseni siihen saakka kun johdon alueelle tullaan. Hatusta niitä koodeja ei kai saa vetää? Heti saavuttuani Suomenlahden päälle sainkin sitten koodin 3604.

Ookei, kiitos selvennyksestä. Tossa on jotain järkeä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs tuo Santerin SRH-paintti on? Olen itse yrittänyt väsätä tuota Carenadon laitteelle, mutta ylitsepääsemättömänä ongelmana sen kanssa se, että oikean puolen rekisteri ja mik:n logot yms. tulee peilikuvana. Tuon paintkitissä kun on vaan yksi tekstuurifilu rungolle ja se tulee toiselle puolelle peilikuvaksi.

 

-Sami

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs tuo Santerin SRH-paintti on?

Mittatilaustyönä omaan käyttöön tehty Flight1:n C172:lle. Koneen sisällä myöskin MFD:ta vajaa 1:1 bensaSRH:n paneeli. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään