Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Mielenkiintoista iltaa.

 

Tämmöstä herättiin tekemään tänään klo. 0830 Suomen aikaa.

 

-(FPL-CNO697-IS

-B738/M-SDIJPRWXY/S

-ENGM0630

-N0450F360 SKI UM609 SVA UM604 DANKO UP850 GOLUM UN866 SAM DCT LORKU/N0452F370 DCT QPR UN866 STG UN741 DEMOS UN728 ORTIS

-GCLP0550 GCTS

-EET/ENOR0018 EKDK0038 EGTT0055 LFFF0158 LECM0253 LPPC0323 GCCC0509 REG/LNRRL SEL/EPJM OPR/CNO COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/090703 RVR/200)

 

-E/0715 -P/133 -C/JEROME PARVIAINEN

 

Eli Gran Canarialle Oslosto joka on muuten isoympyräreittiä SAS:n pisin putte legi ja samalla minun pisin SAS:n väreissä, josta tulikin vallan mielenkiintoinen.

 

Plaanailuun ym. meni se 3h, kun joutui taas ikänsä ja järkensä vääntämään ja kääntämään CFMU:n validaattorin kanssa validista plaanista, eikä siitä ikinä semmoista edes saatu (viimisen lentoväylä errorin takia). Ihan mahdotonta tää keski-etelä euroopan lentoväylä politiikka nykyään..

 

Vihdoinkin päästiin itse asiaan, rullaillaan kohden kiitotietä 01L, SKI5A lähtöreitti tiedossa.

[ attachment removed / expired ]

 

80..

[ attachment removed / expired ]

 

Ihan jees nousukulma saatiin V2+20 reilun 73 tonnin lentoonlähtömassasta huolimatta  8).

[ attachment removed / expired ]

 

Ylitellään Heathrowta.

[ attachment removed / expired ]

 

Pitkän CRZ:n kohokohta, ainut steppimme lentopinnalle 370  ;D. Tämä steppi oli siis pakollinen koska RVSM sääntö muuttui (Ranska, Espanja, Italia ja Portugali = etelään paritomat ja pohjoiseen parilliset). Tästä syystä emme päässeet loppulennosta steppaamaan pinnalle 380 joka olisi ollut taloudellisempi vaihtoehto (optimi pinta).

[ attachment removed / expired ]

 

ILS:ssä 03L:lle Grandilla. Syy isoon lähestymis nopeuteemme (VAP) 161kt oli: 01028KTG39KT.

[ attachment removed / expired ]

 

Lyhyellä loppuosalla alkoi pomppia niin rajusti, että jouduttiin tekemään ylösveto. Jatkettiin ylösveto menetelmää pitkin ENETA:lle odotukseen josta päästiin aloittamaan uusi ILS lähestyminen.

[ attachment removed / expired ]

 

Laitetaan nyt kuvakin siitä.

[ attachment removed / expired ]

 

Uusi yritys, joka johti tämäkin ylösvetoon, samaisesta syystä.. Nyt jouduttiin jo alkaa katsomaan polttoaine politiikkaa ja mietittiin collegan kanssa (Otto<3), että mites nyt menetellään. Kerot alkoi kuluttamaan varakentän holdilöpöjä, joten jouduttiin koodaamaan 7700 ja päätin yrittää vielä kerran. Jos vieläkään ei onnistuisi niin sitten jouduttaisiin lähtemään varakentälle (eteläiselle-Teneriffalle GCTS).

[ attachment removed / expired ]

 

Vimonen yritys tultiin 40 laipoilla (laskunopeudet sponsored by Nieminen) kun itsellä oli muita kiireitä  ;D, vaikkakaan ei siitä paljon apua ollut mutta alas päästiin kumminkin. Hyvin lähellä oli Teneriffalle lähtö.

[ attachment removed / expired ]

 

Että semmoinen ensimmäinen pisin lento SAS:lla ja RRL:llä (Star Alliance väritysksellä)  ;D.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuulostipa tosiaan jännältä! :thmbup: Tuonne lentoja odotellessa...  :P Mites toi CFMU validaattori toimii nykyään?(Tai siis mistä sen löytää?) Mulla tuo oli favoriteissa mutta nyt siitä linkistä menee johonkin pääsivulle enkä löydä sieltä kyllä yhtään mitään... ???

 

Minkä takia muuten kuokkaan 7700? En nyt muista.... tuskin emergency? :-[ :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Mites toi CFMU validaattori toimii nykyään?(Tai siis mistä sen löytää?) Mulla tuo oli favoriteissa mutta nyt siitä linkistä menee johonkin pääsivulle enkä löydä sieltä kyllä yhtään mitään...

 

https://www.cfmu.eurocontrol.int/PUBPORTAL/gateway/spec/index.html

 

Sivun oikeassa laidassa, kalenterin alapuolella kohta IFPUV. Sieltä valitset Free editor ja auenneesta ikkunasta Structured editor.

 

Edit: Niin.. tai sitten valitsee jo siellä pääsivulla kohdan Structured editor..  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minkä takia muuten kuokkaan 7700? En nyt muista.... tuskin emergency? :-[ :D

 

Siis kun löpöt lasket seuraavasti:

 

Taxi, Trip, Contigency (5% trippi fuelista 3% jos varakentät reitille plaanattu, mutta aina väh.500KG putella), Alternate, Final res (odotusta varakentän yllä 1500ft AGL) ja Extra. Jos siis kulutat yli rullaus, matka ja varalöpö (contigency) ja mahdollisten extrojen niin alat käyttämään sitä Final res löpöä, eli löpöä jota sun ei ole siinä tilanteessa tarkoitus käyttää. Käytin tossa Grändillä löpöjä jotka, mulla kuuluisi olla siellä Teneriffalla, vaan ei ole, siksi 7700.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun kaikkia näitä kuvia katsoo niin v*tuttaa kun ei juuri nytten pääse verkkoon lentämään. Eikä lentämään muutenkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis kun löpöt lasket seuraavasti:

 

Taxi, Trip, Contigency (5% trippi fuelista 3% jos varakentät reitille plaanattu, mutta aina väh.500KG putella), Alternate, Final res (odotusta varakentän yllä 1500ft AGL) ja Extra. Jos siis kulutat yli rullaus, matka ja varalöpö (contigency) ja mahdollisten extrojen niin alat käyttämään sitä Final res löpöä, eli löpöä jota sun ei ole siinä tilanteessa tarkoitus käyttää. Käytin tossa Grändillä löpöjä jotka, mulla kuuluisi olla siellä Teneriffalla, vaan ei ole, siksi 7700.

Aahaaa, ok! :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs ihmeen "RVSM poikkeus"? - ei semmoista ole, kuten jo todettu. RVSM:ssä pitkälti sovellettava semicircular rule ei tunne etelä/pohjoinen jaottelua vaan ainoastaan itä/länsi. Kyseisten maan pintasäädöt enemmänkin johtuvat maiden muodosta ja väylärakenteesta - poikkeuksia kaikki siis säännöstä, lukee reittikartoissa.

 

Jaa, kiitos selvennyksestä. Jälleen ollaan asteen viisaampia  :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kevyttä parallelia:

 

Ja samaiset platalta katottuna.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talson Ollin kanssa lennettiin pikku lento Lontoon Hiitroulle, oli muuten Heathrowissa parasta johtoa, mitä koskaan olen ivaossa saanut!

Tässä ainoa kuva joka jäi koko lennolta. :-[ Taitaa olla Leskisen Osku(?) mädärillään takana.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talson Ollin kanssa lennettiin pikku lento Lontoon Hiitroulle, oli muuten Heathrowissa oli muuten parasta johtoa, mitä koskaan olen ivaossa saanut!

Tässä ainoa kuva joka jäi koko lennolta. Taitaa olla Leskisen Osku(?) mädärillään takana.

Mahtava reissu kyllä.  8) Paluulegiä plannaillessa.  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikäs tuosta reissusta teki niin erityisen mahtavan? :) Oliko mitkä maisemat muuten LHRllä?

Mahtavan teki se, että Lontoon päässä oli niin asiantuntevaa johtoa, järjetön ruuhka ja upea auringonlasku vielä kaupanpäälle taustalla, ei paljon hienompaa kokemusta voi simusta saada.. 8) Itellä oli aerosoftin Lontoon scenery, Ollilla taisi olla UK2000.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli lennnettyä Madridiin FIN891:n siivin. Kone oli jokseenkin täynnä, TOM 88991kg, joka oli siis 9kg MTOM:sta. Pokaa mukana oli täysi lasti, eli 196 kappaletta ja polttoainettakin ihan riittävästi. On nämä ihania, nämä Madridin lennot. :thmbup:

 

EFES:lta saatiin selvitys kiitotielle 15 ja DOBAN 1T lähtöreitti, joka tosin muuttui DCT DOBAN:ksi heti lentoonlähdön jälkeen. (Kiitoksia Palokankaalle)

 

V1: 145

VR: 149

V2: 151

FLEX: 29  :P

 

[ attachment removed / expired ]

 

Wingview, sellainen oli pakko ottaa!

 

[ attachment removed / expired ]

 

Loppuosalla sorvataan käsin alas.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Neljän tunnin ja kymmenen minuutin lennon jälkeen:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Aamulla takaisin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mikäs versio tää on madridin kentästä, ku mä latasin tos vasta yhden niin voin sanoo ettei pahemmasta enään tietoo..?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuo on Aerosot Mega Airport Madrid, erittäin hyvä lisäosa.

 

Jep, hankin pariviikkoa sitten ja olen ollut erittäin tyytyväinen.Odotukset oli vähän niin ja näin, koska FSX:ssähän on melko hieno defu Madridin kenttä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katanalla Malmilla:

 

Matalalähestymistä sorvaillaan

[ attachment removed / expired ]

Platalla

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hienosti aiheutettua lentomelua ;)

 

ts. lentomelun välttämiseksi ohjeistetaan 18:n laskukierroksessa lentämään perusosa aivan kehä III:n eteläpuolen tuntumassa niin vältetään Puistolan asuinalue, siinä kun on metsää/pusikkoa ennen kehä III:sta :)

Jerkku mistään lentomeluista välitä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään