Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

ts. lentomelun välttämiseksi ohjeistetaan 18:n laskukierroksessa lentämään perusosa aivan kehä III:n eteläpuolen tuntumassa niin vältetään Puistolan asuinalue, siinä kun on metsää/pusikkoa ennen kehä III:sta :)

 

Missä näin muuten ohjeistetaan? LDG-kartassa melunrajoitusaluetta ovat mm. Jakomäki ja Mellunmäen seutu mutta ei Puistola. Vai onko tuo LDG-karttaan piirretty kierros tarkoitettu noudatettavaksi mahdollisimman tarkasti, muutenkin kuin rajoitusalueiden osalta, siinä perusosa näyttäisi menevän tuossa kehä kolmosen tuntumassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Insbruckissa piti vähän ruuhkaa. Odoteltiin reilut kymmenen minuuttia päästäksemme ilmaan, koska laskevia oli kiitotielle 26 niin paljon.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän viestin sisältö poistettu koska kuvassa "esiintynyt" henkilö veti liian kovat herpit.  :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sorvaillaan sivutuulilaskua Maarianhaminan kiitotielle 21 ei niin VFR- kelissä ::)

 

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Carenadolta, tekevät ehdottamasti parhaat cessnat.

*Krhm*... ;)

 

Parit kuvat eiliseltä Brysselin legiltä ja tän päiväiseltä Rovaniemen legiltä:

 

Näkölähestymisessä kiitotielle 25R

 

[ attachment removed / expired ]

 

Asematasolta löytyi myös toinen bussi. 8)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tältä päivältä lähtöä EFHK:lta.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja vuorostaan näkölähestymisessä Rovaniemelle kiitotielle 21.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja legin toisessa päässä samanlaisessa lähestymisessä 22R:lle. Liian pitkä aika, kun siellä viimeksin käynyt laskun tekemässä ja koska ATISmuija saneli paralellien olevan käytössä, niin tultiin ORM:lta sitten 22R:lle. :)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Turun kautta takaisin Poriin, lobbuosalla 12.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jospa sitä kohta pääsis ajamaan samanlaista vehjettä mitä Santerilla on kuvissa :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei... ;) IMO on kyllä Flight1:n C172 parempi mulle. Ei oikein nuo wanhat kessnat innosta. ;D

 

Nii IMO IMO, toine diggaa brunest toine blondist. Mut kyl noi Carenadon on paree. F1 muutenki tehny vaa C172:n ja jonku epämääräsen 152:n.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ryanairin lento 1921, Frankfurt-Hahn - Pirkkala. Hyvin putte kulki pitkästä aikaa.  :)

 

Mikä kenttä ylitettiin noin tunnin lennon jälkeen?

[ attachment removed / expired ]

 

Sori kun laskusta ei ole yhtään kuvaa, tultiin niin haipakkaa kyytiä että jäi ottamatta.

Tässä kuitenkin todiste, että Tjampereen maakamaralle saavuttiin enemmän tai vähemmän onnistuneen sorvin jälkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisiko EKCH eli Kastrup eli Köpis?

Oikein. Jokaisen itseään kunnioittavan simulentäjänhän pitäisi tunnistaa tuo paikka jo tuosta sillasta.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Insbruckissa piti vähän ruuhkaa. Odoteltiin reilut kymmenen minuuttia päästäksemme ilmaan, koska laskevia oli kiitotielle 26 niin paljon.

Juu hieman oli tungosta, itsekin sain Polar Air Cargon B744:llä (PAC714) jonkun aikaa odotella sopivaa rakoa. Lienenkö ollut tuon kuvan ottohetkelläkin platan päässä parkissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari kuvaa paluulennosta, RYR19XB. EFTP-EDFH väli liukeni 2h 20min, vaikka vasta- ja sivutuulta hieman esiintyikin.

 

Kapteeni päätti aikansa kuluksi ottaa yhden shotin ukkosrintamasta Tukholman eteläpuolella. Yksi salamakin jäi kortille jos tarkkasilmäiset huomaavat.

[ attachment removed / expired ]

 

Liikennettä riitti! Tämä ensimmäinen meni oikean käden puolelta ohi....

[ attachment removed / expired ]

 

ja toinen suoraan nokan edestä. Katseltavaa riitti.  ::)

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten lähestyminen Frankfurt-Hahnin kiitotielle 21.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja onnellisesti portilla A1 lennon jälkeen. Matkustajat ulos ja katselemaan paikallisia nähtävyyksiä (ja syömään bratwurstia).

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvon nysvääjät voi kertoa mikä on vialla eikä vaan kettuilla, siinä ei oo mitään pointsii!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Arvon nysvääjät voi kertoa mikä on vialla eikä vaan kettuilla, siinä ei oo mitään pointsii!

Ei kerrota  :P

 

Kerrotaan:

- Laippa 30 pahan "ground effectin" ja melun pienentämiseksi. Tosin toinen perustelu on hieman toissijainen, melusaaste ei suuresti lisäänny eri laippa-asetuksilla. EDIT2_ Jos siis halusit vapauttaa kiitotien aikaisemmin käytä suurempaa autobrakea tai reverssaa jo päätelineiden kosketuksessa. Suurempaa laippaa ei käytetä kuin vain lyhyillä baanoilla ja/tai kontaminaation (mikälie parempi sana, märkä?  :laugh:) vallitessa baanalla.

- NDB referenssiksi EHSIlle. Tässä siis nimenomaan ulkomerkin NDB, jos sellainen on. Itse HND NDBn pitäminen näkyvillä ei auta lähestymisessä tuossa kohtaa sillä sitä ei enää käytetä lähestymisessä tuossa vaiheessa. EDIT_ Itseasiassa baanarnalle 21 ei Hahnilla ole NDBtä, joten tämä oli turha päteminen. Voit pitää siinä DMEtä tai jättää pitämättä.

- EHSI MAP-moodiin, yleensä PNF pitää sitä tuossa ILS moodissa.

- HDG bugin bank angle normiin 25 astetta ja HDGn voi pyöritellä kiitotien suuntaisesti ja/tai sen hetkiseen suuntimaan ennen APn sammutusta.

 

Done.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laippa-asetus ei itseasiassa ole yhtiökohtainen proZ3duur1, vaan ihan yleinen linkkivinkki.

 

Nyt myöhemmin katsottuna HAN-NDB on MAPt tuossa lähestymisessä. Mutta toisaalta D 0.5 HND on Mapt tuossa lähestymisessä.

 

Esimerkkinä Arlanda, siellä on NDBt ulkomerkeillä. Helpottaa ulkomerkin ennakointia, kun näkee neulan kaatuvan. Toisaalta Arlandassa lähes joka kiitotien ILSille DME, joten tuokin vain "backup"-keino. Turvallisuutta lisäävä tekijä jokatapauksessa  8) Arlandassa on myös nopeusrajoitus ulkomerkille asti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ketäs se foorumilla hyödyttää, joku ehkä näitä kuvia katsoo oppimismielessä ;)

 

Toki, selvensin vain että Keptille oli kyllä kerrottu jo aiemmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näkisi vaan ja kuulis kolinaa eli lähde toki tähän :) Voi olla tietty että monilla firmoilla näin on, onhan toi laippa 40 aika julma, lisää vastusta jo aika oleellisesti myös mikä ei ole koskaan kovin kaivattua... :)

 

738:lla etenkin kolmellakympilläkin moottorit huutaa hoosiannaa jos aikoo liussa VAP:n pitää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään