Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Tänään starttasi oma touri pohjoisen pallon puoliskon "ympäri". Ensimmäinen legi suuntautui Malmin upealta ja hienolta lentokentältä kohti Suomen pohjoiskärkeä, eli Enontekijölle.

 

Mukana oli 595kg polttoainetta, ZFM oli 2505kg ja arvioitu lentoaika 1h ja 43min.

 

Alla oli Vantaan lentokenttä. TFF555 portilla 24 valmistelee lentoaan kohti kuurta tuntematonta. :P

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

VC-kuvaa. Olisi todella mukava lentää siitä, jos framet antaisi periksi...

 

[ attachment removed / expired ]

 

Vähän ennen KIT NDB:ta lähdettiin alas. Lentopinnalla 310 kohden selvitettyä pintaa sata. Määränpäässä oli odotettavissa kiitotie 03 ja valittavissa VOR tai RNAV. Valitsimme tällä kertaa RNAV:in, niin tulee sekin testattua ennen pitkää matkaa.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Käännytään kohti FAF:ia (LEGSO). Lähestymisen minimit 1440, liuku alkaa LEGSO:lta, jossa tulee olla 2330ft. Siitä lähdetään alas noin 400fpm liukunopeudella ja laskeudutaan 1440ft asti. Jos kiitotie ei ole siihen mennessä tullut näkyviin, lyödään kaasut TOGA detenteille, jatketaan suoraan koht HET NDB:ta, jonne jäädään pyörimään ja noustaan 3100ft. Mikäli emme saa jostain syystä indikaatiota ENO VOR:lta, jäämme 1700ft asti, kunnes kiitotie näkyy, jos ei jatkamme ylösvedolla. Tänään kuitenkin keli oli niin hyvä, että kiitotie näkyi jo pitkälle.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Lähestytään. Vähän oltiin oikean liukupolun alapuolella. Myöskin oli tankattu Malmilla muutaman kilon verran liian vähän ja alkoi kohta puoleen reservit häämöttää...

 

[ attachment removed / expired ]

 

Onnellisesti alhaalla ja systeemit kiinni.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tästä matka jatkuu pohjoiseen, sieltä sitten Jenkkeihin, Karibialle, josta Kanadan ja Grönlannin kautta Eurooppaan ja välimeren kautta Skandinaavelle ja takaisin kotiin. 498nm takana ja noin 21980nm edessä. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

VC-kuvaa. Olisi todella mukava lentää siitä, jos framet antaisi periksi...

 

Minkäslaista rautaa sulla on alla, jos ei kerran anna?

 

ps. mainio idea pistää tuo ATS-paskee erillisen linkin taakse  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yhteiskuvaa Goldensteinin kanssa  :)

[ attachment removed / expired ]

 

Pakko oli labeleiden olla päällä että näkyy

 

E: Lisätääs vielä yks kuva.

[ attachment removed / expired ]

 

PS: Kiitokset Palokankaalle EFESiin ja OHSIMille ylimääräisestä kiertelystä  ::)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

ps. mainio idea pistää tuo ATS-paskee erillisen linkin taakse  :)

Lähinnä tuollainen AMD:n paske rajoittaa. On se olevinaan neliydinprosessori, mut intelin kaksydinprosessoritkin voittavat...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähinnä tuollainen AMD:n paske rajoittaa. On se olevinaan neliydinprosessori, mut intelin kaksydinprosessoritkin voittavat...

 

Details details please...  8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AMD Phenom 9500 (2,4ghz)

Asus(?) Nvidia 8800GT 512mb

3gb ram

xp pro 32bit

 

Thanks. Vertailutiedettä, kato..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli Jeromelta käsky lähteä katselemaan Helsingin laitaseutuja, ja sinnehän lähdettiin ihan mieluusti! OH-COR odotteli platalla ja me hyppäsimme kyytiin ja lähdimme NOKAN kautta Jeromen perässä...

 

... katselemaan auringon laskun valaisemaa itä-merta. Hieno näky, vaikka simussa olemmekin.  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Mutta noin 10 minuutin merenkäynnin jälkeen saavuimme pääkallopaikalle, nimittäin Bodomjärvelle. Tänne Jerkku halusi viedä minut katselemaan hienoa arkkitehtuuria järven rannalla.

[ attachment removed / expired ]

 

Kaikki ilo kuitenkin päättyy aikanaan ja on aika suunnata kotia kohti.  :'(

[ attachment removed / expired ]

 

NOKKA sisään ja suoraan myötätuuleen kiitotielle 18. Malmin torni jo kiinni joten läpilaskut voi unohtaa.

[ attachment removed / expired ]

 

Malmi International ohiteltiin samalla kun laippaa ruvettiin tiputtelemaan siivistä.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten lennon toiseksi jännittävin hetki (sitten Jeromen kanssa puljassa lentämisen  ::) ), nimittäin lähestyminen vuorolla kaksi. Kuitenkin Jerkku teki hienoa työtä ja sai vapautetuksi juuri viimehetkillä oman pulkkansa.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja hyvä olla reilun puolen tunnin lennon jälkeen parkissa Jeromen vieressä. Eiköhän Jerkku lähdetä kaupan kautta ja osteta miniluumutomaatteja ja.......

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari otosta jäänyt lojumaan, laitetaan nyt sitten kerralla:

 

Lomakuskit Ry parkissa, Lehtisen Henri Riministä ja meikäläinen Rhodokselta

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten vaihdettiinkin firmaa, joskaan ei konetyyppiä, FIF2451 kuskaamassa brittisotilaita Brize Nortonista Minhadiin, aamutuimaan taivas oli kauniin punertava

 

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen sille

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jeromen kanssa matka jatkuu, tällä kertaa DEGER SIPOO JÄRVENPÄÄ HYVINKÄÄ. Hyvinkäällä parin laskukierroksen jälkeen saimme itsemme parkkiin. Tosin samaan aikaan kun minä asettelin konettani parkkiruutuun, Jerome teki muutaman ylilennon maanantaipäivän kunniaksi.  ::)

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskua kohti Luulajaa vuorolla 1004 Tukholmasta.

 

[ attachment removed / expired ]

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tänään takaisin vuorolla SK001  :D

 

Räpsy Ruotsin rannikkolinjasta Uppsalan korkeudelta.

[ attachment removed / expired ]

 

Loppuosa 01Rlle.

[ attachment removed / expired ]

 

Vruumvruum  ::)

[ attachment removed / expired ]

Täysikokoinen

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva matkalla Porista Malmilla:

 

Ruuvvataan lentosuunnitelmaa Garminiin.

cptsalomaa.jpg

 

Tankataan pilotti ennen koekäyttöä.

cptsalomaa2.jpg

 

Pinnalla 60, oli sopivasti cumulusta matkan varrella.

cptsalomaa3.jpg

 

Valoi ja nappei!

cptsalomaa5.jpg

 

Reittiä.

cptsalomaa6.jpg

 

Lähestymisen sorvausta ja tietysti ilmeellä. Henksu tarjosi palvelua Malmin tornissa. :D

cptsalomaa7.jpg

 

Loppuosalla.

cptsalomaa8.jpg

 

Lokikirjan täyttöä.

cptsalomaa10.jpg

 

Kuvat ottanut: Matti Averio

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään SK1489 Arlanda - Stavanger.

 

Tietokoneongelmien vuoksi lähtö viivästyi ensin vartin, sitten kolme tuntia.

[ attachment removed / expired ]

 

Lasketellaan solien välissä.

[ attachment removed / expired ]

 

Käsisorvi käynnissä baanalle 29 VOR-lähestymisen jälkeen.

[ attachment removed / expired ]

 

Tuubissa 16.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

F/D OFF:lla? Kuuluuko näin olla?  ???

Ei kuuluisi olla, mutta IRL ei aiheuttaisi vaaratilannetta. TOGAn kuuluisi oikeasti toimia vaikka FDt olisi pois päältä, tämä tosin poistaa mahdollisuuden nähdä tarvittavat kulmakorjaukset EADIn skriiniltä ylösvetotilanteessa. Mutta, FDn kuuluisi olla päällä rullaukseen asti, tuossa kohtaa se suoraansanoen unohtui pois. Noh, sattuuhan näitä paremmissakin piireissä  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei kuuluisi olla, mutta IRL ei aiheuttaisi vaaratilannetta. TOGAn kuuluisi oikeasti toimia vaikka FDt olisi pois päältä, tämä tosin poistaa mahdollisuuden nähdä tarvittavat kulmakorjaukset EADIn skriiniltä ylösvetotilanteessa. Mutta, FDn kuuluisi olla päällä rullaukseen asti, tuossa kohtaa se suoraansanoen unohtui pois. Noh, sattuuhan näitä paremmissakin piireissä  ;)

Miten se voi unohtua pois jos se on koko lennon käytössä? :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään tuli lennettyä Air Finlandin reittilento FIF453 Alicanteen:

 

Nousua Niko Pursiaisen alaisena kohti DOBAN:ia ja lentopintaa 240

[ attachment removed / expired ]

 

Cruisingissa Puolan päällä

[ attachment removed / expired ]

 

Espanjankohdilla cruisailua, Ryani tuli vastaan

[ attachment removed / expired ]

 

Descenttiä kohti Alicantea. On muuten melkosta helvettiä tuo lähestyminen kun Barcelonan radarilla on 40konetta samaan aikaan ja kokoajan kanava varattuna, koita siihen jotain väliin huudella.. ::)

[ attachment removed / expired ]

 

Sorvailua...

[ attachment removed / expired ]

 

Perille kuitenkin päästiin, portilla ja päästetään matkustajat lomailemaan. :)

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä myös muutama multa pitkästäaikaa :thmbup: Oli kyllä siistiä vaikkei johtoakaan ollut kuin Varsovan ja Helsingin tutka 8)

 

Nousua Lefkakselta..... FIN1774.

[ attachment removed / expired ]

 

.... ja kaarrellaan kohti 22Leftiä....

[ attachment removed / expired ]

 

loppuosalla.... tais olla BA:n pitkäsääri joka just nousi 22R:ltä... (ja joo, ei oo vielä laitettu MisApp-korkeutta...) :P

[ attachment removed / expired ]

 

Kiitokset vaan Tyyskälle sinne tutkaan 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AY1713, HEL-RHO, kääntymässä loppuosalle rwy 25.... 8) Korfusta oli samoihin aikoihin lähdössä veljekset Jormanainen(BLX), Pyhäjärvi(FIF) ja Talso(VKG), kohti Helsinkiä... ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki sille, kuka arvaa, mitä seuraavassa kuvassa tapahtuu. (Juho Pyhäjärvi, Olli Talso ja Niko Pursiainen ei saa arvata  ;))

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään