Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Ei oo verenpaine stabiilia nähnykkään edellispäivän jälkeen  ;)

Ööh... Tai jotain?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äsken Oulusta Helsinkiin, johtoa piisasi :D.

 

Huh, tulihan se kiitotie lopulta näkyviin  :P

[ attachment removed ]

 

Seuraakin saatiin, jäätiin holdaamaan kun Miika tuli Bakusta Isolla Mädärillään.

[ attachment removed ]

 

Miika rullasi zulua pitkin ja minä alfaa vastakkaiseen suuntaan.

[ attachment removed ]

 

Ja sitten turvallisesti...tuubin ohi...

[ attachment removed ]

 

Kiitoxia johtajille...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ööh... Tai jotain?

Varmaankin kannattanee lukea tuo Oton Markukselle osoittama kysymys menetelmäkoulutuksesta Joensuussa tuosta Oton aiemmasta viestissä... "Joko on verenpaine..." Saattaa avautua tuo Markuksen viesti sen jälkeen ihan uudella tavalla... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Seuraakin saatiin, jäätiin holdaamaan kun Miika tuli Binasta Isolla Mädärillään.

Heh, siis Bakusta ;D Hieno sää oli kyllä Helsinkiin laskeutua!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bakusta...? Höh, silmät lienee taas pettäneet, olen melko varma että siinä lentosuunitelmassa luki Bina...  ;D

 

Juu no oli kyllä hieno sää, rupes jo pelottamaan että taasko se scenery petti, kun kiitorataa ei vain näkynyt  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

As-Salam aleikum! Ryhmälennon muodossa suuntasimme Jekaterinburgista Dubaihin. Jukka Tupolevillaan taustalla. Lento sujui hyvin, niin kuin aina Tupolevillä.

 

tupolevdubai.jpg

 

Kiitokset vielä Jukalle, Oskarille ja Tebinille matkaseurasta!

 

 

Bakusta...? Höh, silmät lienee taas pettäneet, olen melko varma että siinä lentosuunitelmassa luki Bina...

 

Bakun lentoasema tottelee nimeä Bina. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilen Rovikselta Pirkkalaan.

 

Kruise suoritettiin nätissä auringonlaskussa.

[ attachment removed / expired ]

 

Laskussa näkyvyys tipahti reiluun kilometriin. Liitytään DME-kaareen ILS zuluun baanalle 24.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja säteeseen. Harmi että syystä X simu kaatui ulkomerkille.

[ attachment removed / expired ]

 

Kiitoksia piuhasta Rasmussenin Jounille EFESiin ja Oskari Ollikaiselle torniin  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pari räpsyä viime päiviltä:

 

Ensin HK:lta

[ attachment removed / expired ]

 

 

Sitten Cancunista parit Mexicanan bussit

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiva nähdä nixultakin shotteja vähään aikaan  :).

 

Itsekkin pitkästä aikaa eilen ajoin putella:

 

-(FPL-SAS704-IS

-B736/M-SIJPRWXYZ/S

-ESSA1200

-N0444F350 NTL UN851 MAR UN873 LAKUT

-EFHK0037 EFTU

-EET/ESAA0008 EFIN0009 REG/LNRRC SEL/AMCH OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/091110 RVR/200)

 

-E/0148 P/63

 

Rullaati kohti 01L, NAX:n 738 saapui juuri.

[ attachment removed / expired ]

 

Wruum.

[ attachment removed / expired ]

 

@LAKUT1B, vähän meinattiin alussa jäädä korkealle kun jouduttiin pitämään jäänestoja päällä, mutta pienellä spoilerien avustuksella päästiin lopuksi ihan nättiin liukuun.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja ILS04L, ei muuta vaikuttavaa liikennettä joten kevyellä jarrutuksella tultiin ja päädystä pois.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En itse ole huomannut mottien anti-icejen vaikuttavan suuresti mottien kierroslukuun ja sitä myöten lentonopeuden nousemiseen. Yleensä kyse on raskaasta kuormasta tai voimakkaasta myötätuulesta (tosin jos molemmat säädetty oikein FMCään se laskee ihan hyvin TDn ja ohituskorkeudet)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas huono mallinnus sit :P

No on :P Eivaan, ei ole sattumoisin kokemusta oikeasta laitteesta, mutta PMDGssä kierrokset tuskin nousevat prosenttia suuremmiksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En itse ole huomannut mottien anti-icejen vaikuttavan suuresti mottien kierroslukuun ja sitä myöten lentonopeuden nousemiseen. Yleensä kyse on raskaasta kuormasta tai voimakkaasta myötätuulesta (tosin jos molemmat säädetty oikein FMCään se laskee ihan hyvin TDn ja ohituskorkeudet)

 

Kyl se pyöreet kymmenen prossaa lisää fäniin tehoa ja EICAS:lle tulee siitä 'TAI'.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jesperi laskeutui st. maartenille ja minä tulin kessnalla pörryyttelemään.. Meinasi tulla kiire pois alta  ;D

 

(sori aeroflot maalaus ku ei ollu koneella american tekstuureja tolle)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yllä olevassa kuvassa olen siis back trackannut ja rullaamassa pois kiitotieltä. Eli älkää ihmetelkö miksi tuo suunta ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Iltaa.

 

Tänään suuntasimme Jekaterinburgista Krasnodariin varman ja luotettavan Tupolevin siivin. Kyseessä on ensimmäinen etappi Ural Airlinesin Jekaterinburg-Krasnodar-Sotzi-Jekaterinburg pyörähdyksestä, jonka myöhemmiltä legeiltä odotettavissa lisää kuvia.

 

Lähtö Jekaterinburgista sujui tupolevimaiseen tapaan mukavasti. Myös Jekaterinburgin lähestymistutka oli eksynyt linjoille. Uralin päästä ei kuvia sattunut matkaan, mutta alla olevassa sellaisessa ylitämme parhaillamme pistettä NOBLO, jolta matka jatkuu STAR:n ensimmäiselle pisteelle, Ust-Labinskin NDB:lle.

 

urkk4.jpg

 

 

Suuntasäteessä kiitotielle 05R. Jukka Tupoleveineen rullaamassa asematasolle. Krasnodarin kenttää ei ole rullausmatkoilla pilattu - laskukiitotieltämme sai rullata useamman kilometrin asematasolle (huomaa piitkä rullaustie kiitotiestä vasemmalle (Tupolevillä pitkänkin rullausmatkan taittoi oikein mieluisasti)).

 

urkk5.jpg

 

 

Ja asematasolla. До последующего полета!

urkk6.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa juuri lennettyä eka IFR IVAO:ssa. Kone tuli alas ehjänä, vaikka jouduin sorvaamaan visuaalia  :thmbup:. Ja pahoittelen sitä hirveetä holdausta rwy 22R, mutta kun mul meni hiiri tilttii ja mä en voinu koko lennon aikana klikata mitään koneen paneelista. Sen vuoksi ei oikein toi transponderikaan toiminu. VasFMC pelasti mut   ;D.

 

Pauli siinä dösällään vieressä, minä parkissa takana. Kuva siis jo parkista tampereella, kaikki koettelemukset takanapäin  :)

[ attachment removed / expired ]

 

 

PS. Jerome, etkai sä nyt suuttunu mulle  :-[?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

PS. Jerome, etkai sä nyt suuttunu mulle  :-[?

 

En toki jos kaikki on mennyt sitten ihan OK, eikä mitään tahallista säätöä ole ollut niinkuin mun annettiin ymmärtää, mutta ei siitä sen enempää  :).

 

Tälläsellä eilen Alicanteen:

 

-(FPL-SAS675-IS

-B738/M-SIJPRWXYZ/S

-ENGM0650

-N0450F360 SKI UP602 VES UN873 JUIST UP174 WOODY/N0447F370 UN872 KOVIN UY317 RESMI UN857 DIRMO UZ365 GUERE/N0447F390 UN860 VLC

-LEAL0343 LEVC

-EET/ENOR0015 EKDK0030 EDWW0055 EHAA0110 EBUR0132 LFFF0142 LECB0247 REG/LNRRE OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/091112 RVR/200)

 

-E/0510 P/148

 

Kello näytti 0652, kun lyötiin lentoonlähtötehot tiskiin. Varsin suurella massalla mennään (TOM 71.2t), johtuen norskien kovasta lomakuumeesta ja pinnoilla vallitsevista tuulista. 01L:ltä lähdetään SKI5A lähtöreitillä kauniin aamuauringon saattelemana.

[ attachment removed / expired ]

 

Kova sorvaus Alicanten päässä lyhyelle loppuosalle kiitotielle 28 VOR lähestymisen jälkeen, jossa on 20 asteen offsetti baanan suuntaan.

[ attachment removed / expired ]

 

Tämmösellä sitten takasin:

 

-(FPL-SAS676-IS

-B738/M-SIJPRWXYZ/S

-LEAL1315

-N0447F380 MITOS UN609 GIROM UN863 AGN UL873 FOUCO UY156 ADABI UN858 VADOM UN874 VEKIN UN873 HELEN/N0447F390 UN873 VES UP601 TOR

-ENGM0322 ENTO

-EET/LECB0015 LFFF0047 EBBU0150 EHAA0157 EDWW0220 EKDK0232 ENOR0257 REG/LNRRE OPR/SAS COM/AGCS NAV/RNVD1E2A1 DAT/V RMK/TCAS DOF/091113 RVR/200)

 

-E/0505 P/107

 

Alicanten päästä ei oo kun tämmönen tylsähkö rullauskuva. Kiitotielle 28 matka, josta lähdettiin MITOS1C vakiolähtöreitillä.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä sitten Bremen Radarin alaisuudessa. Lähestymisvalmistelut tehty, odotellaan TOR4L tuloreittiä SONER transitiolla ja ILS lähestymistä kiitotielle 01R. Nyt sitten vaan odotellaan T/D:n tuloa ja ihastellaan kaunista ilta-arskaa ja ohutta yläpilveä.

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen sille  8).

[ attachment removed / expired ]

 

Ja ILS01R, sieltä pilkistää.

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mistä Jerome on hankkinut tuon koneen? Olisi aika herkku saada tuo paneeli käyttöön.

 

Joka tapauksessa menen nyt elokuvan katselun kautta nukkumaan - joten yöt. ATC services has been terminated.

 

[/valvominen]

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuleehan tuo NG2 myös 9lle. Tuleehan? Tottakai tulee?  :o  ;D

 

Plaanissas EDWW = EDVV? Hirveä virhe, taisi CFMUn tietokoneet sulaa kun tuommoisen teit  ;) Ja nykyään kun CNOt on historiaa, käyttävät kokonaispitkiä callsiguja (SAS674 = SAS4674), ettei konfliktaile Swedenin lennonnumerointien kanssa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään