Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Tuleehan tuo NG2 myös 9lle. Tuleehan? Tottakai tulee?  :o  ;D

 

Plaanissas EDWW = EDVV? Hirveä virhe, taisi CFMUn tietokoneet sulaa kun tuommoisen teit  ;) Ja nykyään kun CNOt on historiaa, käyttävät kokonaispitkiä callsiguja (SAS674 = SAS4674), ettei konfliktaile Swedenin lennonnumerointien kanssa.

 

Emmäää tiedä, eikä nyt niin hirveesti mun persettä ees kutita. Tulee jos tulee, kyllä tolla nykyselläkin ajaa, vaikkakin parit puutteet on.

 

Ei löydy NOTAM:ja ainakaan tolla EDVV:llä enää, EDWW:llä taasen löyty. EBUR:lla ei myöskään löytyny mut EBBU:lla löytys, vaihtuneet tässä jossain kohtaa, paha sanoa millon kun siitä on jonku verran aikaa kun viimeks lensit tuolla. Ja joo no niin toki, ois tuo nyt pitänyt hoksata, vanhasta tottumuksesta vaan kumittanut sen nelosen veks, junouuu?  ;) :'(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EDVV on UIR, EDWW on FIR. EBUR on UIR, EBBU on FIR. Tietojeni mukaan kaupalliset operaattorit merkkaavat EETt UIRin rajoille, muut voivat merkkailla minne tykkäävät.

 

Myöskin on kätevä ymmärtää, että EDWW on EDVVn sisällä, samoin EBBU EBURin sisällä. Saksassa esimerkiksi Rheinin UIR käsittää Bremenin itäisen FIRin, Münchenin FIRin ja Langenin FIRin. UIRit ovat siis nimensä mukaisesti "upper information regioneita", FIRien yläpuolelle perustettuja "FIRejä". NOTAMit onkin hyvä katsoa FIReille, varsinkin kun UIReille niitä ei ilmeisesti julkaista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaupalliset operaattorit merkkaavat sen mukaan, että kummassa ilmatilassa lentävät, FIR:llä vai UIR:lla. ;)

Sehän on ihan järkeenkäypää. Tai jättävät merkkaamatta kokonaan  :P Mutta itse ainakin olen usein nähnyt, että jos lennetään kohteeseen X ja aloitetaan descenti siten että kohteen X UIRia edeltävällä UIRilla aletaan pudottelemaan, ei merkata plaaniin edes kohteen FIRin EETtä jos lasketaan kohteen UIRin alapuolelle, vaan jätetään merkkaamatta kokonaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuleehan tuo NG2 myös 9lle. Tuleehan? Tottakai tulee?  :o  ;D

 

 

Tulee jos kys. koneen FSX julkaisun yhteydessä markkinatilanne näyttää FS9 kannalta järkevältä... Tosin tuo laskee kokoajan, ja eihän jetstreamiakaan tehty enää ysille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulipa juuri lennettyä eka IFR IVAO:ssa. Kone tuli alas ehjänä, vaikka jouduin sorvaamaan visuaalia  :thmbup:. Ja pahoittelen sitä hirveetä holdausta rwy 22R, mutta kun mul meni hiiri tilttii ja mä en voinu koko lennon aikana klikata mitään koneen paneelista. Sen vuoksi ei oikein toi transponderikaan toiminu. VasFMC pelasti mut   ;D.

 

Pauli siinä dösällään vieressä, minä parkissa takana. Kuva siis jo parkista tampereella, kaikki koettelemukset takanapäin  :)

[ attachment removed / expired ]

 

 

PS. Jerome, etkai sä nyt suuttunu mulle  :-[?

Hey ettei sattuis kosti oleen sulla mun väsäämät paintit?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hey ettei sattuis kosti oleen sulla mun väsäämät paintit?

 

Olisiko tätä voinut kysyä yv:llä vai ihanko pakko oli päästä leijumaan julkisesti notta joku käyttää sun paintteja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten heräsi pieni kysymysmerkki siitä että hän lensi Qantasin painteilla ja Finnairin callsignillä :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten heräsi pieni kysymysmerkki siitä että hän lensi Qantasin painteilla ja Finnairin callsignillä :P

 

Entä sitten vaikka lensikin? Jos hän tykkää Qantasin paintista ja halusi lentää sillä muttei halunnut käyttää sen callsigniä? Tapahtuuhan noin IRL:kin liisikoneissa, vaikka ei olisikaan sen yhtiön joka koneen on liisannut väreissä, mutta käyttää kuitenkin koneen liisanneen yhtiön tunnusta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämänpäiväisessä VFR saturdayssa oli kivasti porukkaa ja kivaa oli  :D

 

Ensin saavuttiin Nicon kanssa platalle, tankkailtiin koneita ja juteltiin mukavia skypen kautta.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten saapui OH-SIM myöskin paikalle.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja siinä ollaan jo seuraamassa lahden moottoritietä DEGER:ille.

[ attachment removed / expired ]

 

Sitten lähdettiin Mooneylla pidemmälle reissulle, kävin katsomassa viron rannikkoa ja VOR suunnistuksella takaisin Malmille.

[ attachment removed / expired ]

 

Kiitoksia johtajille  :thmbup: Trafiikkia oli melkoisesti, sen huomasi radiokeskusteluistakin ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Entä sitten vaikka lensikin? Jos hän tykkää Qantasin paintista ja halusi lentää sillä muttei halunnut käyttää sen callsigniä? Tapahtuuhan noin IRL:kin liisikoneissa, vaikka ei olisikaan sen yhtiön joka koneen on liisannut väreissä, mutta käyttää kuitenkin koneen liisanneen yhtiön tunnusta?

 

Nii lensin tol Qantasin paintil, koska ne defupaintit on mul ainakin ihan hirveen näkösii. Ja tuli itekin tos lennon aikaan mietittyy miks mul on callsing:na Finnair. Nyt mä sen sit keksin  ;D. Kiitti Elias. Ihmettelin suuresti että sain ton lennon edes lennettyy loppuu, ku en päässy valoihin enkä transponderii käsiksi (mikäköhän lagi lie ???) ku hiiren osotin muuttu siks sellaseks oudoks.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nii lensin tol Qantasin paintil, koska ne defupaintit on mul ainakin ihan hirveen näkösii. Ja tuli itekin tos lennon aikaan mietittyy miks mul on callsing:na Finnair. Nyt mä sen sit keksin  ;D. Kiitti Elias. Ihmettelin suuresti että sain ton lennon edes lennettyy loppuu, ku en päässy valoihin enkä transponderii käsiksi (mikäköhän lagi lie ???) ku hiiren osotin muuttu siks sellaseks oudoks.

 

Olisko se "sellanen outo" sellanen plus-merkin näköinen? Luultavasti vahingossa mennyt Mouse Yoke eli hiiriohjaus päälle, saa pois klikkaamalla oikealla hiirennäppäimellä simua ja jos Mouse Yoke-kohdassa on rasti, painat siitä niin menee pois. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisi jopa uskoa ettei tule, JS41/Dash 8 kun ovat sen tekniikan testikoneet, joita sitten käytetään NGX:ssä, ja nuo potkurihärvelit ovat pitkälti FSX-only tekniikkaa jo muutenkin ja PMDG:n viestintä vahvasti viittaa myös siihen (kuten myös Aerosoft) että FS9 on turhake, mitä se kyllä onkin.

 

Näin.

 

Jos tilanne on nyt tällainen, niin kaikki voivat päätellä, minkälainen se tulee olemaan mahdollisesti vuoden päästä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sitten saapui OH-SIM myöskin paikalle.

[ attachment removed / expired ]

meikä olikin OH-SIM ohjaimissa  ;) mukavaa oli ja hyvä lennonjohto

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Plaanissas EDWW = EDVV? Hirveä virhe, taisi CFMUn tietokoneet sulaa kun tuommoisen teit  ;)

Eikäs muuten sula. Läpi päästää, kun seula veden... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilen vielä ton VFR eventin jälkeen päätettiin Jesperin kanssa kelin olevan niin huono että VFR lentely ei oikein innosta, joten lähdettiin sitten posottamaan Keflavikista kotiin  ;D. Minä päätin lähteä isolla bussilla, a333:sella, johon Jesperi: "Pitääkö tolle näyttää millä lennetään", ja tuli sitten mädärillä näyttämään taivaan merkit mun lussulle...

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Mitähän tapahtuu kun laitan tän kuvan tänne... Mutta kerrottakoon että tuossa kohdassa IVAO vähän lagaili, Jesperin kone pysähtyi ja pääsin kerrankin edelle  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Helsingin päästä ei sitten ollutkaan kuvia kun FSscreen kaatui huomaamattani... Mutta minä sain viimeiset naurut kun Jesperillä tilttas finaaliin  ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja tuli sitten mädärillä näyttämään taivaan merkit mun lussulle...

 

A333 ei ole lussu...  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ja mädäri taas kuulostaa lähinnä halventavalta hienolle koneelle... Käytäisitte mielellään iha nimeä MD11.  :)

Tai läskimädäri  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja välistä kuvia väliin.  ;)

 

OH-ALX:n ensilento. Koopiosta Ouluun. Ja hienostihan se meni. Kiitokset Tyyskälle loistavasta ljohto palvelusta.  :thmbup:

 

Auringon viimeiset säteet horisontin takaa.  8)

[ attachment removed / expired ]

 

Finaalissa kiitoradalle numero 12.

[ attachment removed / expired ]

 

Parkissa, nopeasti förstin kanssa kahveelle ja suunnittelemaan seuraavaa etappia.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään