Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Talson Ollin kans lennettiin eilen EDDF-LEPA:

 

HHI3626 portilla, valmistellaan konetta..

[ attachment removed / expired ]

 

Pinnoilla..

[ attachment removed / expired ]

 

Alaspäääin!

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFHK-EDDM. Ja tietysti saksalaiset oli painunu baariin ku päästiin paikalle.

 

Deppiä Helsingistä.

[ attachment removed / expired ]

 

Finaalia Müncheniin.

[ attachment removed / expired ]

 

Vacating (Credit Juuso Lapinlammelle onnistuneesta shotista  ;D) Taktista ku toinen sorvaa laskua ja toinen ottaa kuvia  ;D.

[ attachment removed / expired ]

 

Gate arrival.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oliko toi eka kuva ihan pakko laittaa? Mulla ei ainakaan näy muuta kuin muutama tähti ja IvApin nurkka... ::)

 

Mulla näkyy siipi ihan selvästi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mulla näkyy siipi ihan selvästi...

 

Jahas, nyt näkyy kun käytin koneen lepotilassa (= Unohdutin koneelta kalibrointidatat = nyt aivan liian kirkas näyttö).

 

EDIT: Tässä läppärissä toi näytön kirkkaus kyllä säätyy akun varaustilanteen mukaan, pitäis varmaan kattoo tolla kunnon koneella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Scändineivian five-two-seven to Heathrow.  :thmbup:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Opettele laskemaan se vappi ettei tarvitse hävetä silmiä päästään.

 

VREF + 5 + mahdollinen yli 10:n solmun vastatuulikomponentti / 2 + mahd. puuskat. = Osasin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Sassittelu alkaa jälleen, pienen joulutauon jälkeen ;D. Kivoja kuviahan teiltä tulee  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin mä siis meinasin sitä, että muistaakseni mulla oli aikanaan jotain 1.25 zoomina, jolloin kiitotie tulee finaalilla lähemmäs ja siten kulma on jyrkempi. Samalla myös maaston liikenopeus hidastuu kun kuvassa on hieman kauempana olevaa maastoa äärilaidoilla. Jos zoomia laskee alle 1 niin eikös se ole sama kuin kalansilmällä katselisi ja näin kuvaan enemmän tavaraa sivuilta, jolloin esim. kiitotie jää kauemmas.

 

Näkölähestymiseen 1.00+ zoomi ei tietty ole kauhean hyvä. Siksi ihminen on keksinyt virtual cockpitin ja TrackIR:n :) Niiden kautta mä löysin ihan uuden puolen simuista. Ei kauheasti jaksanut enää vuosiin kiinnostaa 2D-paneelilla lentäminen ja siksi kotoa monumenttiä muistuttava pöytäkone ja ohjaimet vaihtuivatkin Macbookiin. VC+TrackIR on melkein kuin istuisi oikeasti koneessa, joka taas on aika merkittävä mielekkyyden kannalta mulle kun on viime vuodet lentänyt vain oikeilla lenskareilla. Mä näen sen varsin edukkaana tapana pitää yllä mittarilentorutiinia kun ei oikeilla koneilla tule kauheasti IFR:ää lennettyä ja kelpuutus pitää kuitenkin vuosittain uusia tarkkarilla. Mitä isompi näyttö, sen makeempaa se on TrackIR:llä.

 

T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja Sassittelu alkaa jälleen, pienen joulutauon jälkeen ;D. Kivoja kuviahan teiltä tulee  :)

Kiitos kiitos. Ehkäpä jotain stooria vois tuossa vuodenvaihteen hujakoilla kokeilla, mutta en tiedä sitten kiinnostuksen määrästä kun Ottokin spämmää niitä...  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kiitos. Ehkäpä jotain stooria vois tuossa vuodenvaihteen hujakoilla kokeilla, mutta en tiedä sitten kiinnostuksen määrästä kun Ottokin spämmää niitä...  ::)

No vedä sinä edes sinne lomakohteeseen sitten! :thmbup: Ainakin mulla riittää kiinnostusta siinä vaiheessa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No vedä sinä edes sinne lomakohteeseen sitten! :thmbup: Ainakin mulla riittää kiinnostusta siinä vaiheessa ;D

Sitä saa mitä tilaa!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luffen bussi tuli aika lähellä vastaan Espanjan ilmatilassa, samalla pinnallakin vielä, joten jompikumpi oli väärällä pinnalla  ;D

[ attachment removed / expired ]

Itse lensin suuntaan 060 pinnalla 380, ja Luffe tuli vastakkaiseen suuntaan samalla levelillä.

 

Eilen Teneriffalla tunsi itsensä pieneksi  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

veikkaan että sun ois pitäny olla matalemmalla?

 

Ei vaan tuon toisen jos oletetaan että ko. lentoväylällä oli poikkeus kuten muuallakin Espanjassa eli 270-089 astetta parilliset pinnat...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hihi, jälleen taas kuvia!

 

Arlandaan vai kuuhun?

[ attachment removed / expired ]

 

Hirmuinen sivutuulilasku kiitotielle nro 26.

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Näyttääpäs vampilta kun muokkaat tuon kuvan littanaksi laajakuvasta. Tuossa laskukuvassakin näyttää että tulisit aivan liian korkealta  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pitää Osku ruveta laittamaan kampoihin näille Sassin kavereille ;D

 

Tässä nyt yks Helsinki - Larnaka legiltä, AY2849. Nevasalon Jarihan siellä tuli pintaa ylempänä vastaan FlyEuropen MD11:llä. Meni niin perkeleen kovaa ohi etten parempaa kuvaa saanut ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

LDS757 odotellessa... >:( (ja joo, pääsin vihdoin perille... :P)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä tältä illalta illssiä Arlandaan

Minimums: 300ft

Kävi hieman jännäksi, että tuleeko siitä ylösvetoa :)

 

 

 

Lähestymisvaloista ei tietoakaan.

[ attachment removed / expired ]

 

 

80 jalkaa ylösvetoon

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Tässä vaiheessa riemu repesi kattoon!

Kuitenkin tullaan alas  8)

[ attachment removed / expired ]

 

 

Ei hirveän stabiili lähestyminen xD

[ attachment removed / expired ]

 

 

Kiitokset Paulille matkaseurasta, ja johtajille kiitokset!

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään