Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Ja tässä sama portti paremmalla grafiikalla "FS2010 hyper edition" Pushpäkki menossa ;)

 

 

Ei vaan, kiva katsella näitä "tuttuja" mestoja kollegoiden kuvaamina...

 

T: Mika

 

Hehe, joo, itellekin tosi tuttu paikka tuo LPA. Sais vaan tulla enemmän lentoja sinne! Harmi vaan että niitä lentoja tuppaa tonne Teneriffalle enemmän... :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaunis kuva Jesperi :)

Ettei olisi hieman liikaa kontrastia sorvattu tohon kuvaan  ;)

Saturaatiota, ei kontrastia ;) Mutta on sitä hiukka liikaa lipsahtaunu.

 

Oiskoha tää sitte paremmän näkönen?

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, tosiaan lennettiin Jesperin kanssa toi EGLL-GCLP ja pahastihan minä jäin häpeämään bussillani ton Jesperin jumbon varjoon.

 

Siellä se Jumbo käynnistelee.

[ attachment removed / expired ]

 

"Flight controls free and correct"

[ attachment removed / expired ]

 

"Queen of the skies" pääsee elementtiinsä. (uusi pyrstö työn alla tohon koneeni maalaukseen kuten voitte huomata, vähän vielä kesken kyllä)

[ attachment removed / expired ]

 

Ja sitä myöten se Jesperin kone alkoi kadota horisonttiin...

[ attachment removed / expired ]

 

Espanjalaiset sekoilee linjoilla, mm. puhuivat Jesperille aluksi espanjaa.

[ attachment removed / expired ]

 

ILS-taajuus oli ilmeisesti väärä kun ei toiminut, mutta, mihin sellasia tarvii kun oli (onneksi) näin hyvä keli. Tässä vaiheessa kämmenet oli ihan hiessä  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Mihinkäs se Jesperi on hävinnyt...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saturaatiota, ei kontrastia ;) Mutta on sitä hiukka liikaa lipsahtaunu.

Kyllä sulla oli vähän liian vähän sitä saturaatiota siinä edellisessä, ei liikaa... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä sulla oli vähän liian vähän sitä saturaatiota siinä edellisessä, ei liikaa... :P

Oho. Totta. Pieleen meni taas että humpsahti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja tänään tultiin FIN634, ARN-HEL

 

Laskua kohti yksvitosta, LAKUT2M tuloreittiä pitkin. Säätutka värjäsi MFD:n kivoihin väreihin. Juuri hetki sitten MFD:ltä on poistunut Santerin bussukkaa kuvaava vinoneliö.

[ attachment removed / expired ]

 

Ulkopuolelta samaa

[ attachment removed / expired ]

 

Baana näkyvissä, joten autopilotti poies ja aloitetaan hillitön sorvaus. (GA-korkeus ruuvattiin paikalleen kuvan ottamisen jälkeen  ;)) Kohta hidastellaan VAPP nopeuteen 144 solmua ja ulostellaan laipat vitoseen.

[ attachment removed / expired ]

 

Jarruttelua. 60knots ja kaasut idlelle

[ attachment removed / expired ]

 

Ja loppuun tällainen laajakuva  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli viimein taas kaivettua simua esille ja kuljetettiin bussi Pariisiin. :) (Jonne innostus sitten taas loppuikin... :P ) Keli oli kyllä kiva kummassakin päässä. 8)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Katos, kerrankin bussikuva joltain muultakin  ;D

 

Ja heti järetön operointivirhe(?), miks laskuvalot ei oo päällä??!! AIJAIJAIJAI!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja heti järetön operointivirhe(?), miks laskuvalot ei oo päällä??!! AIJAIJAIJAI!

Nooh, jos oikein realistisia ollaan niin eihän noita oikeassakaan elämässä tuollaisessa säässä käytetä.

Paistaa nimittäin ilkeästi noista pilvistä takaisin ohjaamoon  ;)

 

terv,

Timppa

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvää settiä Oskulta taaaas, keep on posting!  :thmbup: Tietääkö joku sellasia semi jees pilviä, jotka ei söis paljoa frameja? Sceneryjen kanssahan on monesti niin et lisäosa scenu on defua kevyempi?

 

Kiitosta vaan, jatketaan jatketaan  :) Mulla on käytössä ilmaiset HDEn pilvet. Niissä saa valita, käyttääkö isolla resoluutiolla tehtyjä, vai pienimällä. Mulla on keskitaso, ja hyvältä näyttää. Itse en parhaan ja keskitason pilvien välillä nää eroa. Onhan noi raskaahkot, mutta kevyemmät kuin esim. REX. En ole kokeillut keveimpiä, niin en niiden raskaudesta osaa sanoa.

 

EDIT: Lataukseen vaikkapa tästä

http://rapidshare.com/files/279232695/HDE_1.0.zip

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aamupesu, sinne menee kuumaa suolaliuosta poistamaan jäätä ja laskemaan veden jäätymispistettä.

Onpas erikoiset aineet Hurrilassa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onpas erikoiset aineet Hurrilassa ;D

Jep  ;D Voisin jopa väittää että se on alkoholipohjaista glyserolisoosia glykolisoosia millä ne rakenteet kuorrutellaan.

 

EDIT_ Jaajoo, ei mm. räjähteiden raaka-aine glyseroli ole varmaan kovin soveltuvaa jäänpoistoon ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep  ;D Voisin jopa väittää että se on alkoholipohjaista glyserolisoosia millä ne rakenteet kuorrutellaan.

Helsingissä kuulemma käyttävät "Tyyppi 1" ja "Tyyppi 4", en muista millä osuuksilla mutta glykolia ja kuumaa vettä noissa on sekasin, Tyyppi1 muistaakseni 50/50 glykolia/kuumaa vettä ("pesua" varten) ja sitten tuossa suojaavassa (mikä laitetaan pesun jälkeen) eli Tyyppi4:ssä enemmän glykolia kuin vettä...

 

En sitten tiedä mitkä litkut siellä Ruottinmaalla on käytössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika samantienhän siellä on koneen anti-ice hoitamassa sitä hommaa, riippuen hieman missä de-ice suoritetaan (lähinnä onko moottorit käynnissä, että saadaan sitä imuilmaa).

Tuosta tulikin mieleen että ollaan monesti mietitty että käyttävätkö sitä anti-icea kun siellä siivessä on jo ne mömmöt? Ne mömmöthän suojaa (tai ainakin pitäisi) jäätymiseltä sinne pilvien yläpuolelle asti... mä en oo ainakaan käyttänyt kun EAI noissa lentoonlähdöissä... Ja eihän noita wing anti-aisseja voi laittaakkaan päälle maassa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lieko suolan ruiskiminen kovin järkevää minkään kulkuneuvon pinnalle?

Varsinkaan veteen sekoitettuna? Ruostuuhan ne laivatkin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä putella ainakin pidetään jäänestoja päällä maassakin aina kun jäätää, niin EAI kuin wing anti-ice. Ilmassa voidaan ottaa pois kun lämpötila laskee >-40C SAT, koska ilma on niin kylmää ettei siinä esiinny käytännössä laisinkaan enää koskeutta=ei jäädä. Jos lämpötila maassa on yli 10C OAT, niin siiven jäänestoja ei tule käyttää, muuta rajoitusta putella ei ole.

Mottien anti-iceä voi pitää, muttei siipien. Jos pidät siipien jäänpoistoa maassa, niin saattaa siiven rakenteet ylikuumentua kun ei ole sitä viilentävää ilmavirtaa joka on kun lennät 300kn TAS. Itseasiassa koko wing anti-ice napsahtaa itsestään pois pienen ajan kuluttua, jos sen epähuomiossa pistää esim. portilla päälle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei, vaan kun lämpötila on enempi kuin +10C OAT niin silloin ei saa tuosta nimenomaisesta kuumenemissyystä pitää päällä.

 

http://www.b737.org.uk/limitations.htm#Anti-Ice_&_Rain "Do not use wing anti-ice on the ground when OAT is above 10C."

Jaa, näinhän se on. Noh, taisin sekottaa johonkin muun konetyypin tietoiskuun jossain joskus. Tässä vielä otteita manuaalistain;

 

Use wing anti-ice during all ground operations between engine start

and takeoff when icing conditions exist or are anticipated, unless the

airplane is protected by the application of Type II or Type IV fluid

in compliance with an approved ground de–icing program.

 

WARNING:Do not use wing anti-ice as an alternative for ground

de-icing/anti-icing.

WING ANTI–ICE Switch

OFF – wing anti–ice control valves are closed.

ON (in the air) –

•wing anti–ice control valves are open

•stick shaker logic is set for icing conditions.

Note: Stick shaker logic remains set for icing conditions for the remainder of

the flight, regardless of subsequent WING ANTI–ICE switch position.

ON (on the ground) –

•wing anti–ice control valves open if thrust on both engines is below

takeoff warning setting and temperature inside both distribution ducts is

below thermal switch activation temperature

•control valves close if either engine thrust is above takeoff warning

setting or thermal switch is activated in either distribution duct. Switch

remains ON.

•switch trips OFF at lift–off.

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään