Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

EDIT: Ei muuten puhettakaan, että mihinkään muuhun liikennekoneeseen / lisäosaan ylipäätään enää sekaannun tuon 777:n jälkeen. Kyllä kaikki muu näyttää ihan roskalta siihen nähden 8)

Kannattaa hankkia NGX kaveriksi. Siinä ei tule tuota "roskan" tunnetta... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kannattaa hankkia NGX kaveriksi. Siinä ei tule tuota "roskan" tunnetta... ;D

 

Ei voi kun lennän vain yhtä konetta kerrallaan. Mutta ei se mitään; 777 sopii kaikille lennoille mitä lennän :) Katana 4X sitten varalla sitä varten, kun tekee mieli lentää VFR:ää :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuvia väliin. Lennolta jossa meni lähestulkoon kaikki reisille. :P

 

Mikälie rimpula vieressä.

[ attachment removed / expired ]

 

Toinen odotteli, että isot pääsee edeltä...  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Lähennellään Leipzigiä.

[ attachment removed / expired ]

 

Lento #2. Goaround #2. ;D Tallikaveri holdailee.

[ attachment removed / expired ]

 

ILS ei siis toiminut taajuudella 111.75 kuten olisi pitänyt, joten lähestyminen kusi siihen. Toinen yritys visuaalina meni vähän paremmin.

[ attachment removed / expired ]

 

Alas päästiin toteamaan, että skene kusee muutenkin kuin ILS:n osalta. Tuossa ei siis ole muka kiitotietä, vaan kone rullaa ns. pellolla.  ??? Jotain ihme aitojakin meni pitkinpoikin kenttää...

[ attachment removed / expired ]

 

Enkö vaan osaa, vai onko tuohon autopilotin ulinan hiljentämiseen jotain kikkaa? A/T:n saa disconnectattua kaasuvivusta, mutta kun autopilottia yrittää pois niin ulina (master warning) jää päälle eikä sammu kuin laittamalla AP takaisin päälle.

 

Taidan pysyä vaan turvallisesti NGX:n puikoissa...  :-[ ;D Tai sitten vois perehtyä noihin manuaaleihin vähän tarkemmin...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuuluisan MCP -ruuvin (siinä vasemmalla) ominaisuudet ovat lueteltuna manuaalissa. Eli oikeata hiiren korvaa painamalla kaksi kertaa autopilotti kytkeytyy pois. Toisen kerran pitää painaa 1.5 sekunnin jälkeen, jotta varoituksen saa hiljennettyä.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuuluisan MCP -ruuvin (siinä vasemmalla) ominaisuudet ovat lueteltuna manuaalissa. Eli oikeata hiiren korvaa painamalla kaksi kertaa autopilotti kytkeytyy pois. Toisen kerran pitää painaa 1.5 sekunnin jälkeen, jotta varoituksen saa hiljennettyä.  :)

Okei, tänks!  :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri, siinä Introductory manuaalissa on aika paljon tarpeellista asiaa NGX-miehille. Kyseessä kun ei ole NGX eikä se toimi samoin ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petri, siinä Introductory manuaalissa on aika paljon tarpeellista asiaa NGX-miehille. Kyseessä kun ei ole NGX eikä se toimi samoin ;)

Jep, on huomattu...  ;D Voisihan sitä tuon lukaista läpi ja vähän FCTM:ää... eniten kyllä tuntuu rullaaminen tuottavan vaikeuksia tuollaisella möhköllä...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ILS ei siis toiminut taajuudella 111.75 kuten olisi pitänyt, joten lähestyminen kusi siihen. Toinen yritys visuaalina meni vähän paremmin.

 

Miksi sulla on autothrottle pois päältä? Autotrotteli päällä aina. Moottorivika on poikkeus.

 

Ddit: Kuva pois

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miksi sulla on autothrottle pois päältä? Autotrotteli päällä aina. Moottorivika on poikkeus.

 

Ddit: Kuva pois

 

Nyt en tiedä mihin viittaat, mutta Petrin viimosimmissa kuvissa A/T on päällä lähestymisessä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt en tiedä mihin viittaat, mutta Petrin viimosimmissa kuvissa A/T on päällä lähestymisessä.

 

AT on armed. AT napissa pitäisi palaa vihreä valo.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AT on armed. AT napissa pitäisi palaa vihreä valo.

 

Eikos silloin ole ns. speed hold päällä ja autothorttlehan tuossa kyllä on armattu  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikos silloin ole ns. speed hold päällä ja autothorttlehan tuossa kyllä on armattu  ;)

 

Siis speed hold eli AT pitää olla päällä jo silloin kun lataat koneen ja silloin kun suljet simun. Eli koko lennon ajan. Moottorivika on poikkeus.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Axulla on tänään jopa faktojakin tiskissä!

 

Boeing 777 operoidaan "by the book" autokaasulla koko lennon ajan aina laskuun saakka; tietysti aina lentäjä tekee viimeisen päätöksen, mutta tätä suositellaan vahvasti.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

FinnSky 301 Helsingistä Brysseliin Triplalla:)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Ja kommenttia ois kiva saada. :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Boeing 777 operoidaan "by the book" autokaasulla koko lennon ajan aina laskuun saakka; tietysti aina lentäjä tekee viimeisen päätöksen, mutta tätä suositellaan vahvasti.

"When in manual flight, autothrottle use is also recommended, however manual thrust control may be used to maintain pilot proficiency."

 

Noh, pidetään mielessä. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

AT on armed. AT napissa pitäisi palaa vihreä valo.

 

Totta muuten! En huomannutkaan että se ei ollut päällä. Tarkka poika :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BOX5IS EFHK-EFKT-EFHK tourilla...

 

standilta 407 22L deppiä

[ attachment removed / expired ]

ylös tyylikkäästi yli 4000 ft mikä oli MCPiin laitettu, on pojassa potkua , derated TO-2..

[ attachment removed / expired ]

Takaisin Kithilästä...

[ attachment removed / expired ]

Johnain Okluurissa..

[ attachment removed / expired ]

 

Matkalla saatiin autolandkin/ILS-auto tuning pelaamaan... ja söhlättyä kruisialtituudiksi 25000ft jolloin nopeus alkoi hyytään kummasti.. MCP 34000ft..

jari

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

New Yorkiin vaihteeksi :P

 

gmne.jpg

 

e71x.jpg

 

Airbussia matkalla Palmaan

ebav.jpg

 

Tripla, yllätys että Emirates Dubaista

4tu2.jpg

 

8)

cwcp.jpg

 

Parit Berliinit(kummatkin Dusseldorfista) sekä Transavia

vqw9.jpg

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva LHR-SYD legiltä ja tulipahan todettua että todella kauas, on aivan h*lvetin pitkä matka, lentoaikaa reilut 21h  :laugh:

Ja ohitellaan EFHK:ta

[ attachment removed / expired ]

Matkan valoisa puolikin löysi meidät, mutta...

[ attachment removed / expired ]

...se pimeämpi puolikin kuitenkin paljon pidemmän aikaa, finaalissa 16L ja Markku taustalla 16R

[ attachment removed / expired ]

Ja parkissa.

[ attachment removed / expired ]

 

Olipahan lento, mutta kiitokset seurasta Markulle  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva LHR-SYD legiltä ja tulipahan todettua että todella kauas, on aivan h*lvetin pitkä matka, lentoaikaa reilut 21h  :laugh:

Lensitkö reaaliajassa? Nostan hattua jos lensit. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lensitkö reaaliajassa? Nostan hattua jos lensit. ;D

 

Täysin realiajassa lensin 2036 näyttää trackeri, mutta muutaman kerran kerkes ivap sammuttaa yhteyden  ;D Pakko myöntää, että alkuun tuntui ihan hyvältä idealta, mutta kun aamulla vielä laskeskeli lentoaikaa olevan sen 9h niin kyllä siinä kohtaa kävi jo mielessä, että mitä mä taas oikeen teen  :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu tuli lähdettyä aivan helvetin pitkälle lennolle. (EGLL-YSSY)

 

EGLL stand 153

[ attachment removed / expired ]

 

Ojanenkin pääsi onlineen ja tiasi olla pikku bussilla mukavat oltavat :)

[ attachment removed / expired ]

 

On se vaan nätti

[ attachment removed / expired ]

 

Ojanen finaalissa 16L

[ attachment removed / expired ]

 

Ja parkissa YSSY!

[ attachment removed / expired ]

 

Ja juu nytten ymmärrän miksi jotku kutsuvat tätä hullujen hommaksi :D lentoaika oli sen 21 tuntia :D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään