Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

No en voi puhua millään kokemuksen rintaäänellä, mutta 1 + F on aina käytetty, kun olen ollut kyydissä. Sen verran kevyt aina tuo A319. 2 kaiketi sitten lyhyemmän baanan kanssa. Kuitenkin aina päälikkö päättää (eli sinä, kun lennät), joten mikään laippa ei ole väärin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFHK-EFRO, A319, OH-LVD. Pitkästä aikaa Suomessa legi.  :)

 

Helsingissä mukavasti liikennettä, tässä jonotetaan kiitotielle 04R. Anteeksi Ivapin laatikko, en kerenny ottaa sitä pois.  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Ja tässä Rovaniemellä portilla. Ei voi kuin kehua tätä Tatun kenttää!  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

EFHK-EFRO, A319, OH-LVD. Pitkästä aikaa Suomessa legi.  :)

 

Helsingissä mukavasti liikennettä, tässä jonotetaan kiitotielle 04R. Anteeksi Ivapin laatikko, en kerenny ottaa sitä pois.  ;D

[ attachment removed / expired ]

 

Ja tässä Rovaniemellä portilla. Ei voi kuin kehua tätä Tatun kenttää!  :thmbup:

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No en voi puhua millään kokemuksen rintaäänellä, mutta 1 + F on aina käytetty, kun olen ollut kyydissä. Sen verran kevyt aina tuo A319. 2 kaiketi sitten lyhyemmän baanan kanssa. Kuitenkin aina päälikkö päättää (eli sinä, kun lennät), joten mikään laippa ei ole väärin.

 

Tarkennan vielä, kun jäi suoraan sanomatta, että tavallinen tallaaja ei oikeastaan pysty IRL tyylillä noita laippoja valitsemaan,  sillä IRL asiaan vaikuttaa niin monet asiat että alta poijes(flex temp, thr red alt, v/s...........................). Mutta meille kaiket riittää se, että laipalla päästään ilmaan tarpeeksi varhain.

 

Ja haluan vielä sanoa, että F3:sta käytetään yllättävänkin usein, kun tietsikkaan syötetyt datat antavat optimiksi lukemaa 3 :D. Eli kaikkia käytetään ja mikään ei koskaan ole väärin. Monta tonnia alle MTOW A319 voi käyttää F3 ja tiputtaa näin N1, mutta pidentää aikaa maan pinnasta thr red alt:iin.

 

Eli meille simuilijoille; keep it simple stupid.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No en voi puhua millään kokemuksen rintaäänellä, mutta 1 + F on aina käytetty, kun olen ollut kyydissä. Sen verran kevyt aina tuo A319. 2 kaiketi sitten lyhyemmän baanan kanssa. Kuitenkin aina päälikkö päättää (eli sinä, kun lennät), joten mikään laippa ei ole väärin.

 

Tarkennan vielä, kun jäi suoraan sanomatta, että tavallinen tallaaja ei oikeastaan pysty IRL tyylillä noita laippoja valitsemaan,  sillä IRL asiaan vaikuttaa niin monet asiat että alta poijes(flex temp, thr red alt, v/s...........................). Mutta meille kaiket riittää se, että laipalla päästään ilmaan tarpeeksi varhain.

 

Ja haluan vielä sanoa, että F3:sta käytetään yllättävänkin usein, kun tietsikkaan syötetyt datat antavat optimiksi lukemaa 3 :D. Eli kaikkia käytetään ja mikään ei koskaan ole väärin. Monta tonnia alle MTOW A319 voi käyttää F3 ja tiputtaa näin N1, mutta pidentää aikaa maan pinnasta thr red alt:iin.

 

Eli meille simuilijoille; keep it simple stupid.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa kun mää oon aina luullut että ne valitaan sen mukaan miten pitkä kiitotie. Lähdetääönkö aina ilmaan laippoja käyttäen vai onko koskaan tehty n iin että on niin pitkä kiitotie niin ei laippoja ole käytetty ollenkaan?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa kun mää oon aina luullut että ne valitaan sen mukaan miten pitkä kiitotie. Lähdetääönkö aina ilmaan laippoja käyttäen vai onko koskaan tehty n iin että on niin pitkä kiitotie niin ei laippoja ole käytetty ollenkaan?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa kun mää oon aina luullut että ne valitaan sen mukaan miten pitkä kiitotie. Lähdetääönkö aina ilmaan laippoja käyttäen vai onko koskaan tehty n iin että on niin pitkä kiitotie niin ei laippoja ole käytetty ollenkaan?  ???

 

Kyllä niitä laippoja käytetään vaikka olisi miten pitkä kiitotie. Se miten paljon on sitten eri juttu ja miten se määritetään niin Lauri tuossa jo mainitsikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa kun mää oon aina luullut että ne valitaan sen mukaan miten pitkä kiitotie. Lähdetääönkö aina ilmaan laippoja käyttäen vai onko koskaan tehty n iin että on niin pitkä kiitotie niin ei laippoja ole käytetty ollenkaan?  ???

 

Kyllä niitä laippoja käytetään vaikka olisi miten pitkä kiitotie. Se miten paljon on sitten eri juttu ja miten se määritetään niin Lauri tuossa jo mainitsikin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.flightsimsoft.com/topcat/

 

Tuollaista ohjelmaa itse käytän. En tiedä onko miten realistista dataa, mutta antaa nyt edes jotain lukuja  :laugh:

 

Jep paras meille käytettävissä oleva ohjelma, joka kuitenkin on äärimmäisen yksinkertainen verrattuna IRL tietokantaan :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

http://www.flightsimsoft.com/topcat/

 

Tuollaista ohjelmaa itse käytän. En tiedä onko miten realistista dataa, mutta antaa nyt edes jotain lukuja  :laugh:

 

Jep paras meille käytettävissä oleva ohjelma, joka kuitenkin on äärimmäisen yksinkertainen verrattuna IRL tietokantaan :).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä niitä laippoja käytetään, ja käsittääkseni lähes jokaisessa koneessa (suihkareissa ainakin) tulee käyttää lentoonlähdössä jotain laippaa. Esim. 737:ssa Flaps 1 on kuitenkin lähes olematon laippa-asetus. Fokker 70/100 -koneissa usein kyllä käytetään 0 laippaa lentoonlähtöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä niitä laippoja käytetään, ja käsittääkseni lähes jokaisessa koneessa (suihkareissa ainakin) tulee käyttää lentoonlähdössä jotain laippaa. Esim. 737:ssa Flaps 1 on kuitenkin lähes olematon laippa-asetus. Fokker 70/100 -koneissa usein kyllä käytetään 0 laippaa lentoonlähtöön.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä niitä laippoja käytetään, ja käsittääkseni lähes jokaisessa koneessa (suihkareissa ainakin) tulee käyttää lentoonlähdössä jotain laippaa. Esim. 737:ssa Flaps 1 on kuitenkin lähes olematon laippa-asetus. Fokker 70/100 -koneissa usein kyllä käytetään 0 laippaa lentoonlähtöön.

 

Joo ei tule juuri mieleen yhtään suihkaria, jossa laippa asetus 0 sopisi nousuun. Voi kuitenkin olla, että pienimmissä busineskoneissa tälläinen mahdollisuus on? :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo ei tule juuri mieleen yhtään suihkaria, jossa laippa asetus 0 sopisi nousuun. Voi kuitenkin olla, että pienimmissä busineskoneissa tälläinen mahdollisuus on? :)

 

No heti äkkiseltään tulee mieleen Fokker 70/100 jossa laippa 0 on normaali asetus nousussa...  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo ei tule juuri mieleen yhtään suihkaria, jossa laippa asetus 0 sopisi nousuun. Voi kuitenkin olla, että pienimmissä busineskoneissa tälläinen mahdollisuus on? :)

 

B717. Sillä tuppaavat aina silloin tällöin lähtemään pelkillä solakoilla minun tietääkseni.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No heti äkkiseltään tulee mieleen Fokker 70/100 jossa laippa 0 on normaali asetus nousussa...  :)

Juurihan minä sen tuolla mainitsin... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finnairi saapuu legiltä ouluun, niin naxi lähtee takaisin hesaan :P

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä se nousukausi lähtee :thmbup:. Ja vielä ei ole edes divisioona aktiivinen :laugh:.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suuntana Alicante ja alla yhtiön nuorin kone  8)

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään