Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Oslosta Helsinkiin Blue1 siivin.

Nousua

[ attachment removed / expired ]

Mennään aurinkoa karkuun

Jonkun 757 parkissa

Ja hyvin jätetty keskelle rullaustietä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja hyvin jätetty keskelle rullaustietä.

Hommaa sinä se skene, tai edes tuoreempi AFCAD, ennenkuin syyttelet muita. Etkä itse rullailisi pitkin nurmikoita ja terminaalien sisällä... ::)

Se on meinaan ihan päin helvettiä tuo default EFHK.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikohan eri simulaattoriversio/kenttä, jos kone on rullaustiellä. Enivei OH-LBV on jo lähtenyt muutenkin muihin tehtäviin...

T: Mika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hommaa sinä se skene, tai edes tuoreempi AFCAD, ennenkuin syyttelet muita. Etkä itse rullailisi pitkin nurmikoita ja terminaalien sisällä... ::)

Se on meinaan ihan päin helv****ä tuo default EFHK.

Tota on turhaa alkaa yleistämään :thmbdn: Monet kerrat EFHK:lta lähteneenä olen huomannut samaa, eikä siihen tarvita kuin eri FS-versio. Näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt? Tosin jos FSX ja FS9 käyttää täysin samoja koordinaatteja, niin silloinhan kyseessä on kaksi eri versiota itse kentästä. AFCAD sinänsä ei varmaankaan vaikuta siten, että koko kenttä olisikin hieman erillailla asemoitu (parkkipaikkojen suhteen).

PS: Kyllä sieltä koneet rullailevat 20cm. päästä, ja keskeltä terminaalia (esim. paikalla 24! lähinnä varmaankin EI-Suomalaiset harrastajat, joilla ei FISD:n sceneryä ole?)!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, kyllä FS9 FISD EFHK on täysin samassa kohtaa kuin tuo patched FISD EFHK FSX:lle, kuten petri sanoikin, niin kun hankkisi tuon FISD EFHK:n ja patchin FSX:lle niin näkyisi kaikki oikein kaikille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tota on turhaa alkaa yleistämään :thmbdn: Monet kerrat EFHK:lta lähteneenä olen huomannut samaa, eikä siihen tarvita kuin eri FS-versio. Näin ainakin itse olen asian ymmärtänyt? Tosin jos FSX ja FS9 käyttää täysin samoja koordinaatteja, niin silloinhan kyseessä on kaksi eri versiota itse kentästä. AFCAD sinänsä ei varmaankaan vaikuta siten, että koko kenttä olisikin hieman erillailla asemoitu (parkkipaikkojen suhteen).

PS: Kyllä sieltä koneet rullailevat 20cm. päästä, ja keskeltä terminaalia (esim. paikalla 24! lähinnä varmaankin EI-Suomalaiset harrastajat, joilla ei FISD:n sceneryä ole?)!

Tuostahan on ollut puhetta aiemminkin, eli defu EFHK (FSX:ssä) on kokonaan jonkun verran väärässä kohdassa verrattuna IRL. Ja ne joilla on se korjattu AFCAD/koko skene, näkee sen kentän oikein ja on myös oikeilla paikoilla. Ne joilla ei ole, rullaavat olevinaan "oikeita" reittejä, mutta oikeasti ihan päin v*ttua. En tiedä miten tuo FSX/FS9 eroaa, mutta luulisi siinäkin olevan kenttä "oikeassa kohdassa".

Ja jos sitä kenttää ei viitsi asentaa, ei ole muuta kuin tyhmyyttä/laiskuutta/välinpitämättömyyttä, koska kyseessä on nimenomaan ilmainen lisäosa. Sen nyt ymmärtää jos ei maksullista kenttää voi ostaa syystä tai toisesta, mutta jos ei ilmaistakaan viitsi asentaa niin.... saa minun puolestani pysyä siellä offlinessa... ::)

Sitten kun kaikki eivät edes tajua väistää / rullata jostain muualta, vaan pakko tulla päin. Itellä ei ole crashit päällä, mutta joillain voi olla. Onko sit kivaa kun joku pelle rullaa päälle ja sen toisen kaverin lento kaatuu siihen? Kerroinhan siitäkin kun itse olin portilla ja kaksi konetta rullasi päin. Sopii miettiä omalle kohdalle, että ensin suunnittelet monta tuntia lentoa (kuten eräät), ja näpyttelet ja hifistelet kaikki valmiiksi siinä portilla, ja sitten tulee joku valopää päälle ja lento loppuu siihen. :thmbdn:

Ehdotin jo aiemminkin Patrickille, että kannattaa asentaa se parempi EFHK, kun kerta ilmainen on, ja kun tuo näyttää jatkuvasti lentävän EFHK:lta/lle... sitäpaitsi onhan se itellekin paljon kivempi lentää kun on kunnon skene, eikä tuo ruma defu... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nytten kun taas asia esiin tuli niin. Latasin FISD EFHK ja asensin ja loadasin simuun, koneet rullaa n. 30ft maan yläpuolella sekä kaikki näkyy nurmikkona. No kertopaakas mikä vika on?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nytten kun taas asia esiin tuli niin. Latasin FISD EFHK ja asensin ja loadasin simuun, koneet rullaa n. 30ft maan yläpuolella sekä kaikki näkyy nurmikkona. No kertopaakas mikä vika on?

Onhan skenet oikeassa järjestyksessä siellä scenery listassa? EFHK muistaakseni pitäisi olla ylimpänä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan skenet oikeassa järjestyksessä siellä scenery listassa? EFHK muistaakseni pitäisi olla ylimpänä?

EFHK oli ylimpänä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EFHK oli ylimpänä.

Onko sulla siis FS9 vai FSX? Jos FSX, niin olethan asentanut EFHK:n ensin ja sen päälle EFHK X-patchin ja korvannut alkuperäiset EFHK:n tiedostot uusilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on x ja pitää näköjää poistaa nuo defut ja x-patchi vielä.

Öö siis häh? Ei sun tartte mitään defaulttia poistaa. Vaan asennat vain sen EFHK:n FS2004-version normaalisti ja asennat EFHK-X patchin siihen samaan kansioon sen alkuperäisen päälle. Tee niin kuin sanotaan eikä mitään muuta. Muista muuten myös, että todennäköisesti Vantaa Photoscenery on pakollinen. Ja EFHK:n täytyy listauksessa olla photosceneryn yläpuolella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Öö siis häh? Ei sun tartte mitään defaulttia poistaa. Vaan asennat vain sen EFHK:n FS2004-version normaalisti ja asennat EFHK-X patchin siihen samaan kansioon sen alkuperäisen päälle. Tee niin kuin sanotaan eikä mitään muuta. Muista muuten myös, että todennäköisesti Vantaa Photoscenery on pakollinen. Ja EFHK:n täytyy listauksessa olla photosceneryn yläpuolella.

Eikä sitä 2004 versiota tarvitse asentaa, vaan sen voi vaikka purkaa ensin työpöydälle, eli esim. "EFHK" -kansioksi. Sitten lataat sen x-patchin ja purat sen tuohon EFHK-kansioon niin, että korvaat vanhat tiedostot noilla uusilla (eli kun se kysyy, että korvataanko tiedostot -> vastaat kaikkiin kyllä). Sitten siirrät sen kansion sinne simun Addon-kansioon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä sitä 2004 versiota tarvitse asentaa, vaan sen voi vaikka purkaa ensin työpöydälle, eli esim. "EFHK" -kansioksi. Sitten lataat sen x-patchin ja purat sen tuohon EFHK-kansioon niin, että korvaat vanhat tiedostot noilla uusilla (eli kun se kysyy, että korvataanko tiedostot -> vastaat kaikkiin kyllä). Sitten siirrät sen kansion sinne simun Addon-kansioon.

Tai jos ei muuten onnaa asennuksen kanssa, niin ottaa pelkän AFCAD:in sieltä zip:istä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No siis näin minäkin teen. Sama kait se on miten sen tekee. En minäkään sitä välissä käy kytkemässä päälle. Tarkoitin lähinnä, että valitsee sen FS2004-version, eikä sitä jotain FS2002 alphabetagamma demoversiota tjsp, mikä muistaakseni löytyi tuolta librarysta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitin lähinnä, että valitsee sen FS2004-version, eikä sitä jotain FS2002 alphabetagamma demoversiota tjsp, mikä muistaakseni löytyi tuolta librarysta.

Ja sehän pitää olla nimenomaan 1.61-versio. Itse sain tuolla toimimaan kun X:än kanssa sähläilin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Pari" kuvaa lennolta AY1719, HEL-RVN-RHO. :P

Jesse MD11:llä kohti Islantia. Hän kuitenkin kiltisti päästi komeimmat (757) ensin... ;D

Sitten läx. Hoputellaan tämä kaunis ratsumme vauhtiin ja lähdetään kohti Pohjoista kukonkuseman aikaan (0620LT)...

Ainoastaan kuvankauniit lentoemomme kyydissä, siis itsemme lisäksi, nousi tämä laivaston kaunein nopeasti pinnalle FL380 8)

Pujotellaan lähestymistä kiitotielle 21.

REX OD pistää parastaan... :thmbup:

Rovaniemellä vietimme n. tunnin, jonka aikana saimme matkalaiset kyytiin. Sitten lyötiin kaunokaisen kannut tulille ja lähdettiin kohti Etelää. EFES saapui myös paikalle, joten päästiin valvovan silmän alla aina Tallinnaan asti.

Tässä ylitetään Helsinkiä.

Ja tässä ollaan jo tulossa kohti Rodoksen kiitotietä 25.

taittuu.. EI taitu... TAITTUU!

...

Hyvin taittu silkinpehmeeseen 8)

Täältä sitten kohti Bulgarian Varnaa ja sieltä takaisin Helsinkiin. 8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään