Guest MikaelT

IVAO kuvia

8 328 viestiä aiheessa

Tuli äsken lennettyä Malisen kanssa melkein ryhmälegi. Toisin sanoen mä lensin EFHK-EFKU-EFHK ja Anssi EFHK-EFJO-EFHK. ;D Wilcon hienot ja mahtavat emput tietenkin alla.

EDIT. Kiitokset Juho Pyhäjärvelle torniin. Hyvin se meni. :thmbup:

Parit kuvat:

Suoritin lentoonlähdön ZJ:sta, koska kone oli sen verran kevyt. ZG olisi riittänyt ihan hyvin. ::)

[ attachment removed / expired ]

Finaalissa Kuopion baanalle 33. Samaan aikaan Anssi Joensuun finaalissa kiitotielle 28

Jaaa... Melkein IVAO:sta tämä kuva. Tul ilegi lennettyä E51:n jaetulla 3G yhteydellä, koska welho rikkonut meidän netin.  :P Kaatui kännykkä vähän ennen finaalia, niin meni yhteys. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mä vissiin lähdin roomaan vähän ennen teitä :) hienot kuvat! :thmbup:

Juu. FIN515:na ja FIN489:nä oltiin liikenteessä. Taidettiin ottaa selvityksiä, kun sä lähit portilta. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta Wilcon Embraer-lisäosasta kyselisin että onko ostamisen arvoinen? Hyviä ja huonoja puolia? Soveltuuko hyvin netissä lentelyyn? Onko FMC:tä helppo käyttää jos vertaa esim. LDS 767? :)

Ilkka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta Wilcon Embraer-lisäosasta kyselisin että onko ostamisen arvoinen? Hyviä ja huonoja puolia? Onko FMC:tä helppo käyttää jos vertaa esim. LDS 767? :)

Enpä ole 767:aa ajanut, niin en osaa verrata. :( Hyviä puolia on jokseenkin vähän, kun wilcon kone sattuu olemaan. Vaikea keksiä niitä tähän.  ;D Eli siis, jos ei ole pakottava tarve päästä ajamaan emppua, niin suosittelisin jättämään välistä. Joku muu listatkoon hyvät ja huonot puolet, jos jäi ketuttamaan mun vastaus. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä ole 767:aa ajanut, niin en osaa verrata. :( Hyviä puolia on jokseenkin vähän, kun wilcon kone sattuu olemaan. Vaikea keksiä niitä tähän.  ;D Eli siis, jos ei ole pakottava tarve päästä ajamaan emppua, niin suosittelisin jättämään välistä. Joku muu listatkoon hyvät ja huonot puolet, jos jäi ketuttamaan mun vastaus. ;)

Vaikea käyttöinen se ainakin on jos vertaa näin Boeingin pohjalta.  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta Wilcon Embraer-lisäosasta kyselisin että onko ostamisen arvoinen? Hyviä ja huonoja puolia? Soveltuuko hyvin netissä lentelyyn? Onko FMC:tä helppo käyttää jos vertaa esim. LDS 767? :)

Ilkka

Itse suht tuoreena Wilcon emppu pilottina (30H) voin sanoa, että esim. LDS767:sta siirtyminen emppuun tuottaa aluksi hieman päänvaivaa, niin erilaisilta aluksi tuntuvat. Vähän sama kun vertais DC-3:sta lasitaulu ultraan. Embraer on siis modernimpi kuin LDS767, esim. radiotkin (COM ja NAV ym.) ovat säädettävissä FMC:stä. Itse ennen embraeria lensin aika reilusti PMDG737:lla, niin embraeriin siirtyessä olin kyllä vähän sormi suussa, mutta manuaalia lukemalla ja lentämällä niin kyllä se siitä lähti, tottumis kysymys.

Itsekkään en ala hyviä ja huonoja puolia listaamaan, mutta mielestäni enemmän on hyviä kuin huonoja. Kauneus kun on katsojan silmissä.

Loppupeleissä kuitenkin jos embraer vaan kiinnostaa niin suosittelen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Itse ennen embraeria lensin aika reilusti PMDG737:lla, niin embraeriin siirtyessä olin kyllä vähän sormi suussa, mutta manuaalia lukemalla ja lentämällä niin kyllä se siitä lähti, tottumis kysymys.

Manuaali on kyllä ihan luokaton luomus tossa empussa, mutta pääpiirteittän siellä varmaankin on tärkeimmät asiat esillä, mutta mä jouduin aika paljon opiskella muualta. Netistä tuli katsottua videoita ja luettua pari Lehtisen Henrin kuvastooria täältä foorumilta ajatuksella. Ircissä tuli myös kyseltyä jonnii verran.

Mulle emppu oli ensimmäinen FMC:llä (siis MDCU:lla) varustettu kone ja varmaankin juuri sen takia vähän monimutkainen alkuun. Alkukankeuksien jälkeen oon kyllä pääpiirteittäin ollut ihan tyytyväinen, koska vertailukohtaa ei ole. Tunteja takana varmaankin noin 50h.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei voisiko joku vilaista mistä nuo labelit saa oikeasti pois niin voisi kirjoittaa sen tuonne ohjeisiin johonkin ylös muillekin tiedoksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei voisiko joku vilaista mistä nuo labelit saa oikeasti pois niin voisi kirjoittaa sen tuonne ohjeisiin johonkin ylös muillekin tiedoksi.

Multiplayer asetuksista "Show player names" pois ja Traffic asetuksista "Show labels" pois. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä pari eiliseltä tourilta legiltä Dublin-Amsterdam. Koneita taisi olla kokonaisuudessaan noin 60, joten ensi viikolla on hitusen ruuhkaa HK:lla noin kello 2100UTC ja sen jälkeen 8)

Odotellaan lähtövuoroa

Nousussa

Lähestytään Schipholia. Oikealla menee kone jonka perässä ajettiin finaaliin asti ja saatiin himmailla.. "After LAMSI dct to SPL"

Viimeinen lenkki ennen finaalisuuntaa

Matkalla suuntasäteeseen järjestysnumerolla 3 ja 4 tulee vieressä

Kiitotie vapaa ja saatiin laskulupa

On tämä kyllä sellainen sekamelska.. Rullaaminen kesti varmaan 20min, hirveä matka :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ooh, hienoa Risto! Opit muokkaamaan noi tummat kuvat valoisammiksi. :)

Joo, hitusen parempi vaihtoehto tämä :) Kiitos vaan neuvoista!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, parempia nämä kuin edelliset  :) On tosiaan sokkeloiden sokkelo tuo siippoli, rinnalla tulee CDG ja Madrid, jos sattuu huono kiitotie laskuun  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, parempia nämä kuin edelliset  :) On tosiaan sokkeloiden sokkelo tuo siippoli, rinnalla tulee CDG ja Madrid, jos sattuu huono kiitotie laskuun  ;D

Juu.. Eilen taas EHAM:lle 18R:lle ja sieltä 30km rullaus Cargo-parkkiin. Jokusen kerran sai himmailla ja tutkia karttaa ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivän bussilegille, EFHK-ESSA lähdössä. Koneena A320-200 OH-LXB. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yks kuva näin illaksi

Parisen KLM:ämmää oli roviksella, Simulation Paused :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miksi ihmeessä EFHK_TWR taajuus Rovaniemellä? ::)

Jospa kapteeni Kapanen kuunteli huvikseen EFHK_TWR:ia, kun ei unicomillakaan jaksanut olla?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jospa kapteeni Kapanen kuunteli huvikseen EFHK_TWR:ia, kun ei unicomillakaan jaksanut olla?  ;D

Jos lennonjohto määrää jättämään kanavan, se on myös tehtävä. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään