Guest Henkka91

Simun äänet ja lennonjohtajan äänet eri porteista?

37 viestiä aiheessa

Eli olen miettinyt tällaista asiaa, että haluaisin koneen äänen kuuluvan kohtalaisen kovalla ja headseteistä kuuluu lennonjohtajan ääni suhteellisen kovalla, niinkuin oikeissa lentokoneissa. Laitoin headsetit takakaijuttimille tulevaan ulostuloon ja pääkaijuttimet on pääulostulolla. nyt kuulen koneen ja lennonjohtajien äänet molemmista, mutta miten saisin mykistettyä koneen äänen headseteistä ja lennonjohdon äänet kajareista? Eli onko tämä mahdollista?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos oikein ymmärsin, niin kyseisen tilan saavuttamiseen on kaksi(2) vaihtoehtoa:

• USB-Headset, tai
  • Kaksi(2) äänikorttia, joista toisesta lähtö kajareihin ja toisesta headsettiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on äänikortti, jossa tietääkseni on monta eri kanavaa eli kyse on vain, että miten pelkän squawqboxin äänen saisi ohjattua niille ns. takakaijuttimille?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sen saa jos se sun äänikortti sisältää monta erillistä äänilaitetta. Kanavat on eri juttu. Pitää windowsin ohjuspaneelissa näkyä eri laitteina, niin voit Squawkboxin laittaa sit toiseen niistä. USB-headset on tuossa helpoin mutta jos sun äänikortin ajurit tukee moisia juttuja niin se voi toki onnistua tuollakin.

//t

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on tässä Pc:ssä Kaksi korttia yksi eessä ja yksi takana onko siihen mahdollsita saada et kuuluu lentokoneen äänet kajarista ja lennonjohdon headshetistä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vain, jos ne ovat erilliset äänikortit. Minulla ainenkin kuuluu se edessä oleva siihen emolevyn integroituun korttiin.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vain, jos ne ovat erilliset äänikortit. Minulla ainenkin kuuluu se edessä oleva siihen emolevyn integroituun korttiin.  :-\

Nii sit ei toimi vai jos on integroitu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nii sit ei toimi vai jos on integroitu?

Ei, samaan korttiin ne menee - siinä on vaan pari reikää lisää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää windowsin ohjuspaneelissa näkyä eri laitteina, niin voit Squawkboxin laittaa sit toiseen niistä.

Eli näkyykö sulla ohjauspaneeli -> Äänet ja multimedia tms -> Laitteet useampi kuin yksi äänilaite?

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyy vain, että äänikortti on Realtek AC97 Audio. Eli en saa hommaa toimimaan.  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näkyy vain, että äänikortti on Realtek AC97 Audio. Eli en saa hommaa toimimaan.  :thmbdn:

Eli sitten ratkaisu on hankkia toinen äänikortti (parikymppiä) tai usb-headsetti.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ne on aika harvassa ne äänikortit missä on monta äänikorttia samassa... Ei tossa ole mitään "vikaa", sulla on niitä vain yksi :) Joku halvin mahdollinen Soundblaster PCI nyt ei paljon maksa.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni on etu- ja takapaneelissa liitännät(takana 7.1 ja edessä mikki ja kuuloke). Oletuksena ne on samasssa, mutta SoundMaxista ne saa erilleen. Sillein olenkin Kallen kanssa Il2:sta hakannu, että teamspeak headsettiin ja koneen ulvonta kaiuttimista. Oikein kivaa!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla itselläni on näin, että lennonjohdon mölinä tulee koneen integroidusta äänikortista, ja koneen äänet yms.. kivat tulevat sitten ostetusta audigystä. Suosittelen tälläistä konfiguraatiota. Puheesta saa jopa selvää, kun ei koneen moottorit pauhaa korvaan.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on nyt uusi äänikortti ja emolevyn integroitu.Mutta ongelma on se että asensin uuden äänikortin ohjeiden mukaan ja toimii,mutta mikki ei toimi ja integroitu äänikortti ei toimi?? :thmbdn: Ja tuo kortti on Trust 5.1 SC-5100

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on nyt uusi äänikortti ja emolevyn integroitu.Mutta ongelma on se että asensin uuden äänikortin ohjeiden mukaan ja toimii,mutta mikki ei toimi ja integroitu äänikortti ei toimi?? :thmbdn: Ja tuo kortti on Trust 5.1 SC-5100

Miten ei toimi? Eikö käyttis löydä laitetta vai eikö ääniä kuulu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten ei toimi? Eikö käyttis löydä laitetta vai eikö ääniä kuulu?

Ei löydy ja musiikkia kuuluu kaijuttimista mutta ei mikki toimi! :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei löydy ja musiikkia kuuluu kaijuttimista mutta ei mikki toimi! :thmbdn:

Onhan sulla sitten siinä äänisoftassa valittuna oikea äänikortti sille mikrofonille? Sen voi laittaa windowsissa default-laitteeksikin, mutta ainakin SB3 ja VRC antavat valita listasta halutun äänilaitteen. Samoin windowsin äänimikserissä asetuksista voit valita minkä laitteen äänentasoja säädät, sekä äänityksen että toiston osalta.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kon poistin äänikortin Pci paikasta niin se emolevyn integroitu toimii. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kai toimii, koska silloin integroitu kortti on ainoa kortti koneessa. Sinun pitää ohjauspaneelin kautta valittava mikrofoonille/headsetille ja kaijuttimille eri kortit, jotta tuo toimii, niinkuin haluat. Eli: Itselläni headset on asetettu koneen integroituun äänikorttiin, ja muut simun äänet, musat yms yms yms.. tulevan ulkoisista kajareista.

Joku tietokonevelho voi jaksaessaan rapustaa kunnon ohjeet. Itse en kipeänä millään jaksaisi..  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kahden äänikortin konfiguraatiolla voi tehdä näin:

Windowsin ääniasetuksista se äänikortti oletukseksi äänentoisto kohdasta mistä haluat simun äänen kuuluvan, vaikkapa emon intergroitu.

Tämän jälkeen valtset Äänen nauhoitus kohtaan toisen äänikorttisi. Sitten vain squawkboxista sama äänikortti äänen sieppaamiseen mikä on asetettu windowsin ääniasetuksista ja headsetti kiinni tähän korttiin.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun käytän esim uuta äänikorttia mikä toimii niin ei löydy/tomi emolevyn integroitu.Ja sit kun poistan sen asennetun niin emolevyn integroitu toimii. :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun käytän esim uuta äänikorttia mikä toimii niin ei löydy/tomi emolevyn integroitu.Ja sit kun poistan sen asennetun niin emolevyn integroitu toimii. :thmbdn:

Aika kaukaa haettua, mutta voisiko kone tunnistaa että sisällä on toinen äänikortti ja sen perusteella kytkeä integroidun pois? Tarkista, että se on merkitty aktiiviseksi BIOSissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kon poistin äänikortin Pci paikasta niin se emolevyn integroitu toimii. :thmbup:

Kyllä se sitten löysi sen PCI-äänikortin. Kun koneeseen lisää äänikortin, siitä tulee oletus ulostulolle mutta mikki/line-in pysyy samassa kortissa missä se oli. ;D Sitten kun poistit sen äänikortin niin luonnollisesti se ulostulo palautui emolle.

Sun olis pitäny pistää oletuksena ulostulo emolle (PCI-äänikortin asennuksen jälkeen) ja sitten jos PCIstä haluut radioille niin pistä TSästä että se äänittää & lähettää äänen siihen PCI korttiin, oletuksen sijaan.

Näin käy minulla aina kun kytken USB äänikortin, siitä tulee ulostulolle oletus. Ääni asetuksista pitää vaihtaa oletus takaisin integroituun. (Aleksin viestissä näkyy mistä voi vaihtaa sen oletuken takas niihen kajareihin)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään