Miika Ritala

Jasc Paint Shop Pro 9 asiaa..

11 viestiä aiheessa

Eli haluaisin tehdä ''kunnon'' paintin koneeseen , mutta en tiedä miten saisin ikkunan kohdat ja saumakohdat näkymään siihen päälle.. Eli onko PSP9:ssä mahdollista että ohjelma sijoittaa liitettävän kuvan jo valmiina olevien piirrosten taakse ?? Jos ette ymmärtäny niin yritän miettiä miten selitän asian paremmin  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos tekee kunnon painttia, niin yleensä näissä käytetään paintkittiä. Lähes poikkeuksetta paintkitit sisältävät nk. layerit, jotka mahdollistavat "kuvan sijoittamisen jo valmiina olevien piirrosten taakse".

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, sillä PSP9:llä voi tehdä layereitä. Niitä voi sitten tarpeen mukaan tehdä osittain läpinäkyviksi ja sijoittaa toisten layereiden taakse tms.

Bamce

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, sillä PSP9:llä voi tehdä layereitä. Niitä voi sitten tarpeen mukaan tehdä osittain läpinäkyviksi ja sijoittaa toisten layereiden taakse tms.

Bamce

Mutta miten ??  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tutkipa PSP:n ylävalikosta löytyvää "layers" -valikkoa... Tutkimalla ja tekemällä oppii, sillä itse en tajunnut layereista aluki mitään, kunnes aloin tutkia asiaa ja kokeilla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta miten ??

Helppi käteen ja opiskelemaan ja kokeilemaan :)

BTW, ootko ihan Finavian hommissa? ;)  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BTW, ootko ihan Finavian hommissa? ;)  8)

No en tietenkää  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kait sen nyt tiedetään...

Lähinnä siksi "kysyin", kun en voi oikein ymmärtää noita jotain oikeita puljuja mainostavia bannereita, jos ja kun asianomaisella ei ole mitään tekemistä koko lafkan kanssa. Enkä edes tiedä tuon laillisuudestakaan. Minä jotenkin luulen, että eipä esim. Finavia halua leimautua sinun puheittesi takia...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kait sen nyt tiedetään...

Lähinnä siksi "kysyin", kun en voi oikein ymmärtää noita jotain oikeita puljuja mainostavia bannereita, jos ja kun asianomaisella ei ole mitään tekemistä koko lafkan kanssa. Enkä edes tiedä tuon laillisuudestakaan. Minä jotenkin luulen, että eipä esim. Finavia halua leimautua sinun puheittesi takia...

No pitänee kait sit vaihtaa toi juttu  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siellä Paintissa on (ainakin normaalisti) se layers-kohta ruudun oikeassa reunassa väripaletin alapuolella.

Sieltä käsin voi luoda uusia layereita ja muokkailla niitten ominaisuuksia. Periaatteessa homma toimii ihan niin

simppelisti, että kun olet luonut uuden layerin, voit siitä mainitsemastani listasta valita sen layerin, jolla työskentelet.

Jos vain mahdollista, kannattaa käyttää mieluummin PSP 10:ä tai 11:a, koska ne näyttävät jokaisen layerin erikseen

siellä listassa allekkain. On tosi kätevää. Tuon PSP 11:n kohdalla kannattaa vain varmistaa, että kyseessä on uusin versio

tai sitten asentaa pätsi, koska tuossa oli aika ikävä bugi Browserissa.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

mullakin on tuo PSP9 ja aloin väsätä jonkin näköstä painttia EC135:lle, mut sitte tuli mutka matkaan: viittiskö joku suomentaa/kertoa missä ja miten noita seuraavia layereitä käytetään

1.Raster layer

2.Vector layer

3.Art media layer

4. Layer group

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään