Guest killjoy

Juuttuneen pikselin peittäminen

13 viestiä aiheessa

TFT:ssäni on juuttunut yhden pikselin vihreä väri päälle. Se olisi mukavampi kokonaan mustana, mutta en saa revittyä tarpeeksi pientä teipinpalasta, eivätkä heikommat tussit tartu. En uskalla käyttää voimakasta tussia.

Ideoita?

Kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sille ei voi mitään.

Tuo on TFT:n varjopuoli. Niissä tulee näitä kuolleita pikseleitä joko heti valmistettaessa tai sitten aikaa myöten.

Lisäksi takuu ei niitä korjaa, eli vaihda näyttöä uuteen. Ellei niitä ole tarpeeksi monta. Rajamääriä en tähän hätään muista.

Sen kanssa on vain opittava elämään.

- J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No tää näyttö oli sellainen tarjouksessa ollut impulssiostos, että sen raja menee valitettavasti siinä viiden pikselin kohdalla.

Tiedän kyllä ettei sille voi mitään, mutta kyllähän se on mahdollista peittää jos vain saisi esim. revittyä tarpeeksi pienen palan mustaa teippiä (ei siis käytännössä onnistu).

Mietin vain että olisikohan joku jo kokeillut jotain voimakkaampaa tussia tms, ettei tarvitse itse huolehtia näytön pilaamisesta jos yrittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niissä on eri luokkia, minkä verran kuolleita pikseleitä sallitaan. Se riippuu lisäksi siitä, missä kohtaa ruutua vainaja on ja onko se pimeä vai kirkas. Yksikin kirkas pikseli saattaa oikeuttaa takuuvaihtoon, kannattaa tarkistaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin kyllä kysymässä, ja eivät suostuneet vaihtamaan. Hinnan takia ymmärrän hyvin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
  Lainaa

No tää näyttö oli sellainen tarjouksessa ollut impulssiostos, että sen raja menee valitettavasti siinä viiden pikselin kohdalla.

Tiedän kyllä ettei sille voi mitään, mutta kyllähän se on mahdollista peittää jos vain saisi esim. revittyä tarpeeksi pienen palan mustaa teippiä (ei siis käytännössä onnistu).

Mietin vain että olisikohan joku jo kokeillut jotain voimakkaampaa tussia tms, ettei tarvitse itse huolehtia näytön pilaamisesta jos yrittää.

Täytyy olla aika tarkat kädet että saa edes pinseteillä pikselin kokoisen teipinpalan juuri oikean pikselin päälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä kaverini sai 17" TFT-näyttönsä vaihdettua yhden viallisen pikselin takia. Tälläistä palvelua siis Verkkokaupassa. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
  Lainaa

Kyllä kaverini sai 17" TFT-näyttönsä vaihdettua yhden viallisen pikselin takia. Tälläistä palvelua siis Verkkokaupassa. ;)

Vaihdettiinko näyttö tosiaan vikapikselin takia, vai tapahtuiko vaihto Verkkokaupan 14 päivän palautusoikeuden puitteissa? Ja kyllähän jotkut valmistajat tosiaan sijoittavat näyttönsä siihen parhaaseen laatuluokkaan (ei yhtään vikapikseliä). Näissä näytöissä hinta on vaan hieman eri tasoa kuin kakkosluokan näytöissä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen muilta foorumeilta lukenut, että jotkut ovat saaneet noita kuolleita pikseleitä korjattua varovasti hieromalla. Itse en ole tuota koskaan joutunut kokeilemaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
  Lainaa

Olen muilta foorumeilta lukenut, että jotkut ovat saaneet noita kuolleita pikseleitä korjattua varovasti hieromalla. Itse en ole tuota koskaan joutunut kokeilemaan.

Täh, mistä tässä nyt puhutaan ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
  Lainaa

Täh, mistä tässä nyt puhutaan ?

Siitä, että jos kuollut pikseli johtuu kosketushäiriöstä tms, niin se on joissain tapauksissa lähtenyt toimimaan varovasti sormella painamalla. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
  Lainaa

Joo, kokeilin jo tuotakin, mutta kiitos ehdotuksesta :) .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään