Guest spaceman

Jotain uutta...

8 viestiä aiheessa

Moi!

Nyt kun Suomi alkaa olla aivan viimeistä huutoa maisemien osalta on ehkä hyvä hetki raottaa verhoa myös tällaisen pikkujuttusen edestä mitä mä olen tässä hetken aikaa rakennellut

Homma lähti alkujaan siitä harmituksesta, että Suomi on muuten tosi upea mutta ilmatilarakenne on vuodelta kivi ja kirves ja on lisäksi todella rikkonainen, ilmeisesti automaagisesti generoitu Jeppesenin databasesta..

... kuvat puhukoon puolestaan :)

[ attachment removed / expired ]

Ilmatilat ja VFR-pisteet alkavat olla valmiita, mittarimenetelmät on vielä vähän vaiheessa :P

Isoin hommahan tässä on oikeastaan erilaisten työkalujen tekeminen, muutenhan mä vaan copy-pastean AIP:sta  ;D

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ilmatilat ja VFR-pisteet alkavat olla valmiita, mittarimenetelmät on vielä vähän vaiheessa :P

Jess, kuvissa oli ainakin tietoa paremmasta. Kun jaksat vääntää loppuun :). On nuo EFHK:n mittarimenetelmien vaihtoehdot ollu vähä aneemista katsottavaa tähän asti, PVO, ORM tai vektoreilla laskuun...

Tää on hieno juttu! :)

Suorastaan kovan luokan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huh, Ollilla taitaa olla joutilasta aikaa. Mulla olis pari "pikku" hommaa.... ;)

Hienoa että joku jaksaa vääntää.  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtaako tämä muutos vaikuttaa myös simun ATC:n toimintaan, eli tulevatko handoffit oikeissa paikoissa? Oletuksenahan radioyhteyttä paiskotaan minne sattuu, välillä jopa Venäjän puolelle. Vai jääkö vaikutus GPS:n käyttöön ja lennonsuunnitteluun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahtaako tämä muutos vaikuttaa myös simun ATC:n toimintaan, eli tulevatko handoffit oikeissa paikoissa? Oletuksenahan radioyhteyttä paiskotaan minne sattuu, välillä jopa Venäjän puolelle. Vai jääkö vaikutus GPS:n käyttöön ja lennonsuunnitteluun?

Kyllä minä luulen että default ATC lukee rajat sieltä missä ne "maisemassa" kulkee, eli korjatuista tiedostoista. Tämä tosin vaatii sen että ne ovat nimetty oikein, samalla tavalla kuin default simussa, jotta simu tietää mistä alueesta on milloinkin kyse ja osaa käyttää oikeaa kutsua oikealla paikalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään