Bamce Fabricius

Videokaappausta FRAPSillä - ongelma

10 viestiä aiheessa

Kokeilin tuota FRAPSin deomversiota ja hyvin tuntui toimivan. FRAPSilla tehdyt AVI-otokset editoin sitten Pinnacle Studio 9 -videoeditorilla. Kaikki toimi hyvin. Sekä kuva että ääni kohdallaan. Sitten päätin hankkia FRAPSin täysversion, asensin, tallensin sillä uusia otoksia ja kas - Pinnaclessa ei ole enää ääniä mukana näissä otoksissa. Kun samoja otoksia katselee Windows media playerilla tai Movie makerilla niin äänet ovat mukana! Siirryin takaisin FRAPSin demoversioon ja kokeilin uudelleen. Taas olivat äänet mukana. Mutta täysversiolla tehdyissä otoksissa ääni ei siirry Pinnacleen, vaikka niisä todistettvasti on ääniä mukana... :P

Onko joku muu törmännyt tällaiseen? ??? En löydä FRAPSist mitään codec-valintoihin liittyviä asetuksia tms. mitä voisi tähän vaikuttaa...

Bamce

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla record sound ruudussa rasti?? Nimittäin ei ole oletuksena päällä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on, ja jos luet viestiäni tarkkaan niin näet että ääni on siellä kun sitä katsoo mediaplayerillä tai moviemakerillä. Vaan ei siirry Studio 9:ään...

Sain juuri vastauksen FRAPSin tuesta, ja kehottivat kokeilemaan edellisellä, 2.6.0-versiolla. Tuo ostamani version oli tuorein, eli 2.6.1, Katotaan illalla että auttaako...

Bamce

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jassoo. Oli varmaan aamurähmät mulla silmissä viellä :-[ Mulla ei samanlaista brobleemaa ole ollut tuon uudemman version kanssa. Oletko muuten huomannut, että ei enää niin paljon tahmaa nauhoitus päällä tuo uusi versio?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jassoo. Oli varmaan aamurähmät mulla silmissä viellä :-[ Mulla ei samanlaista brobleemaa ole ollut tuon uudemman version kanssa. Oletko muuten huomannut, että ei enää niin paljon tahmaa nauhoitus päällä tuo uusi versio?

Ei ole aikaisemmista versioista kokemusta - aloitin tätä videokaappaustouhua vasta toissapäivänä :-)

Sen sijaan tein tällaisen havainnon: Jos mulla on suurin resoluutio (1280x1024, 32 bit) FS:ssä niin FRAPS ei tahmaa. Framet laskevat korkeintaan muutamalla... Sen sijaan jos laitan 1024x768 tai vaikkapa 800x600 resoluutioksi niin tahmaa on tolkuttomasti, eli framet menevät alas neljään-viiteen... :P Mistäköhän moinen johtuu - luulisi että tahmaa olisi vähemmän pienemmillä reoluutioilla. Mulla on rasti siinä Full-size-ruudussa. Näyttis on Geforce 6600 256 Mb ja käytössä Forceware-ajurit (taisi olla 77.72).

Bamce

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Bamce,

Sama vika rahikaisella... eli huomattu on.

Purkkakorjaus: aseta äänilaite päälle erikseen volumekontrollista, se nimittäin napsahtaa POIS päältä kun painat toista kertaa nauhotusnappia, eli kun lopetat nauhotuksen!. Eli se pitää joka kerta laittaa päälle, kun alkaa nauhottaan. Demo-versiossa tätä ongelmaa ei ollut, ja itsekin ihmettelin tuota. Vois varmaan kans mailata tekniseen tukeen, niin ne huomais, että muillakin on tuota ongelmaa. V2.6.0:aa en ole vielä itse kokeillut, onko sitä rekattuna saatavilla sieltä customer DL sivuilta ?

Tero

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

??? Enpä oikein usko tuohon purkkakorjaukseen, koska nauhoitin useita otoksia, käytin päälle/pois ja joka otoksessa ON ääntä (todettu esim mediaplayerillä). On vaan todennäköisesti dekoodauksessa joku sellainen virhe jonka seurauksena Studio 9 ei osaa enää toistaa ääntä... Ongelmaa siis ei esiinny esim jos videota työstää Movie Makerillä...

Tuorein versio on 2.6.1, ja juuri sillä on ollut tämä ongelma. Kokeilen illemmalla 2.6.0. Molemmat löytyvät rekisteröidyille sieltä frapsin member arealta...

Bamce

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rekisteröidyllä versiolla 2.6.0 toimii, 2.6.1 ei toimi! Olen ilmoittanut FRAPSille. Ilmeisesti jotakin on mennyt tuossa versiopäivityksessä rikki...

Laitan viikonlopun aikana ensimmäinen tuotokseni näytille ;)

Bamce

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja kyllä näyttikin hyvältä ;D

Selkeästi näkee että videointia on harrastettu myös IRL, upeasti koostettu pätkä! Hienosta maisemastakin tietty..

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään